באיירן מינכן מותג בירידה, אבל זו לא הסיבה היחידה למינוי של וינסנט קומפאני למאמן

הסגנון ההתקפי, ההמלצות מפפ גווארדיולה ושעות העבודה שהוא משקיע כדי להשתפר • מועדון הפאר נמצא בשפל לאחר שאיבד את האליפות לראשונה מזה 10 שנים והבלגי שירד ליגה באנגליה עם ברנלי, ינסה לשקם את המצב • מה הסיכוי שיצליח? זה לא תלוי רק בו

קומפאני. יצליח איפה שרבים נכשלו?. צילום: Getty Images

באיירן מינכן רשמה השנה את אחת העונות הקשות ביותר שלה בדור האחרון כשסיימה ללא תואר וראתה את לברקוזן זוכה בדאבל היסטורי. הבווארים לא הצליחו לאורך כל העונה לתפוס את המכונה המשומנת של צ'אבי אלונסו, הודחו מוקדם מהגביע ולצערם גם לא הצליחו לעלות לגמר ליגת האלופות למרות שהגיעו עד לחצי הגמר. שפל גדול נרשם, כאשר תומאס טוכל ושחקניו סיימו רק במקום השלישי בבונדסליגה, מה שקבע כי הם לא ישחקו בעונה הבאה בסופר קאפ.

התוצאות הרעות הובילו לכך שכבר לפני מספר חודשים התקבלה ההחלטה שטוכל לא ימשיך בתפקידו, כשגם דיווחים על מתיחות עם השחקנים הבולטים בסגל של באיירן לא הוסיפו למעמדו. מספר חודשים ניסו בהנהלת המועדון למצוא מחליף ראוי אבל התדמית שאליו נקלעו הבווארים בשנים האחרונות והקושי של מאמנים ללכת בדרך שהם רוצים הובילה ללא מעט סירובים.

צ'אבי אלונסו, יוליאן נאגלסמן, ראלף רנגניק, האנסי פליק, אונאי אמרי, אריק טן האח, אוליבר גלסנר ורוברטו דה זרבי היו בין השמות שהחליטו לוותר. באיירן אפילו החזירה את טוכל לשיחות על המשך דרכו אבל גם הוא העדיף להיפרד, מה שהוביל את באיירן אל וינסנט קומפאני, שם שגרם להלם אצל אנשי תקשורת ובעיקר אצל האוהדים, בטח כשמתברר כי הגרמנים ישלמו על מאמנם החדש פיצוי של 12 מיליון אירו.

אוהדי באיירן. גם הם מופתעים, צילום: EPA

שחקן העבר שרשם שנים גדולות כקפטן מנצ'סטר סיטי היה בעננים בקיץ הקודם לאחר שהוביל את ברנלי לפרמייר ליג מהמקום הראשון בליגת המשנה כהשיג 101 נקודות בצ'מפיונשיפ, אבל העונה ברנלי קרסה, השיגה רק 24 נקודות, נראתה אומללה בלא מעט משחקים וירדה שוב. יחד עם זאת, בבאיירן החליטו כי העונה שרק הסתיימה לא אמורה להגדיר את המאמן הצעיר בן ה-38 והאמינה שהוא זה שיוכל להחזיר לה את הגאווה שאבדה מאז האנסי פליק סיים את דרכו בגלל חילוקי דעות בעיקר מול המנהל המקצועי דאז, חסן סליהמידז'יץ, שגם הוא פוטר בסוף העונה שעברה.

סיבה ראשונה לאמונה של באיירן בקומפאני נובעת כמובן בגלל סגנון המשחק ההתקפי שלו, אותו ניסה לשמר גם העונה בפרמייר ליג, משהו שקצת הצביע על הנאיביות שלו אבל גם על האומץ והרצון ללכת בדרך שלו בכל מחיר. הוא דבק בעקרונות שלו, ועבר במספר משחקים מ-4-3-3 למערך של 4-2-3-1 שיותר מאפיין את באיירן. בנוסף בבאיירן מאמינים כי עצם היותו אחד הבלמים הגדולים בשנים האחרונות, היכולת שלו לעצב את ההגנה הרופפת גבוהה ושחקן כמו קים מין-ג'יי יחזור ליכולת שאפיינה אותו באליפות עם נאפולי.

למרות הירידה, בברנלי אוהבים את קומפאני, צילום: רויטרס

ראשי באיירן בחנו את המשחקים של קומפאני בליגת המשנה באנגליה וראו איך עם קבוצה מובילה ויוזמת מול קבוצות שמסתגרות מולה הוא הסתדר מצוין. ברנלי שלטה בכדור, לחצה וחנקה את יריבותיה. קומפאני פדנט חסר תקנה והשחקנים שלו מקבלים ממנו תפקידים עם הוראות אישיות וברורות לביצוע, משהו שהוא למד בשנותיו המשותפות עם פפ גווארדיולה בסיטי, אותו גוורדיולה שטען כי קומפאני יהפוך יום אחד למאמן סיטי, עוד כשהיה בשלהי קריירת המשחק שלו תחת הספרדי.

בבאיירן מאמינים כי קומפאני עבר המון כשחקן ומנהיג באופי שלו כדי להשפיע על השחקנים הצעירים של באיירן וכמובן להסתדר גם עם הוותיקים, זאת לאחר שהתמודד עם לא מעט דמויות וכוכבים באיתיחאד. ראשי באיירן קיבלו חוות דעת מאנשים שעבדו איתו וסיפרו כי הוא מכור לעבודה, משקיע 12-14 שעות ביום ועושה הכל כדי להשתפר. האסיפות שלו עם השחקנים תכופות ועמוסות במידע, האימונים שלו מאתגרים ותובעניים, עוד משהו שלמד מפפ. כמו כן, עוד משהו ששיחק תפקיד חשוב בבחירה בקומפאני היא העובדה כי הוא דובר גרמנית, אותה למד כששיחק בהמבורג.

פפ גווארדיולה. השפיע על קומפאני רבות, צילום: אי.פי.אי
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

לקומפאני יש יותר מה להרוויח מאשר מה להפסיד, בטח לאחר השנה שהוא עבר עם ברנלי. כל מאמן שהיה יורד ליגה, גם אם זה קרה בליגה הטובה בעולם סביר שלא היה מושך תשומת לב ממועדון מפואר כמו באיירן, אבל השם שלו עדיין הולך לפניו. ההבדל הגדול שאיתו הוא יצטרך להתמודד ורבים לפניו נכשלו, היא העובדה שבאליאנץ ארנה הוא לא אדון לעצמו. הוא לא יקבל את אותו כוח שקיבל באנגליה, שם פיקח על כל החלטה מקצועית. בבאיירן, שבה דמויות חזקות יותר ממנו מאסו במשחקי הכח מול ההנהלה, הוא יצטרך לדעת ללכת בין הטיפות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר