הדיחו את הישראליות - וייפגשו בגמר הקונפרנס ליג

פיורנטינה (3:4 על קלאב ברוז') ואולימפיאקוס (2:6 על אסטון וילה) יאבקו על התואר השלישי בחשיבותו ועל המקום בליגה האירופית בעונה הבאה • השתיים הדיחו את מכבי חיפה ומכבי תל אביב בהתאמה בשמינית גמר המפעל

שחקני אולימפיאקוס חוגגים. צילום: רויטרס

הערב (חמישי) הגיע הרגע שבו אוהדי מכבי תל אביב ומכבי חיפה היו שואלים את עצמם "מה היה קורה אם הקבוצה שלנו הייתה עולה לרבע גמר הקונפרנס ליג?". ולמה זה? כי יריבותיהן בשמינית הגמר, שם הישראליות היו קרובות לעלות ולבסוף הודחו, ייפגשו בגמר המפעל השלישי בחשיבותו. 

פיורנטינה, שהדיחה את מכבי חיפה עם 4:5 בסיכום הכללי, הבטיחה את עלייתה כבר אתמול (רביעי) בזכות 1:1 אצל קלאב ברוז' הבלגית ו-3:4 בסיכום. אולימפיאקוס, שחזרה מפיגור 4:1 לניצחון 1:6 בהארכה ו-5:7 בסיכום הכללי על מכבי תל אביב, השלימה ניצחון כפול על אסטון וילה ועלתה גם היא לגמר, שייערך באתונה ב-29.5.

שחקני אולימפיאקוס חוגגים, צילום: רויטרס
שחקני פיורנטינה חוגגים עם האוהדים את ההעפלה לגמר שני ברציפות, צילום: EPA

פיורנטינה ואולימפיאקוס עשו דרך שונה כדי להגיע למעמד. פיורנטינה הפסידה רק משחק אחד באירופה וגם הוא היה הראשון שלה - 1:0 לראפיד וינה בשלב הפלייאוף של מוקדמות הקונפרנס ליג. את שלב הבתים היא סיימה במקום הראשון ועלתה ישירות לשמינית הגמר, שם פגשה את מכבי חיפה. ברבע היא הדיחה את ויקטוריה פלזן ובחצי, כאמור, את ברוז' בדרך לגמר שני ברציפות. 

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

אולימפיאקוס הגיעה לקונפרנס דרך שלב הבתים של הליגה האירופית, שם סיימה במקום השלישי מאחורי ווסטהאם ופרייבורג. בשלב הפלייאוף של הקונפרנס ליג ניצחו את פרנצווארוש ובשמינית הגמר, כאמור, את מכבי ת"א. ברבע הגמר גברו על פנרבחצ'ה בזכות דו קרב פנדלים אחרי 3:3 בסיכום הכללי ובחצי הגמר הדיחו את הפייבוריטית לזכייה, אסטון וילה, שתשחק בעונה הבאה בסבירות גבוהה בליגת האלופות. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר