ג'סטין מקלאוד, מייסד ומנכ"ל אפליקציית ההיכרויות הינג' (Hinge), הודיע השבוע על "פרישתו" מהחברה כדי להקים מיזם חדש בשם Overtone - שירות היכרויות "המתמקד בשימוש בבינה מלאכותית וכלי קול כדי לעזור לאנשים להתחבר באופן מחושב ואישי יותר", לדבריו.
האמת היא שמקלאוד לא באמת פורש משום דבר. הוא ימשיך לשמש כיועץ להינג' והאפליקציה החדשה שלו תפעל, בדיוק כמו הינג', במימון Match Group, המוכרת לנו בעיקר כבעלים של אפליקציית ההיכרויות טינדר.
Match מחזיקה כבר בפורטפוליו עצום של אפליקציות היכרויות - נכון לספטמבר, מלבד טינדר והינג' יש לה 42 שירותי היכרויות, בהם OkCupid ,Match.com ,Meetic ואפליקציות ייעודיות לשחורים, נוצרים, אסייתים, קשישים, גרושים, טבעונים ועוד. אז מדוע היא בוחרת להשקיע במיזם חדש לגמרי, במקום לשלב יכולות AI באפליקציות הקיימות שלה?
"כמו לעבוד עם שדכן"
התשובה טמונה, כנראה, בעובדה שהאפליקציות הקיימות של Match מוסיפות פיצ'רים מבוססי AI - אך הן עושות זאת בהדרגה. כך, לדוגמה, רק השבוע נוסף להינג' פיצ'ר בשם "Convo Starters", המסייע בפתיחת שיחות. בשנה הבאה יתווסף לטינדר "Chemistry", פיצ'ר שיבקש רשות לגשת לכל היסטוריית הצילום של המשתמש כדי לנתח את ההרגלים שלו, ולמצוא בני זוג פוטנציאליים בעלי תחומי עניין דומים.
לעומת זאת, ב-Overtone הבינה המלאכותית אינה מוגבלת לפיצ'ר מסוים, אלא מהווה את אחת מאבני היסוד של השירות.
אנליסט MScience, צ'נדלר ויליסון, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי Match שומרת על נתח בעלות משמעותי במיזם החדש כדי "לוודא שלא תישאר מאחור בהתפתחויות משמעותיות פוטנציאליות". במילים אחרות: החברה מגנה על עצמה משני הכיוונים - נזהרת לא לעצבן את המשתמשים באפליקציות הקיימות בכפיית תלות ב-AI, ובמקביל מהמרת על מודל חדש לגמרי.
ואכן, בפוסט שפרסם באתר Overtone, מקלאוד מתאר את המיזם החדש כ"פחות פלטפורמה חברתית, יותר כמו החוויה של לעבוד עם שדכן אישי מעולה" - שירות שמתעדף היכרות מעמיקה עם המשתמש כדי לבצע התאמות עם פרטנרים פוטנציאליים.
גישה כזו דורשת ארכיטקטורה טכנולוגית שונה מזו של אפליקציות "סווייפ" מסורתיות. ניסיון לשנות מהיסוד אפליקציה קיימת עם מיליוני משתמשים - במיוחד כזו שצפויה להגיע למיליארד דולר הכנסות עד 2027 - טומן בחובו סיכונים עסקיים משמעותיים.
איך למשוך את ג'ן Z?
Match אינה בודדה במהלך הזה. מייסדת באמבל (Bumble), וויטני וולף הרד, הכריזה על שאיפתה ליצור את "השדכן החכם ובעל האינטליגנציה הרגשית הגבוהה ביותר בעולם" באמצעות AI. נציין כי גם באמבל, כמו Match, מתפעלת כמה וכמה אפליקציות שידוכים, כמו Badoo ו-Fruitz. גם Grindr משקיעה בטכנולוגיה, וסטארטאפים כמו Teaser ו-Blush מפתחים פלטפורמות היכרויות שנבנות מלכתחילה סביב בינה מלאכותית גנרטיבית.
הרקע להתעוררות הזו הוא האטה בצמיחת המשתמשים ועייפות גוברת מ"תרבות הסווייפ", במיוחד בקרב דור ה-Z. טינדר, הסמל של אפליקציות הסווייפ, דיווחה על ירידה במנויים משלמים תשעה רבעונים ברציפות, וחברות ההיכרויות מחפשות דרכים לגרום להיכרויות מקוונות לחזור להלהיב את קהל המשתמשים.
אז מה הלאה? Match תוביל את סבב הגיוס הראשון של Overtone בתחילת 2026, ותחזיק בנתח בעלות משמעותי בחברה החדשה. מקלאוד ישמש כיו"ר הדירקטוריון של המיזם החדש, בעוד מנכ"ל Match, ספנסר רסקוף, יצטרף לדירקטוריון. ג'קי ג'אנטוס, לשעבר נשיאה וסמנכ"לית השיווק של הינג', תיכנס לתפקיד מנכ"לית האפליקציה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו