מה חברות ההייטק מתכננות לחודש הגאווה?

מפעילויות קהילתיות ועד מענקי הורות - איך חברות כמו AppsFlyer, אימפרבה-תאלס ו-Plarium הופכות את ההכלה מסיסמה למעשים

מצעד הגאווה בירושלים, בשבוע שעבר. צילום: אורן בן חקון

חודש הגאווה החל כעת הוא כבר מזמן לא יום אחד, אלא שורת אירועים המתפרסים על פני חודש שלם שכולו צבעוניות וחופש. בשנים האחרונות חברות ההייטק החליטו לציין את חודש הגאווה בשורת אירועים לכלל קהל העובדים שלהם, ובכך לחזק את תחושת השייכות של עובדים מהקהילה ולקדם שוויון והכלה. שאלנו חברות הייטק על האירועים המתוכננים לחודש הקרוב ועל החשיבות של ציון אירוע כזה במסגרת העבודה.

נעם יבין, מנהלת קשרי אימפקט וקהילות בחברת AppsFlyer, מספרת על החגיגות אצלם בחברה. ״ב-AppsFlyer חודש הגאווה הוא חודש שלם של תכנים, פעילויות ויוזמות תחת הכותרת Pride. אנחנו רואים בזה הזדמנות להגביר מודעות, לחגוג זהויות מגוונות, ולחזק את תחושת השייכות של כל אחת ואחד בחברה".

ומה חשוב שחברות יעשו כדי לתמוך בקהילה הגאה? "קודם כל, לייצר תרבות ארגונית שמושתתת על שוויון, הכלה ונראות – לא רק כסיסמה אלא כעיקרון פעולה. זה אומר לבנות תשתיות שמאפשרות לכולם להרגיש בטוחים ובטוחות, לוודא שיש ייצוג להט"בי במגוון תפקידים ודרגים, ולדבר את השיח הזה בצורה אותנטית ויומיומית. מדברים קטנים כגון דגלונים, קישוטים וחולצות עד לעבודת תרבות ארגונית מעמיקה על גיוון והכללה.

נעם יבין, אפספלייר, צילום: פרטי

"AppsFlyer היא חברה גלובלית, וכל תוכנית שאנחנו מקיימים, כולל חודש הגאווה, מותאמת לכלל המשרדים בעולם. אנחנו מעודדים כל צוות לקחת חלק ביוזמות מקומיות – בין אם זה דרך אירועים, התנדבות או פעילויות קהילתיות – מתוך רצון לייצר תחושת שייכות וחיבור  בין-תרבותי. כשבכל משרד הפעילות נעשית בהתאם לתרבות המקומית".

יבין מדגישה כי לא מדובר רק בעניין סמלי. "אנחנו פועלים לאורך כל השנה – גם דרך נציגי הקהילה הגאה שלנו, דרך פרויקטים עם ארגוני קהילה ופעילויות פנים-ארגוניות. היכולת שלנו להשפיע היא גם פנימה למען העובדים, וגם למען ועם הקהילה הגאה בארץ ובעולם".

בחברת הגיימינג Plarium, גם תכננו שורת אירועים עבור העובדים. שי קלבו, HR Director ב-Plarium מסביר: "השנה, לקראת חודש הגאווה, הוחלט ב-Plarium לתרום לעמותת תהל"ה, שעוסקת בהדרכה ותמיכה להורים לילדים שיצאו מהארון. כמו כן, לקחנו השנה חלק ביוזמת המדד לשוויון בתעסוקה, של עמותת LGBTWORK שעוסקת בקידום והכללה של קהילת הלהטב"ק בשוק העבודה.

שי קלבו, צילום: רועי שור

"לצד הפעילות החברתית והקהילתית, נחגוג את חודש הגאווה ב-HAPPY HOUR מיוחד ומשמח בסימן גאווה, עם מיתוג ייחודי בצבעי הגאווה שיוצג בערוצי הסושיאל של החברה ובמשרדים. ביום זה, תתקיים גם הרצאה מרגשת וחשופה של הפזמונאי, הבמאי והמפיק המוזיקלי דורון מדלי, שישתף את סיפורו מילד שהסתיר את זהותו המינית וגדל להיות אחד היוצרים המוזיקלים המובילים בישראל, שותף להצלחות ישראל באירוויזיון ודמות מרכזית בקידום קהילת הלהט"ב".

שי מספר על החשיבות לציון חודש הגאווה בחברות השונות: "חודש הגאווה הוא הזדמנות לחברות ועובדים להביע את תמיכתם בקהילה ולשים את נושא ההכלה וההכרה בקהילת הלהט"ב במרכז. לצד זה, ישנה חשיבות שחברות יתמכו בקהילה הלהט"בית לא רק בחודש הגאווה ולא רק דרך מחוות סמליות, אלא גם באמצעות פעולות מהותיות ומתמשכות. דוגמה לכך היא סיוע לעובדים בתהליכי הקמת משפחה ויצירת סביבת עבודה בטוחה ונקייה מהטיות. בנוסף, חשוב לתמוך בקולות להט"ביים בתוך הארגון ומחוצה לו, באמצעות תרומות, שיתופי פעולה, והגברת הנראות של יוצרים מהקהילה".

בדומה לחברות נוספות, גם Plarium רואה חשיבות בתמיכה בקהילה לאורך כל השנה: "כחלק מהחשיבות שאנו רואים בתמיכה בקהילת הלהט"ב לאורך כל השנה, אנו מציעים לעובדינו מהקהילה מענק לסיוע בתהליכי הקמת משפחה. כך, אנחנו מאמינים שנוכל לסייע לעובדים מהקהילה גם במישור המשפחתי-אישי, ולא רק בגבולות המשרד והעבודה".

עינת להם-ליבנת, סמנכ״לית משאבי אנוש באימפרבה-תאלס, צילום: אימפרבה

בחברת אימפרבה-תאלס, גיוון והכלה הם חלק מהתרבות הארגונית. לאורך השנה מקיימת החברה סדנאות גיוון והכלה למנהלים, מפגשי תא גאה, ושיתופי פעולה עם ארגונים כמו LGBTWork. גם השנה מציינת החברה את חודש הגאווה: נותנת חסות לפסטיבל הקולנוע הגאה בתל אביב, מקרינה סרט מתוך הפסטיבל לעובדים תחת הכותרת "הקולנוע הגאה של אימפרבה-תאלס" ומארגנת פעילות אינטראקטיבית להעלאת מודעות בנושאים הקשורים לקהילה.

בנוסף, בשנים קודמות חלקו עובדים את סיפוריהם האישיים בנושאים של יציאה מהארון, הורות גאה, והמסע האישי של בני משפחה כחלק מהקהילה הטרנסית. החברה אף הובילה בוטקאמפ של עיצוב מוצר לקהילה הטרנסית בשיתוף פעולה עם מיקרוסופט.

עינת להם-ליבנת, סמנכ"לית משאבי אנוש באימפרבה-תאלס: "חשוב שלכל ארגון יהיה תא גאה פעיל, שיזכה לליווי מקצועי ולתמיכה מלאה מההנהלה. חודש הגאווה הוא הזדמנות מצוינת להעלות מודעות ולציין את הערכים שחשובים לנו. יחד עם זאת, התמיכה המשמעותית נמדדת גם בשאר ימות השנה - במדיניות שוויונית, בשפה מכילה, בגיוס מכליל ובקידום תרבות ארגונית שבה כל עובד ועובדת יכולים להרגיש בטוחים ונראים. גיוון והכלה הם לא רק ערכים, אלא אחריות. כחברה שמאמינה באנשים, מחובתנו להבטיח שכולם ירגישו שייכים –כפי שהם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר