מהומת ענק בגרמניה: 155 שוטרים נפגעו במשחק כדורגל

היריבות החמה בין שתי קבוצות מהליגה הרביעית הגיעה לנקודת רתיחה כשהאורחת נאבקת על עליית ליגה • אחרי ההתפרעות שהובילה לעצירת המשחק, המהומות בסיום הובילו לפציעה של שוטרים רבים מגז מדמיע, מכות ואמצעים פירוטכניים • חילופי האשמות בין המארחת למאמן האורחת שהתריע מפני האיומים: "הוא פרובוקטור"

מכבי ברלין חוגגת עלייה לגמר הגביע הברלינאי

בגרמניה עדיין המומים ממהומות הענק שהתרחשו במשחק בליגה רביעית ביום שבת. אנרג'י קוטבוס שנאבקת על עליית ליגה התארחה אצל דינמו ברלין, כשבין שני המועדונים התפתחה יריבות לאורך השנים. קוטבוס עלתה לפסגה שני מחזורים לסיום העונה עם ניצחון 0:2 (רק זו שמסיימת ראשונה עולה), אך הניצחון החשוב ממש לא היה מה שתפס את הכותרות בגרמניה.

מספר ימים לפני המשחק אוהדים שרפו צעיפים ושלטים של הקבוצות היריבות, מה שרק חימם את האווירה והראה שאולי הכתובת היתה על הקיר. במהלך המשחק נרשמה עצירה של 19 דקות עקב התפרעות אוהדים, שרק התגברה והתעצמה לאחר שריקת הסיום בברלין. במהלך העימותים בין שוטרים לאוהדים, המשטרה השתמשה במספר אמצעים כגון גז מדמיע ומכת"זית.

 

יממה לאחר האירועים האלימים, המשטרה הודיעה היום (ראשון) כי לא פחות מ-155 שוטרים נפגעו במהלך העימותים. 116 מתוכם נפגעו משאיפת גז, שבו השתמשו הכוחות בעצמם על מנת להרגיע את הסיטואציה. 28 שוטרים נפצעו מעימותים פיזיים ועוד 11 משימוש בפירוטכניקה מכיוון האוהדים. כמו כן המשטרה הודיעה שהתבצעו 74 מעצרים, ושני אוהדים נפצעו מנשיכה של כלבי משטרה.

מאמן קוטבוס, קלאוס דיטר ווליץ, אמר כי מראש חשש ממה שהולך להתרחש ונדמה שהוא ראה את הנולד: "עצמם זה שאתה חושש מהשלכת אבנים לכיוונך במהלך המשחק, ושיאיימו עליך, לא הגיוני ב-2024. אם המפגש מול דינמו ברלין היה נערך עשרה מחזורים לסיום העונה ולא עכשיו, לא הייתי בא לכאן. המשפחה והאחריות שלי כלפיה וכלפי השחקנים חשובה יותר. כשאתה מאוים ככה, אתה לא יודע כמה רחוק אנשים ילכו".

דימנו ברלין לא התעלמה מדבריו של ווליץ וטענה כי הוא מפריז: "אין בסיס לטענות שהשליכו עליו אבנים. ווליץ ידוע בכך שהוא אמוציונלי יתר על המידה ופרובוקטיבי על הקווים".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר