לא מפסיק את הסיבוב: איתן סטיבה ייקח סביבון לחלל

האסטרונאוט הישראלי שימריא בקרוב ייקח עימו את משחק הילדים - שיסמל את הנס שבמשימה • בהיעדר כבידה, הסביבון ימשיך לנוע • "כפי שכדוה"א לא מפסיק, כך הסביבון"

סטיבה מעניק את הסביבון לראש עיריית יוסטון, צילום: ורד רודריגז

בעוד פחות משלושה חודשים ימריא האסטרונאוט הישראלי איתן סטיבה לתחנת החלל הבינלאומית במסגרת משימת "רקיע", ובין החפצים שעימם ימריא יימצא גם - סביבון. 

משחק הילדות האהוב יילקח לחלל וידגים את החיבור בין המסורת היהודית העתיקה לחדשנות ולקדמה שתביא עימה המשימה. הסביבון יסמל את הנס הטכנולוגי בשליחת האדם לחלל. התנאים בחלל, בהיעדר כוח כבידה, יאפשרו לסביבון להמשיך ולנוע ללא הפסקה, כך שהסיבוב לא יסתיים.
בהדלקת נרות בקונסוליה הישראלית ביוסטון, טקסס, העניק סטיבה לראש העיר סילבסטר טרנר סביבון.

טרנר בירך את הקהילה היהודית, איחל לאיתן מסע מרתק ועודד את הרחבת שיתופי הפעולה בין ישראל ליוסטון. "סיפרתי לו שאקח איתי סביבון לתחנת החלל שיאפשר לי להדגים את האופן שבו הוא פועל בחלל בתנאי מיקרו כבידה וללא חיכוך שיגרום לו להאט ולעצור. כך גם מסתובב כדור הארץ, ללא חיכוך וללא הפסקה".

הסביבון יגיע לחלל, צילום: יח"צ

משימת "רקיע", שאותה מובילות בישראל עמותת קרן רמון וסוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, נועדה לעורר השראה בקרב הדור הצעיר, לקדם ולהרחיב את תעשיית החלל הישראלית, ותחשוף אמנות ישראלית פורצת דרך שתעסוק במסע האדם לחלל החיצון.

איתן ינגיש פעילויות חינוכיות לילדי ישראל היישר מתחנת החלל בעברית ויבצע מספר שיא של ניסויים עבור התעשייה הישראלית.

מטבעות חשמונאים אותרו

ביומו האחרון של החג: בלשי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים איתרו בביתו של תושב מזרח העיר עשרות מטבעות עתיקים מתקופות קדומות שונות, בעלי ערך ארכיאולוגי רב.

החשוד, בשנות ה־30 לחייו, נעצר לחקירה, והפריטים הארכיאולוגיים הועברו אל משרדי היחידה, שם נבחנו באופן ראשוני על ידי נציגי רשות העתיקות.

בין הפריטים שנתפסו: מטבע חשמונאי מתקופת מתתיהו אנטיגונוס מהמאה הראשונה לפני הספירה שעליה תבליט מנורת המקדש, טבעת חותם מתקופת המקרא שעליה כתובת בכתב עברי קדום, ונר שמן מהתקופה החשמונאית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר