מיקרוסופט: "מערכת ה-AI שלנו טובה פי 4 באבחון מחלות מרופאים מנוסים"

בבדיקות של מקרים מורכבים המערכת השיגה דיוק אבחוני של יותר מ-80 אחוז • כרגע היא מיועדת לשמש לחוות דעת שנייה או לאזורים שבהם יש מחסור ברופאים

רופאים (אילוסטרציה). צילום: GettyImages

מיקרוסופט חשפה את מערכת הבינה המלאכותית שלה, MAI-DxO, שהדגימה דיוק באבחון מקרים רפואיים מורכבים, ברמה שעולה על זה של רופאים אנושיים. בבדיקות שכללו כמה מהתרחישים הקליניים המאתגרים ביותר, MAI-DxO השיגה דיוק אבחוני של 85.5 אחוז, פי ארבעה יותר מרופאים מנוסים, על פי ZDNet.

כדי להעריך את יכולותיה, מיקרוסופט הזינה ל-MAI-DxO 304 מחקרים מה-New England Journal of Medicine, וערכה ניסויים בהם קבוצה של 21 רופאים מארה"ב ומבריטניה, בעלי ניסיון של 5-20 שנה, שהשיגו דיוק ממוצע של 20 אחוז.

MAI-DxO פועל על ידי הדמיית קונסורציום של רופאים דיגיטליים, כל אחד אחראי על שלבים שונים בתהליך האבחון, ולמעשה מחקה פאנל וירטואלי של רופאים. גישה זו מאפשרת לבינה המלאכותית לנקוט פעולות הדרגתיות, כמו שאילת שאלות ובקשת בדיקות אבחון, כדי להגיע לאבחנה סופית.

למרות ביצועיה, מיקרוסופט הדגישה כי מערכת הבינה המלאכותית עדיין לא מוכנה ליישום קליני ונדרשות בדיקות נוספות כדי להבטיח את אמינותה ובטיחותה, כפי שדווח ב-Business Insider. "אתגרים משמעותיים נותרו לפני שניתן יהיה להשתמש בבינה מלאכותית יוצרת באופן בטוח ואחראי במגזר הבריאות", הודתה החברה.

על פי ZDNet, מודל הבינה המלאכותית השיג את התוצאה הטובה ביותר כאשר שולב עם מודל o3 של OpenAI, ופתר 85.5 אחוז מהמקרים שהוצגו בניו אינגלנד ג’ורנל אוף מדיסין. "במוצרי הבינה המלאכותית הצרכניים של מיקרוסופט כמו Bing ו-Copilot, אנו רואים מעל 50 מיליון סשנים הקשורים לבריאות בכל יום", מיקרוסופט הצהירה בפוסט בבלוג.

על פי דיג’יט מגזין, MAI-DxO הפחית עלויות אבחון בממוצע ב-20 אחוז, מה שהפך את התהליך הקליני ליעיל יותר מבחינה כלכלית. החברה הצהירה כי המערכת החדשה יכולה לעצב מחדש את שירותי הבריאות. בעוד MAI-DxO עדיין בשלב המחקר, מערכת הבינה המלאכותית לא נועדה להחליף את אנשי הרפואה אלא יכולה להפוך לחוות דעת שנייה חזקה בבתי חולים ומרפאות, במיוחד במקומות שבהם הגישה למומחיות מוגבלת. היא גם נבחנה לשימוש באזורים שבהם יש מחסור באנשי מקצוע בתחום הבריאות.

MAI-DxO יסייע לצוות בבתי חולים, ישפר כלי בריאות צרכניים כמו Bing ו-Copilot, וישתלב בפלטפורמות תיעוד כמו Dragon Copilot או כלי רדיולוגיה באמצעות RAD-DINO.

עדיין ישנם אתגרים כמו שאלות סביב הטיית נתונים, שוויון למטופלים וקבלת אישורים רגולטוריים שלא טופלו במלואן. מומחים רפואיים הביעו אופטימיות זהירה לגבי תפקיד הבינה המלאכותית בשירותי הבריאות. "בינה מלאכותית לא יכולה לשחזר את הנוכחות, האמפתיה ושיקול הדעת המעודן של רופאים במצבים לא ודאיים או מורכבים", אמר ד"ר שרוואן ורמה, מנכ"ל סטארטאפ טכנולוגיה רפואית מסינגפור, כפי שדווח ב-Business Insider.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר