עלייתו ונפילתו: ההתרסקות הכלכלית של דני אלבס

פרשיית האונס והתקיפה המינית שינתה לחלוטין את חייו של הברזילאי • מאדם עשיר ומוערץ בכל רחבי העולם הוא איבד את החסויות שלו, את המוניטין שצבר וגם הוציא כספים רבים במאבק המשפטי על חייו

אוהדי ברצלונה תוקפים את לואיס פיגו בקלאסיקו 2002

עד ינואר 2023 נחשב דני אלבס לאחד הכדורגלנים המוערצים בעולם. כוכב ברצלונה ונבחרת ברזיל לשעבר זכה בתארים רבים במהלך הקריירה ונחשב לאחד המגנים הגדולים שדרכו על מגרש הכדורגל אי פעם.

מאז ינואר 2023 הוא מתמודד עם פרשיית אונס ותקיפה מינית ובפברואר האחרון הורשע בתקיפה מינית ונידון ל-4.5 שנות מאסר בפועל. בחודש מרץ השתחרר בערבות עד לסיום הדיון בערעורו, ולמעשה לאחר 14 חודשים בכלא שוחרר בערבות של מיליון יורו.

הפרשייה הסוערת למעשה שינתה לגמרי את חייו של הברזילאי שציין אתמול (שני) יום הולדת 41. לפני ינואר 2023 אלבס היה על גג העולם והונו הוערך בכ-80 מיליון דולרים בזכות משכורות גבוהות בברצלונה, ביובנטוס ובפריז סן ז'רמן. כמו כן זכה לחסויות בעשרות מיליוני יורו, המרכזית שבהן מחברת הענק אדידס.

דני אלבס במדי ברצלונה. היה על גג העולם, צילום: AFP

שחקן העבר אהב גם את "החיים הטובים" ואוסף המכוניות שלו כלל רכבים נוצצים כמו אאודי Q7, פרארי קליפורניה T, פרארי FF ואאודי RS6 אוואנט. מאידך הוא גם תמיד היה מראשוני המתנדבים לתרום לארגוני צדקה וחסד והשתתף באופן קבוע במכירות פומביות כדי גם לתרום בעצמו וגם לעודד אחרים לתרום.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

מאז שנחשד (ולאחר מכן הואשם) באונס ובתקיפה מינית, כמעט כל החסויות אותן קיבל בוטלו, המשכורות מעבודותיו השונות נעלמו גם הן והברזילאי נאלץ גם לממן במיליוני יורו את ההגנה המשפטית שלו כדי להילחם על חייו. המוניטין שלו נפגע בצורה שככל הנראה יהיה קשה לשקם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר