"חסל את חיילי צה"ל": הגיימינג האנטישמי "נרתם" למאבק הפלשתיני

בפלטפורמת "סטים" מציעים משחק חינמי חדש - סערת אל אקצא, בו "מגינים" על המסגד בירושלים • בפלטפורמה נוספת מוצעת חבילה עם יותר מ-300 משחקים במטרה לגייס כספים עבור "קרן הסיוע לילדי פלשתין"

סערת אל אקצא. צילום: דורון פרידמן

גיימרים למען עזה: בפלטפורמת הפצת משחקי המחשב המובילה סטים (Steam) "נרתמים" למאבק הפלשתיני באופן מטריד ומבחיל. במשחק חינמי חדש בשם "Toofan Alqsa" (סערת אל אקצא) צריך "להגן על מסגד אל אקצא ועל פלשתין", כך לפי התיאור הרשמי שלו, שמופיע לצד ההאשטאג #FreePalestine.

מטרת המשחק הזניח, שמתהדר בגרפיקה דלוחה, בגיימפליי גרוע ובלא מעט באגים, היא להסתובב בשטח המסגד ולחסל את חיילי צה"ל. אף שהושק בפלטפורמה לפני כחודש (המשחק עלה בימים האחרונים לכותרות לאחר שנחשף בעמוד הטוויטר StopAntisemitism), יש לו כרגע 32 ביקורות בלבד - חלקן מזלזלות בנוסח "המשחק הזה הוא בדיחה", לצד טענות כי מדובר בנוזקה וקריאות להחרים את הפלטפורמה.

סערת אל אקצא, צילום: דורון פרידמן

יובהר כי באופן עקרוני, כל אחד יכול להפיץ את מרכולתו בסטים תמורת תשלום סמלי של 100 דולר ובהנחה שהמשחק שלו "עומד בתנאי השירות" של האתר. עם זאת, נשאלת השאלה כיצד המשחק החדש והמפוקפק עומד באותם תנאים, והאם למישהו באתר באמת אכפת. מסטים, שכבר סיפקה בעבר במה למשחקים אנטישמיים לא פחות דוחים כמו "סקס עם היטלר", ועדיין מפיצה את משחק האקשן "אבירי מסגד אל אקצא".

370,000 דולר גויסו למען ילדי עזה 

מאות יוצרי משחקים ותכנים וירטואליים נוספים דוגמת ספרים, קומיקס ופסי קול דיגיטליים, חברו יחד כדי להציע ברשת חבילת תוכנות בשם "Palestinian Relief Bundle" - שכל ההכנסות ממכירתה ייתרמו ל-PCRF (קרן הסיוע לילדי פלשתין, אשר מטרתה לספק עזרה רפואית והומניטרית לילדים ולבני נוער בגדה וברצועה).

סערת אל אקצא, צילום: דורון פרידמן

החבילה, שכוללת יותר מ-300 משחקים ועשרות פריטים נוספים, מופצת דרך פלטפורמת שיתוף ומכירת הכותרים העצמאיים Itch.io, ומחירה 8 דולר (אף שניתן לתרום יותר). ערך כלל הכותרים, לפחות לפי המצוין בעמוד המכירה, הוא 1,671 דולר.

אל תצפו למצוא בחבילה שוברי קופות ולהיטי גיימינג גדולים, אך יחד עם זאת, נבירה קצרה ברשימת הכותרים מעלה יצירות חביבות וסולידיות כמו משחק החלליות "Zero Ranger", משחק ההרפתקאות "Anodyne", משחק החשיבה המוזיקלי "Wandersong" והרומן החזותי "Coffee Talk".

כל הכותרים, כאמור, פותחו על ידי אנשים פרטיים ואולפנים עצמאיים קטנים שהסכימו לתרום אותם למיזם - ולא על ידי חברות הגיימינג המובילות.

פלטפורמת שיתוף ומכירת הכותרים העצמאיים Itch.io, צילום: Itch.io

כפי שזה נראה כרגע, מדובר בהצלחה מסחררת: נכון להיום (שישי) גייסה החבילה כ-370,000 דולר לאחר שכ-39,000 גולשים פתחו את הארנקים שלהם ותרמו בממוצע 11 דולר כל אחד. יעד המכירה, שתסתיים ב-4 במאי, הוא חצי מיליון דולר.

"פלשתינים נרדפים ומסולקים מבתיהם כחלק מהשמדת עם מתמשכת", נכתב בתיאור המקומם בעמוד הרשמי של המיזם. "בשל פעולותיה של ישראל, אין להם גישה לדברים חיוניים והכרחיים כמו מזון, מים, חשמל וטיפול רפואי. בתגובה למשבר הזה, כל ההכנסות ממכירת החבילה ייתרמו ל-PCRF - הארגון ההומניטרי העיקרי בפלשתין".

מחברת סטים טרם נמסרה תגובה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר