עוברים שלב: יוזמה חדשה תפתח כלי AI נגד אנטישמיות בפלטפורמות גיימינג

במסגרת היוזמה חברות הייטק ישראליות יסייעו בהכנת כלים טכנולוגיים מבוססי לזיהוי תכנים מסיתים • 83 מיליון גיימרים אמריקנים נתקלים בהטרדות ברשת • ארגונים קיצוניים מנצלים משחקים מקוונים לגיוס ולרדיקליזציה

גיימרים. המטרה היא יצירת מנגנונים למניעת הפצת אנטישמיות ושנאה בפלטפורמות גיימינג. צילום: Getty Images

עמותת ADIR השיקה יוזמה חדשה למאבק באנטישמיות ורדיקליזציה במשחקי מחשב מקוונים, זאת בשיתוף שלוש חברות ישראליות מובילות: פלייטיקה, Decart ו-Base 44. המיזם, הנערך יחד עם אוניברסיטת NYU, יאגד סטודנטים מצטיינים מישראל וארצות הברית לפיתוח פתרונות טכנולוגיים למניעת הפצת שנאה בפלטפורמות גיימינג.

עוברים שלב: יוזמה חדשה תפתח כלי AI נגד אנטישמיות בפלטפורמות גיימינג

העמותה נוסדה בעקבות 7 באוקטובר במטרה למנף ידע וכלים טכנולוגיים כדי להילחם בתופעות של רדיקליזציה והפצת שנאה ואנטישמיות. הקרן הוקמה לזכרו של אדיר מסיקה, שנרצח בפסטיבל הנובה ב-7 באוקטובר בעת שלחם בגבורה במחבלי חמאס והציל את חייה של בת זוגו ואנשים נוספים.

הצורך במיזם מתבסס על נתונים מדאיגים של חברת Kidas, השותפה ליוזמה. על פי המחקר, כ-83 מיליון מתוך 110 מיליון גיימרים אמריקנים במשחקי רשת נתקלים באיומים של שנאה והטרדה. בקרב גיימרים צעירים בגילאי 17-10, שלושה מכל ארבעה חווים הטרדות במהלך המשחק, הכוללות שפה פוגענית, בריונות והדרה מקבוצות משחק.

אירוע גיימינג בגרמניה. מחקר מצא יותר מ-1.8 מיליון פריטי תוכן קיצוני, כולל חומר אנטישמי, צילום: Getty Images

מעבר להטרדות שוטפות, ארגונים קיצוניים מנצלים פלטפורמות גיימינג לגיוס ולרדיקליזציה. בין השאר, הם משנים במשחקים פופולריים כמו מיינקראפט ורובלוקס את מראה הדמויות או קווי העלילה כדי לשקף ערכים קיצוניים.

מחקר של הליגה נגד השמצה גילה בפלטפורמת Steam יותר מ-1.8 מיליון פריטי תוכן קיצוני, כולל חומר אנטישמי מפורש.

במסגרת היוזמה, פלייטיקה, ענקית הגיימינג הישראלית, ניסחה אתגר ייחודי עבור הסטודנטים לפיתוח פתרונות לזיהוי וצמצום שיח קיצוני. החברה תלווה את המשתתפים באמצעות מנטורים מקצועיים ותעמיד שופטים לגמר התחרות. Base 44 תספק כלי פיתוח מתקדמים ללא צורך בתכנות ותזכה את המיזם הזוכה בקרדיטים להמשך פיתוח. חברת הבינה המלאכותית Decart תתרום כלים מתקדמים וידע מקצועי בתחום ה-AI ו-ML לפיתוח מערכות זיהוי תכנים מסיתים.

המשתתפים יפתחו כלים טכנולוגיים מתקדמים - מבינה מלאכותית לזיהוי תכנים מזיקים ועד פתרונות ML לחיזוי והתראה מפני התנהגויות בעייתיות. המטרה היא יצירת מנגנונים למניעת הפצת אנטישמיות ושנאה בפלטפורמות גיימינג וחינוך קהילות הגיימרים.

מוריאל לוטן מנכ"לית עמותת ADIR. "עולמות הגיימינג מהווים זירה שדורשת התייחסות ומשאבים",

"כארגון הנלחם באנטישמיות ושנאה, ביצענו מחקר מקיף להבנת הפערים הטכנולוגיים", אמרה מוריאל לוטן, מנכ"לית עמותת ADIR. "הובן לנו בצורה שלא משתמעת לשתי פנים כי עולמות הגיימינג מהווים זירה שדורשת התייחסות ומשאבים".

אמנון כלב, מנהל בפלייטיקה, הדגיש: "בעולם הגיימינג אין מקום לפגיעה בשחקנים על רקע זהותם או לעידוד שיח של שנאה. אנחנו שמחים למנף את ניסיוננו ולהיות שותפים למאמץ לפתח כלים שיאפשרו לכולם מרחב בטוח".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר