"אנרגיה בלתי נגמרת": כך מתכננים ביפן לשאוב אנרגיה סולארית מהחלל

צוות חוקרים מתכוון לשגר לוויינים קטנים לחלל ולבדוק אם יוכלו להמיר אנרגיה סולרית לגלי מיקרו, שבתורם יוקרנו לקרקע • בינתיים השיטה עולה הון תועפות, אבל בעתיד עשויה לספק אנרגיה בכמויות אדירות

השמש. צילום: איי.אף.פי.

יש עוד לא מעט זמן עד שהשמש שלנו תסיים את תפקידה ותיקח איתה את כל המערכת שבה אנו מתגוררים, אבל עד אז – בסוכנות היפנית לחקר החלל רוצים להשתמש באנרגיה הסולארית שלה באמצעות שיטה חדשנית ולא שגרתית.

על פי דיווח באתר Nikkei, חברה יפנית בבעלות ציבורית-פרטית תנסה לקחת מהאנרגיה הסולארית של השמש באמצעות קרן מיוחדת שתשוגר אל החלל עד שנת 2025. ביפן בוחנים את השימוש בטכנולוגיה מאז שנות השמונים. נשיא אוניברסיטת קיוטו לשעבר, הירושי מטסומוטו, הוביל את המחקר, וצוותו היה הראשון שהצליח להעביר אנרגיה באמצעות גלי מיקרו בחלל. הפרויקט הנוכחי מובל על ידי פרופסור נאוקי שינוהארה, שכבר ערך כמה ניסויים בגבהים של עשרות מטרים כדי להטעין טלפונים ניידים על הקרקע.

הפרויקט החדש יעלה מיליארדים. חווה סולארית בבריטניה, צילום: איי.אף.פי.

הניסוי, שייערך ב-2025, יבדוק אם אפשר להעביר אנרגיה מהחלל החיצון אל הקרקע. לשם כך, ישוגרו לחלל לוויינים זעירים כדי להקרין את האנרגיה הסולארית לארץ.

הרעיון עצמו אינו חדש ולמעשה כבר ב-1968 הוצע לשגר פאנלים סולאריים לגובה של 36 אלף ק"מ. האנרגיה מומרת לגלי מיקרו - כמו אלה המשמשים במיקרוגל – ואלה מומרים על הקרקע לאנרגיה חשמלית. גלי מיקרו יכולים לעבור דרך עננים, מה שיאפשר – אם הניסוי יעלה יפה – להשתמש בטכנולוגיה בלי קשר למזג האוויר.

גם אם הניסוי יעלה יפה, עדיין תישאר בעיה רצינית של עלויות: באמצעים הקיימים היום, כל ייצור של ג'יגה-וואט אחד של אנרגיה בדרך הזו עשוי לעלות עד לא פחות משבעה מיליארד דולר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר