בורוסיה דורטמונד לימדה את פריז סן ז'רמן: לנוקאאוט חוקים משלו

בשני המפגשים בין הקבוצות בשלב הבתים, הגרמנים הצליחו לחלץ רק תיקו אחד נגד אלופת צרפת • הפעם, במשחק הראשון בחצי גמר ליגת האלופות, הצהובים-שחורים ניצחו 0:1 ומקדמה לקראת הקרב בפריז על הכרטיס לגמר • קיליאן אמבפה יצליח להפוך במגרש הביתי?

מכבי ברלין חוגגת עלייה לגמר הגביע הברלינאי

בסך הכל, העונה הנוכחית זו הפעם השלישית שפריז סן ז'רמן מגיעה לחצי גמר ליגת האלופות בעידן הקטארי. בפעם הראשונה ב-2020 היא גברה על ר.ב. לייפציג במשחק אחד ב"בועה" בליסבון בשל מגפת הקורונה. שנה לאחר מכן היא נכנעה למנצ'סטר סיטי באותו המעמד, גם כן בדלתיים סגורות בשל השפעות הווירוס. הערב (רביעי) היא סוף סוף פגשה קהל בחצי הגמר, ועוד איזה קהל - האוהדים של בורוסיה דורטמונד.

כפי שהם יודעים, אוהדי השוורצגלבן יצרו אווירה מחשמלת בהופעה הראשונה שלהם בחצי גמר האלופות מאז 2013. מאטס הומלס ומרקו רויס שנכנס לקראת הסיום הם השרידים היחידים מאז אותה קבוצה מרגשת של יורגן קלופ שגם הגיעה אל הגמר, והערב הם עשו צעד לעבר שחזור ההישג עם ניצחון 0:1 קטן ומתוק.

שתי הקבוצות כבר נפגשו העונה בשלב הבתים, כאשר פ.ס.ז' ניצחה 0:2 בביתה והמפגש בגרמניה הסתיים ב-1:1. אחרי בישול גאוני של ניקו שלוטרבק, ניקלאס פולקרוג הבקיע בדקה ה-36 והראה לכולם שלנוקאאוט חוקים משלו. פריז סן ז'רמן הרבתה להחמיץ אחרי שנקלעה לפיגור ובין היתר פגשה את עמוד השער פעמיים תוך שניות ספורות. כעת קיליאן אמבפה וחבריו יצטרכו לנצח בעיר האורות כדי לשמור על סיכוי להגיע לגמר בוומבלי.

אגב, השתיים הופיעו בגמר האלופות פעם אחת במילניום הנוכחי, ובשני המקרים זה הסתיים בהפסד לבאיירן מינכן. אחרי ה-2:2 של הבווארים מול ריאל במשחק הראשון של חצי הגמר הראשון, שחזור של כל אחד מהתסריטים עדיין נמצא על הפרק.

שחקני בורוסיה דורטמונד חוגגים. מקדמה לקראת הגומלין, צילום: AP
קיליאן אמבפה ומאטס הומלס. כל אחד רוצה גמר שני, צילום: AFP
שתי קורות לפ.ס.ז' במהלך אחד. קיליאן אמבפה, צילום: רויטרס
מרקיניוס מתוסכל, צילום: AFP
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
אווירה מחשמלת. אוהדי בורוסיה דורטמונד, צילום: AP
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר