המספרים מראים: הירידה ביכולת של מוחמד סלאח לא מקרית

כוכב ליברפול לא כבש או בישל משחק שלישי ברציפות בליגה ובדיקה חדשה מראה כי מספריו של הקיצוני יורדים בחצי השני של העונה בצורה עקבית • נקודה למחשבה לקראת העונה הבאה?

תפילה מוסלמית באצטדיון אנפילד / X

זה לא סוד שליברפול לא נמצאת במקום שבו היא קיוותה להיות בשלב הזה של העונה. ארבעה משחקים לסיום התקופה של יורגן קלופ, המרסיסיידרס רשמו הפסד ראשון בדרבי בגודיסון פארק מאז 2010 לאחר 2:0 לאברטון. המשמעות היא שכעת הקבוצה נמצאת במקום השני עם 74 נקודות, שלוש נקודות מארסנל הראשונה ונקודה אחת בלבד מעל מנצ'סטר סיטי, שתשחק הערב (22:00) בברייטון.

מוחמד סלאח. טוב עד שמתחילה שנה חדשה, צילום: Getty Images

מי שלא הופיע יותר מדי למשחקים האחרונים הוא מוחמד סלאח, שחווה צניחה ביכולת מאז חזר מפציעה שספג בגביע אפריקה לאומות. המצרי כבש שמונה שערים ורשם חמישה בישולים מאז תחילת 2024 בכל המסגרות, בהן ליברפול ככל הנראה איבדה סיכוי לזכות בתואר נוסף לצד גביע הליגה. 

זה לא מקרי שהמספרים של סלאח יורדים בחצי השני של העונה. לפי Statmuse FC, סלאח כובש 0.73 שערים ל-90 דקות בממוצע עד תחילת השנה החדשה ורק 0.61 אחריה בפרמייר ליג, ירידה של 16% בין התקופות. לשם השוואה, נתוני השערים של אדן הזאר בפרמייר ליג עלו ב-8% בין החצי הראשון לחצי השני. 

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

כשמגיעים לבישולים, הירידה יותר חדה. מספר הבישולים ל-90 דקות של סלאח יורד ב-36% לעומת החצי הראשון של העונה. מה עם הזאר? נשאר זהה. בחיבור של השניים, סלאח רושם מעורבות ב-1.06 שערים ב-90 דקות בממוצע בקריירת הפרמייר ליג שלו לפני ה-1.1 ו-0.71 אחרי ה-1.1, ירידה של 33%.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר