אלופה דומיננטית והיסטורית: אינטר צבעה את איטליה בכחול-שחור

הנראזורי הבטיחו אליפות 20 בתולדותיהם בצורה הכי מתוקה שיש - 1:2 בדרבי על מילאן • ההשוואה לשאר האלופות המוקדמות, השיאים של המאמן, העקיצה מיובנטוס והשפל של מאמן היריבה • כל מה שצריך לדעת על הזכייה והמיטב מהחגיגות

אוהדי ריאל מדריד חוגגים באולד טראפורד / X

אחרי שלוש שנים, אינטר שוב אלופת איטליה. ומה יותר מתוק מאשר להבטיח את הסקודטו עם ניצחון בדרבי העירוני? הנראזורי גברו אמש (שני) 1:2 על מילאן, שאירחה את הדרבי, ופתחו על פני הרוסונרי פער של 17 נקודות כשנותרו חמישה מחזורים לסיום. מדובר באחת האליפויות הדומיננטיות שנראו באיטליה, שכן ב-33 משחקים אינטר ניצחה ב-27 והפסידה רק פעם אחת - אי שם בספטמבר.

אף קבוצה בהיסטוריה של הסרייה א' לא הבטיחה אליפות בשלב מוקדם יותר, אולם חמש אלופות בעבר עשו זאת חמישה מחזורים לסיום בדיוק כמו אינטר הנוכחית. הרשימה כוללת בין היתר את אינטר של 2006/7, נאפולי של העונה שעברה ויובנטוס עם כריסטיאנו רונאלדו ב-2018/19. זו האליפות ה-20 של אינטר והיא עברה את מילאן שלה 19 תארים, והחל מהעונה הבאה יתווסף כוכב שני לסמל שלה. מי שבחר לעקוץ הוא נשיא יובנטוס לשעבר, אנדראה אניילי, שצייץ באותיות רומיות את התאריך בו יובנטוס זכתה באליפות ה-20 שלה - לפני 42 שנה. יובנטוס ממשיכה להוליך בגאון עם 36 אליפויות.

שחקני אינטר חוגגים אליפות 20, צילום: AFP

אחד מגיבורי האליפות הוא המאמן סימונה אינזאגי, שממצב את עצמו כאחד מגדולי המאמנים שעבדו במועדון. האליפות הראשונה של אינזאגי היא התואר השישי שלו בתפקיד, הוא עקף את ז'וזה מוריניו וכעת מקדימים אותו רק רוברטו מנצ'יני והלניו הררה עם שבעה תארים. מנגד סטפנו פיולי הוא המאמן שהפסיד הכי הרבה דרבים במילאנו - עשרה. פיולי אמנם אימן את אינטר בעברו אך כל ההפסדים בדרבי הגיעו כשאימן את מילאן - כולל ששת האחרונים. זו הפעם הראשונה שאינטר מנצחת שישה דרבים ברציפות.

מילאן, שכאמור אירחה בדרבי, הגבירה את המוזיקה בסיום המשחק כדי להפריע לחגיגות של היריבה העירונית בסן סירו. זה לא ממש עזר, ואחרי החגיגות באצטדיון האוהדים שטפו את כיכר דואומו המפורסמת וצבעו אותה בכחול-שחור, כמו גם את איטליה כולה.

שחקני אינטר חוגגים אליפות, צילום: רויטרס
סימונה אינזאגי, צילום: רויטרס
אוהדי אינטר חוגגים בכיכר הדואומו, צילום: AP
אוהדי אינטר חוגגים בכיכר הדואומו,
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
אוהדי אינטר חוגגים בכיכר הדואומו, צילום: AP
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר