יום המריו הבינלאומי: העובדות שלא ידעתם על דמות הגיימינג האייקונית

האייקון הגדול ביותר של נינטנדו מציין את יום השנה שלו, ולכבוד זה החלטנו לתת לכם מידע מפתיע על השרברב המפורסם בעולם • מתערבים שלא ידעתם מה היה הג'וב הראשון שלו (רמז: לא קשור לפומפות)

מריו. צילום: יחצ / פרומו

היום זהו "יום מריו" הבינלאומי, החוגג את דמות משחק המחשב האייקונית שרבים מאתנו גדלו עליה. לא הרבה יודעים ששמו האמיתי של מריו הוא לא "סופר מריו", אלא "מריו מריו".

כן, קראתם נכון - שמו הפרטי של השרברב המשופם הוא מריו וגם שם המשפחה שלו. הנושא לא היה ברור במשך שנים רבות, ורק ב-2015 הודה שיגרו מיאמוטו, מעצב המשחקים היפני הנודע שהגה את הדמות, שהשם המלא הוא מריו מריו (ואילו לאחיו קוראים לואיג'י מריו).

הטריילר של ''האחים סופר מריו - הסרט'' // צילום: טוליפ

את הופעתו הראשונה במשחק וידאו עשה מריו דווקא במשחק של דמות אהובה אחרת של נינטנדו. זה קרה ב-1981 בלהיט הארקייד "Donkey Kong". בהתחלה, בגרסה היפנית של המשחק, לא הייתה לדמות שם ורק לאחר זמן מה סגרו על השם Little Mario (כשגם מה"Little" בסופו של דבר נפטרו).

מריו סוף סוף שיחק אותו סולו וקיבל את הקרדיט הראשי במשחק "Mario Bros" שיצא ב-1983. המשחק האייקוני "”Super Mario Bros, היה זה שהפך את הבחור לשם מוכר בכל בית (מכירות של יותר מ-40 מיליון עותקים יעידו על כך).

על אף שמריו מזוהה קודם כל כשרברב, הג'וב הראשון שלו היה דווקא נגר. במשך הזמן הוא ביסס את מעמדו גם כרופא וגם כספורטאי אולימפי שמתמחה בשלל ענפים, החל מכדורגל ועד סיף.  

מריו כרופא, צילום: יחצ / פרומו

מריו הוא דמות הגיימינג שהופיעה עד היום בהכי הרבה משחקים, כך לפי גינס שיאי עולם. נכון להיום הוא כיכב, התארח ואף קפץ לבקר ביותר מ-250 משחקים שונים והיד עוד נטויה.

למי שתהה איך מריו עדיין לא נשוי פלוס ורודף אחרי עדר של מיני-מריואים קטנים וחמודים מתברר שהבחור עדיין די צעיר - לפי ציטוטים של מיאמוטו, מריו עוד לא עבר את גיל 26. בקיצור, לא בוער לו להתמסד (לואיג'י הוא בן אותו גיל, שכן הוא ומריו הם תאומים לא זהים).

מריו ולואיג'י, צילום: יחצ / פרומו

סרט הלייב אקשן "האחים סופר מריו" (1993) נחשב לאחד מעיבודי הגיימינג הקולנועיים הגרועים והכושלים בכל הזמנים. לעומת זאת, "האחים סופר מריו - הסרט" מהשנה שעברה, נחשב לאחד מסרטי-המשחקים הטובים אי פעם, וגרף ברחבי העולם כ-1.4 מיליארד דולר.

איך יודעים שעלית לליגה של האייקונים התרבותיים הגדולים באמת? יש לך פארק שעשועים משלך. וכן, מריו הוא ללא ספק האטרקציה המרכזית בשלושת הפארקים של Super Nintendo World, הממוקמים כיום באולפני יוניברסל ביפן (טוקיו ואוסקה) וארה"ב (קליפורניה). 

הדמויות במשחק של מריו, צילום: יחצ / פרומו

המאכל האהוב על מריו הוא צלחת ספגטי, בעוד שלואיג'י מעדיף משולש פיצה. לגמרי רואים שהם איטלקים.

למה חוגגים את "יום מריו" דווקא ב-10 במרץ? אין הסבר שהוא מצד אחד יותר פשוט אבל מצד שני יותר מתוחכם מזה: Mario... Mar10. ברור? 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר