SpaceX ובעליה, האיש העשיר בעולם אלון מאסק, ינסו מחר (שישי) בפעם השנייה לשלוח את החללית של החברה, סטארשיפ ((Starship לטיסת ניסוי, זאת לאחר שמנהל התעופה הפדרלי (FAA) נתן לחברה את האישור לבצע את הטיסה.
השיגור הראשון והכושל של Starship, רגע לפני שהתפוצצה צילום: SpaceX
כזכור, החברה ביצעה את השיגור המשולב והמלא הראשון של החללית כבר בחודש אפריל האחרון, אך עקב שריפה שפרצה על סיפונה, החללית לא הצליחה לצאת מהאטמוספירה.
הכשל אילץ את צוות הקרקע לפוצץ את החללית במכוון בשמיים, כארבע דקות מרגע ההמראה. בתוכנית המקורית, הייתה אמורה החללית לבצע טיסה מעל כדור הארץ ואז לחזור, אך זה כאמור לא קרה.
פסולת ברדיוס ענק
לפי סוכנויות פדרליות שונות, הפסולת מפיצוץ הרקטה התפזרה על פני 385 דונמים על פני הקרקע, בין היתר בשטח של SpaceX, אך גם בשטח הפארק הלאומי בוקה צ'יקה. הפסולת הרותחת גרמה להתפרצות שריפה על פני לא פחות משלושה וחצי דונמים באדמת פארק המדינה והובילה ל"ענן בטון מפורק שפיזר חומר על פני כעשרה קילומטרים צפונית-מערבית מאתר ההמראה והנחיתה".
בעקבות כך, ה-FAA קרקע את כל הפעילות של החללית, זאת עד ש-SpaceX תבצע עשרות פעולות מתקנות, כולל עיצוב מחדש של הרכב כדי למנוע דליפות ושריפות. במקביל, בעוד שמנהל התעופה ביצע את בדיקת הבטיחות האחרונה כבר בחודש ספטמבר, SpaceX עדיין נאלצה לפי הדיווחים לעבוד עם שירות הדגים וחיות הבר האמריקני (USFWS) ולסיים סקירה סביבתית מקיפה ומעודכנת של החללית.
נכון לעכשיו כאמור, ה-FAA נתן ל-SpaceX את הרישיון להטיס את החללית שלה לטיסה אחת נוספת והחברה הודיעה כי תפתח את חלון השיגור בן השעתיים בשעה 15:00 (שעון ישראל). אם הכל ילך כשורה, החללית תטוס על פני כדור הארץ ותנחת בחזרה מול חוף הוואי כמתוכנן.
Starship, בתרגום לעברית "ספינת הכוכבים", תצטרך עדיין לבצע מספר רב של טיסות ניסוי לפני שתוכל להיכנס לשירות מלא ולהטיס צוותי חלל אנושיים. עיצוב החללית מאפשר שימוש חוזר בה ומייצג את עתיד תעופת החלל ועתידה של SpaceX, זאת עקב כוונת החברה להשתמש בה למשימות ארוכות טווח ומסובכות כמו הנחתת בני אדם על הירח ועל מאדים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

