הצליח בגדול: כמה הרוויח מרקו רויס במהלך הקריירה?

הגרמני בן ה-34 רוצה לעזור לבורוסיה דורטמונד לעבור את פריס סן ז'רמן (שלישי, 22:00, ספורט 5) ולהעפיל לגמר ליגת האלופות לפני שיעזוב בתום קדנציה מפוארת בת 12 שנים • מה המשכורות שקיבל, התחביב היקר והמפתיע והתרומות שהוא לא מפסיק לתת

מכבי ברלין חוגגת עלייה לגמר הגביע הברלינאי

המשחק הערב (שלישי, 22:00, ספורט 5) של בורוסיה דורטמונד מול פריס סן ז'רמן בגומלין חצי גמר ליגת האלופות יהיה אחד המשחקים האחרונים של מרקו רויס במדים הצהובים-שחורים.

בשבוע שעבר הודיעו השחקן והמועדון במשותף כי לאחר 12 שנים הקפטן והסמל הגדול שיהיה בן 35 בסוף החודש יעזוב את הקבוצה.

מרקו רויס מודה לאוהדים, צילום: Getty Images

קבוצתו הראשונה של רויס בקריירת הבוגרים הייתה ברוט וייס אהלן הצנועה ולאחר מכן עבר לבורוסיה מנשנגלדבאך. לאחר שלוש שנים עבר לדורטמונד תמורת 17.5 מיליון יורו. שכרו במדי השוורצגלבן ידע עליות ומורדות.

בחוזהו הראשוני הרוויח הקשר הנפלא 7.12 מיליון יורו לעונה ובשיאו אף הגיע לכ-11 מיליון יורו, אך בשנים האחרונות בעקבות הפציעות הרבות והירידה בתפוקה שכרו הלך וירד והעונה הוא מרוויח כ-6-6.5 מיליון יורו. בסך הכל הרוויח הגרמני המצוין כ-88 מיליון יורו במהלך הקריירה. בשיאו הוערך שוויו בשוק השחקנים ב-50 מיליון יורו, אם כי סביר להניח שאם היה עוזב את דורטמונד באותן שנים, היו לא מעט קבוצות שהיו משלמות עליו סכומים גבוהים יותר.

מרקו רויס. מאגדות דורטמונד, צילום: רויטרס

הונו של רויס מוערך בלמעלה מ-50 מיליון יורו, גם בזכות חסויות רבות שעשה במהלך השנים. הוא נחשב לאחד התורמים הגדולים בספורט הגרמני, ובין השאר הוא מקיים ביקורים קבועים אצל ילדים בבתי חולים בדורטמונד וכן תומך בילדים הסובלים מלוקמיה ומגידולים. השחקן תורם חלק מרווחיו מקו הבגדים שלו "MRXI" לצדקה. במרץ 2020, הוא ואשתו תרמו חצי מיליון יורו כדי לסייע לעסקים קטנים שבסיסם בדורטמונד כדי להתמודד עם השפעת מגפת הקורונה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

התחביב הגדול של רויס הוא טיסה ובעבר סיפר: "טיסה ריתקה אותי מאז ילדותי. תמיד רציתי להיות טייס. אהבתי לטוס כילד, ואני עושה זאת עד היום". הוא מוציא מעל שני מיליון יורו בשנה עבור התחביב. כמו כן הוא גם פעיל ברשתות החברתיות ובחשבון האינסטגרם יש לו כ-9 מיליון עוקבים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר