אימוג'ים בהודעות טקסט יכולים להגביר את שביעות הרצון והקרבה הנתפסת בחברויות, כך על פי מחקר חדש מאת מדענית התקשורת ד"ר אאון הוה מאוניברסיטת טקסס באוסטין, שפורסם בכתב העת PLOS One. המחקר מצא כי אימוג'ים מגבירים את ההיענות הנתפסת בין המשתתפים בשיחה.
260 משתתפים החיים בארה"ב גויסו דרך פלטפורמה מקוונת המתגמלת כספית אנשים עבור השלמת משימות מסוימות. 15 דיאלוגים המורכבים מהודעות טקסט שהשתנו בהתאם לשימוש באימוג'ים או היעדרם הוצגו בפניהם, והם התבקשו לדמיין אותם כשיחות עם חבריהם. המשתתפים חולקו באופן אקראי לשתי קבוצות: קבוצה אחת קיבלה הודעות עם אימוג'ים, והקבוצה השנייה קיבלה הודעות ללא אימוג'ים, כאשר הם מדמיינים את עצמם כשולחי כל הודעה.
לאחר קריאת ההודעות, המשתתפים דירגו בסולם את תפיסתם לגבי היענות בן השיח שלהם, וכן את הקרבה הנתפסת, שביעות הרצון מהיחסים והאהדה. התוצאות הראו כי כאשר נעשה שימוש באימוג'ים, המשתתפים דירגו את היענות השולח גבוה יותר בהשוואה לאלה שהשתמשו בטקסט בלבד. היענות נתפסת גבוהה יותר בשל השימוש באימוג'ים הובילה לקרבה נתפסת גדולה יותר ושביעות רצון מהיחסים.
"לא היה משנה אם נעשה שימוש באימוג'ים עם פנים (בדרך כלל סמיילים) או בסמלי אימוג'י אחרים כמו לבבות, מטוסים או תותחי קונפטי", ציינה הוה. המשתתפים פירשו סמלים ואובייקטים כיעילים באותה מידה בביטוי הטון או הכוונה הרגשית של בן השיח.
"אימוג'ים הם תחליף דיגיטלי להבעות לא מילוליות כמו הבעות פנים או מחוות כדי לבטא רגשות טוב יותר", הסבירה הוה. "הם עוזרים לגשר על הפער התקשורתי ומעצימים ניואנסים כמו טון, תשומת לב ונוכחות במהלך שיחה".
גיל ומגדר לא השפיעו על תפיסת הודעות הטקסט. כמגבלה, ציינה הוה כי המשתתפים לא קיבלו הודעות מחברים אמיתיים וכי האינטראקציה הוערכה רק מכיוון אחד. "זה מרמז על כך שהשימוש באימוג'ים בהיענות היה עקבי בכל הקבוצות הדמוגרפיות", היא ציינה. "אימוג'ים הם כלי דיגיטלי שיכול להגביר אמון ושביעות רצון בזמן שיחה", צויין במחקר.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו