"תקע סכין בגב": הוויכוח שהסעיר את ארסנל

הקפטן לשעבר של התותחנים, פייר אמריק אובמיאנג, סיפר על האירוע שהוביל לפיצוץ עם מיקל ארטטה: "הוא נכנס בי, צרח עליי כמו משוגע" • מה עמד מאחורי ההתנהגות החריגה של המאמן?

השערים הגדולים של אוליבייה ג'ירו במדי נבחרת צרפת // קרדיט: UEFA

ארסנל אמנם סגרה השנה שני עשורים ללא זכייה באליפות, אך בשנתיים האחרונות היא חזרה לטופ של הכדורגל העולמי עם מאבקים צמודים מול מנצ'סטר סיטי שבסופו של דבר הסתיימו בזכיות של התכולים. הרבה מהקרדיט צריך ללכת למיקל ארטטה, שכן כשמונה למאמן לפני למעלה מארבע שנים הקבוצה היתה במקום אחר לחלוטין.

התותחנים דשדשו ובמשך מספר שנים נשענו על פייר אמריק אובמיאנג, אך בסופו של דבר גם הוא דעך. במהלך תקופת הקורונה הגיע הפיצוץ בינו לבין ארטטה, שבסופו של דבר סימן לו את הדרך החוצה מהמועדון הלונדוני. "לא היתה לי עונה טובה והיינו במצב לא טוב בליגה", אמר אובמיאנג, "היה לנו משחק חסר חשיבות וארטטה אמר לנו שאם אנחנו לא רוצים לשחק, אז שנגיד לו כדי לפעול לפי נהלי הקורונה".

פייר אמריק אובמיאנג ומיקל ארטטה עם הגביע האנגלי. פרידה לא יפה, צילום: AFP

החלוץ מגאבון ביקש לא לשחק, על מנת לשהות לצד אימו בחג המולד, חודשים ספורים אחרי שעברה אירוע רפואי. לכבוד חג המולד ולבקר את אימו שעברה אירוע רפואי מספר חודשים קודם לכן. עקב נהלי קורונה מחמירים, חזרתו לאנגליה התעכבה והדבר הרגיז את ארטטה. "הוא נכנס בי, צרח עליי כמו משוגע", סיפק הקפטן לשעבר, "הוא אמר שתקעתי לו סכין בגב ושאני לא יכול לעשות לו דבר כזה בדברים כאלה".

"לא נסעתי למסיבות, הוא יודע טוב מאוד למה נסעתי אז אני לא מבין למה הוא דיבר אליי ככה", המשיך אובמיאנג, "אחרי זה רופא הקבוצה התקשר להגיד שהמאמן לא רוצה שאגיע למתחם המועדון. לאחר מכן אמר שהוא לא רוצה שאהיה עם שאר הקבוצה, אבל שאוכל להגיע ולהתאמן בצד. כשנפגשנו הוא החליט לקחת ממני את סרט הקפטן ואמר שלא אתאמן יותר עם שאר החברים".

אז האם כל המעשה הזה היה למען יראו ויראו? "הוא רצה להשתמש בי כדוגמא. אני מודה שחלק מהאחריות היא עליי, אבל אם יש בך מעט אנושיות אתה יכול להבין את המצב". אובמיאנג עבר מארסנל לברצלונה בינואר 2022 ותוך חצי שנה מצא את עצמו שוב בלונדון, הפעם במדי צ'לסי. בעונה החולפת החלוץ בן ה-34 שיחק במארסיי הצרפתית.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
מיקל ארטטה. רצה להראות דוגמא?, צילום: גטי אימג'ס
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר