משנה את חוקי המשחק: פוטין לוקח את המלחמה מול המערב לכיוון חדש ומפתיע

לאור העובדה שרוסיה עדיין נתונה תחת סנקציות קשות מצד המערב, החליט נשיא המדינה ללכת בעקבותיה של סין ולפתח טכנולוגיה עצמאית • מה רבה הייתה ההפתעה כשנודע שהצעד החדש שלו הוא דווקא בתחום הגיימינג • אז האם בקרוב נראה קונסולה חדשה מתוצרת הקרמלין?

פוטין רוצה קונסולה רוסית שתתחרה במוצרים של סוני ומיקרוסופט. אילוסטרציה. צילום: נוצר על ידי הבינה המלאכותית של Bing

לאור שלל הסנקציות שהוטלו נגדה בעקבות פלישתה לאוקראינה בשנת 2022 והמלחמה המתנהלת מאז, נראה כי רוסיה הולכת בעקבותיה של סין ורוצה לפתח יותר טכנולוגיות תוצרת בית.

הצעד האחרון, ויש לציין מפתיע, בתחום היא ההוראה שנתן הנשיא פוטין לממשלתו והיא לפתח קונסולות משחק נייחות וניידות, יחד עם מערכות הפעלה ומערכות משחקים מבוססות ענן לאזרחי המדינה.

דיסני ו-Epic בשיתוף הפעולה החדש של עולם הגיימינג. לרוסיה יהיה קשה להתחרות עם המערב בתחום // צילום: Epic Games



ההנחיה החדשה מגיעה לאחר פגישה שערך פוטין עם בכירים אחרים בפורום הפיתוח החברתי-כלכלי של העיר קלינינגרד. המועד האחרון בו הממשלה הרוסית אמורה להציג את התוכניות שלה בתחום הוא ה-15 ביוני של השנה, כאשר מי שמונה לפקח על הפרויקט הוא לא אחר מראש הממשלה מיכאיל מישוסטין.

החלום: יצירת אקוסיסטם נפרד

חלומו של פוטין על אקוסיסטם רוסי חדש ונפרד שיתחרה בשחקני הטק הגדולים מהמערב כמו סוני, Valve ומיקרוסופט הולך להיות קשה להשגה. לפי דיווח שפורסם באתר PC Gamer, מומחים ואנשי התעשייה העריכו כי ייקח בין 5 ל-10 שנים עד שכל המערכות הדרושות יפותחו ויגיעו לשלב של מוצרים אמיתיים, והם גם כך צפויים לפגר בכ-15 שנים מאחורי המתחרים.

במקביל ולאור הסנקציות שהוטלו על רוסיה, צפויים אנשי המקצוע במדינה להיתקל בלא מעט בעיות ומחסומים בניסיונם להשיג את הציוד הטכני הדרוש למשימה (אם כי יש לצפות כי במקרה הזה סין תוכל לסייע).

פוטין מבקר במשדרי יאנדקס, חברת הטק הגדולה ברוסיה. הקרמלין מחפש לשלוט גם בטכנולוגיה, צילום: GettyImages

מפת דרכים מפורטת ושליטה על התכנים

בחודש שעבר, הארגון לפיתוח תעשיית הגיימינג ברוסיה (RVI) הציג לממשלה מפת דרכים מפורטת לחמש השנים הקרובות, במרכזה תוכנית בעלת לא פחות מ-83 נקודות לפיתוח משחקי וידאו במדינה.

התוכנית כוללת כינון מחדש של יחסים עם קרנות וארגוני גיימינג בינלאומיים שיש להם זיקה לרוסיה וכאלה שקיימו בעבר קשרים עם המדינה ומעוניינים לחדש אותו באופן כזה או אחר. לטענת ה-RVI, פיתוח קונסולת משחקים ראשונה מתוצרת רוסיה מתוכננת לשנים 2027-2026.

הניסיונות הרוסים לא מגיעים בחלל הריק (זאת אומרת הם כן, בחלל הריק שנוצר עם עזיבת החברות הרבות את המדינה). זמן קצר לאחר הפלישה לאוקראינה, Blizzard ו-Epic Games, שתיים מחברות הגיימינג והמפתחות הגדולות בתחום, היו בין החברות הרבות שהשעו את שירותיהן במדינה.

כמה מהמשחקים המובילים של אקטיוויז'ן-בליזארד. הגישה ברוסיה חסומה. , צילום: מיקרוסופט

גם ענקית התוכנה והשבבים אנבידיה הודיעה באותה התקופה כי שירות הסטרימינג שלה, GeForce Now ייסגר במדינה. הנטישה ההמונית הזו של חברות גיימינג הפכה בפועל רוב גדול של השחקנים הרוסים לפיראטים שנאלצים להוריד משחקים באופן לא חוקי.

יחד עם זאת, חשוב לציין כי לא רק הסנקציות דוחפות את רוסיה להרחיב את תעשיית המשחקים שלה. בקרמלין מודאגים מ"תוספות נסתרות", ככל הנראה נושאים פרו-מערביים שלא תואמים את עמדות הממשלה, שנמצאים במשחקים פופולריים ועל השפעתם על הדור הצעיר של האזרחים. כי מה המטרה במשחקים אם אי אפשר לשלוט בהם?

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר