סקירה: מה חשבנו על עכבר גיימינג שעולה 600 שקלים?

חברת לוג'יטק משיקה סדרת עכברים שנראים מצוין, מרגישים מעולה בכף היד ועמוסים בפיצ'רים מכאן עד הודעה חדשה • אבל למרות הכל – הם לא מושלמים (רמז: זה קשור למחיר)

מי ביקש המון כפתורים ולא קיבל? ה-G502 X Lightspeed , צילום: דורון פרידמן

שאלת מיליון הדולר: מי צריך עכבר למחשב במיליון דולר? טוב, אולי לא בדיוק מיליון, אבל גם 600 שקלים הם לא בדיוק כסף קטן בשביל אקססורי מעוצב, מרשים ומשוכלל ככל שהיה - שאולי, רק אולי, יהפוך אתכם לגיימרים קצת יותר טובים.

זה בדיוק מה ששאלנו את עצמנו כשקיבלנו לסקירה את ה-G502 X Lightspeed החדש של לוג'יטק, מעצמת העכברים הוותיקה. ושימו לב לזה: העכבר הנ"ל הוא למעשה דגם ביניים בסדרה חדשה שכוללת גם את ה-G502 X הבסיסי שנמכר ב-330 שקלים, ואת ה-G502 X Plus העוד יותר יוקרתי, שיגרום לכם להיפרד מ-680 שקלים. מה נגיד, נקווה שאלה לפחות עכברים גזעיים...

ה- G502 X Lightspeed (וידיד) ממבט על, צילום: דורון פרידמן

13 בום                                                                                מכיוון שאנחנו טיפוסים של אמצע הדרך, התלבשנו על ה-Lightspeed, שמחירו נאמד כאמור ב-600 שקלים. ואכן, כשמו כן הוא: העכבר האלחוטי החכם הזה טס במהירות האור. לא רק מפני שהוא נראה כמו חללית עתידנית, אלא  מכיוון שהוא מתנהג ומאובזר כמו אחת.

מלבד המראה המלוטש, הדבר הראשון שלכד את תשומת ליבנו בעכבר הזה הוא משקלו הקליל - 102 גרם בלבד. קצת יותר מחפיסת שוקולד (שמניסיון, לא מומלץ לאכול ליד עכברי גיימינג יקרים, שכן ידוע כי כפתורים מוכתמים ודביקים פוגעים בביצועים). ואכן, לא חסרים ל-Lightspeed כפתורים ומתגים: הוא מתגאה ב-13 כאלה, שכמעט כולם ניתנים לתכנות.

G502 X Lightspeed, צילום: ללא

נוסף על הכפתורים "הרגילים" שניתן למצוא בכל עכבר, אפשר ללחוץ על הגלגלת (החלקה והנוחה במיוחד, יש לציין) פנימה, ימינה ושמאלה. כפתור נוסף אחראי על קביעת מידת ההתנגדות של הגלגלת; שני כפתורים אחרים יאפשרו לכם לשנות את רגישות ה-DPI (נקודות לאינץ' על המסך) ומיועדים באופן כללי לבחירה בין מהירות תזוזה לבין דיוק על הקשקש של הפיקסל; עוד כפתור אמון על החלפה בין פרופילים (שניתנים לשמירה וקובעים מה כל כפתור עושה); ויש גם גימיק חביב: כפתור "צלפים" בולט שיעניק לכם דיוק מירבי לזמן קצר (על חשבון מהירות הסמן), אותו ניתן לשלוף מהעכבר ולשנות את צורתו בהתאם לגודל כף היד של השחקן. במילים אחרות, יש הרבה על מה ללחוץ. הכל עובד, מקליק ומתקתק - באמת שאין תלונות.

מי הזיז את הסמן שלנו?

אבל בואו, כל הכפתורים האלה לא היו שווים כלום אם העכבר - כל עכבר - לא היה נוח לאחיזה, ובתחום הזה ה-G502 X Lightspeed מספק את הסחורה בגדול. המוצר פשוט השתחל לכף היד שלנו כאילו שהוא סותת במיוחד בשבילה, וגם כשנטשנו את Overwatch 2 החדש (והמאכזב) לקצת עבודה משרדית - כמו כתיבת הסקירה הזו למשל - השתלטנו בקלות וביעילות על האופיס והכרום (אם כי גם עכברים בעשירית מחיר היו מסתדרים עם העבודה המשרדית). אפילו גברת שניחנת בכפות ידיים קצת יותר קטנות - ויש שיגידו ענוגות - משלנו, מישהי שרחוקה מגיימינג כמו שפקמן משתדל להתרחק מרוחות רפאים, התרשמה מאוד מהנוחות הארגונומית של העכבר כשעבדה איתו על מסמך Word. פלוס חשוב נוסף: העכבר החזיק מעמד שבועיים שלמים בין טעינות. מרשים.

אז מה רע?

ובכל זאת, מצאנו בעכבר שני מינוסים משמעותיים: קודם כל, הוא לא תומך בבלוטות'. אמנם לא דיל ברייקר, אבל במחיר כזה כל שדרוג היה מוסיף. ואם כבר הזכרנו את המחיר, אין ספק שגם הוא חיסרון. לפי מיטב הבנתנו, ההבדל העיקרי בין דגם ה-Lightspeed לבין דגם ה-Plus (שלא בדקנו), הוא תאורת LED צבעונית להענקת מראה עוד יותר מרשים. אולי היה ראוי לאחד בין שני הדגמים היקרים יותר, במקום לשלם 80 שקלים נוספים על כמה צבעים יפים? ככה היה אפשר להציע את ה-G502 X הרגיל, שהינו עכבר חוטי, כאופציה הזולה מבין השתיים, ולסגור עניין. מצד שני, נראה שדברים טובים באמת חייבים להגיע בשלשות. כולל עכברים יקרים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר