מתוק מאי פעם: מנצ'סטר יונייטד סיימה עונת בלהות עם זכייה בגביע האנגלי על חשבון סיטי

אחרי שסיימה במקום הנמוך אי פעם בהיסטורית הפרמייר ליג, השדים האדומים הוכיחו שהעתיד דווקא ורוד • אלחנדרו גרנאצ'ו וקובי מאינו, רק בני 19, כבשו בדרך ל-1:2 על האלופה ונקמה על העונה שעברה • אריק טן האח נפרד בצורה הכי מתוקה שאפשר

שחקני מנצ'סטר יונייטד עם הגביע האנגלי. צילום: אי.פי.אי

העונה האחרונה בעיר מנצ'סטר הייתה בגדר היסטוריה. בצד החיובי, שצבוע בתכלת, סיטי הפכה לראשונה בתולדות הפרמייר ליג שזוכה ארבע פעמים ברציפות באליפות, רודרי המשיך לא להפסיד, ארלינג הולאנד סיים כמלך השערים ופיל פודן כשחקן העונה. בצד השלילי, שצבוע באדום, יונייטד סיימה במקום הכי נמוך שלה בהיסטוריית הפרמייר ליג, שיא שלילי בספיגות, שיא שלילי בהפסדים והרבה מאוד פציעות. אריק טן האח, המאמן שהגיע בקול תרועה רמה מאייאקס באפריל 2022, צפוי לעזוב את הקבוצה לא משנה איך העונה הזו תסתיים.

אז היום (שבת), היא הסתיימה עם היסטוריה. מנצ'סטר יונייטד זכתה בגביע האנגלי בזכות 1:2 על מנצ'סטר סיטי ונקמה בה על השנה שעברה. כמו אז, יונייטד הייתה הקבוצה הטובה יותר על המגרש, אבל הפעם היא הצליחה לנצל זאת כדי לסיים אולי עם התוצאה שהייתה מגיעה לה על הגמר הקודם בוומבלי.

קובי מאינו ואלחנדרו גרנאצ'ו. התינוקות החדשים של טן האח, צילום: אי.אף.פי
אריק טן האח חוגג. האם זה המשחק שדווקא ישאיר אותו ביונייטד?, צילום: אי.פי

לעיניי אלכס פרגוסון ביציע, שעלה לגדולה בזכות "תינוקות פרגי", ראה את "תינוקות טן האח" לוקחים תואר ראשון בקבוצה הבוגרת. אלחנדרו גרנאצ'ו וקובי מאינו, שני בני 19 שגדלו במחלקת הנוער של המועדון וזכו בגביע האנגלי לנוער לפני שנתיים, פתחו בהרכב והביאו את הגביע ה-13 בתולדות השדים האדומים, הפעם במדי הקבוצה הבוגרת. על הדרך, הם הפכו לצמד הראשון שנמצא בשנות העשרה לחייהם וכובש בגמר הגביע האנגלי. 

לאורך כל המשחק ההגנה של גווארדיולה לא תפקדה. הרבה הרחקות רעות וחוסר ההתמודדות עם הלחץ שהפעילה יונייטד בחלק הקדמי הובילו לאיבודי כדור באיזור הרחבה, ואחד מהם אף לשער. יושקו גבארדיול, שהיה בכושר נהדר בפרמייר ליג והפך בקיץ האחרון לבלם היקר בהיסטוריה, ביצע טעות קשה בתיאום עם שטפן אורטגה וגרנאצ'ו ניצל זאת כדי לגלגל בקלילות את הכדור לרשת החשופה (30). תשע דקות לאחר מכן, התקפת מעבר של יונייטד הובילה ליתרון מספרי בהתקפה וברונו פרננדש מסר בעין עקומה למאינו שהכניע את אורטגה. 

פיל פודן ופפ גווארדיולה בסיום. לא הפינאלה שקיוו לה, צילום: Getty Images
גרנאצ'ו חוגג עם נשיקה לסמל, צילום: Getty Images
קובי מאינו, צילום: אי.אף.פי

סיטי אולי התעוררה במחצית השנייה בזכות החילופים ומצאה פעם אחת את המשקוף, לא הצליחה להתמודד עם ההגנה המעובה של השדים האדומים. אנדרה אוננה, שסיפק משחק טוב, טעה רק פעם אחת ולא הצליח להדוף כמו שצריך בעיטה של ג'רמי דוקו, שנכנסה לרשת בדקה ה-87. בכך, שני רצפים גדולים הגיעו לסיום: רודרי הפסיד לראשונה מזה 74 משחקים ב-90 דקות במשחק בו השתתף, וגווארדיולה הפסיד לראשונה גמר גביע באנגליה עם סיטי (6/7). בעקבות התוצאה, ניוקאסל לא תשתתף במפעל אירופי בעונה הקרובה ומי שתשחק בקונפרנס ליג היא צ'לסי, שסיימה שישית.

מרקוס ראשפורד בטירוף. השער הפסול שלו לא שינה דבר, צילום: אי.פי
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
ארלינג הולאנד מאוכזב, צילום: אי.פי
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר