אוהדי ברצלונה תוקפים את לואיס פיגו בקלאסיקו 2002

"בושה לכדורגל": ברצלונה רותחת אחרי הקלאסיקו, לא בטוח שיש לה על מה

הבלאוגרנה ספגו בתוספת הזמן והפסידו 3:2 לריאל מדריד, אך הם עוסקים בשער שלא אושר להם אחרי שלטענתם הכדור חצה את קו השער במלוא היקפו, כאשר בספרד אין את טכנולוגיית קו השער כדי לקבוע באופן נחרץ • במקביל לזוויות שהוצגו ברשתות החברתיות, מספר כלי תקשורת השתמשו בטכנולוגיה תלת ממדית והראו שהכדור לא עבר • הבלאנקוס באופוריה בזכות הישג שלא רשמו 88 שנה

ה-2:3 של ריאל מדריד על ברצלונה, שהושג בזכות שער ניצחון של ג'וד בלינגהאם בתוספת הזמן, היה ללא ספק אחד ממשחקי הקלאסיקו האיכותיים והמותחים שנראו בשנים האחרונות. עם זאת, כלל לא בטוח שהוא ייזכר בזכות הרמה הגבוהה שהוצגה, אלא בשל סערת שיפוט שבספרד לא נרגעים ממנה.

במחצית הראשונה, כשלוח התוצאות הראה 1:1, אנדריי לונין הדף ניסיון של לאמין ימאל ועדיין ישנו דיון אם השוער האוקראיני של ריאל הדף את הכדור אחרי שחצה את קו השער במלוא היקפו. בספרד, בניגוד לשאר הליגות הבכירות, טכנולוגיית קו השער לא קיימת וכל הזוויות השונות לא עזרו לצוות ה-VAR לקבוע באופן נחרץ שהכדור אכן עבר את הקו. לאור זאת השופט דבק בהחלטתו המקורית ולא לאשר שער.

הרגע שהסעיר את ספרד. אנדריי לונין מציל את הכדור של לאמין ימאל, צילום: AFP

"למה אין טכנולוגיית קו השער? זו בושה לכדורגל, אין לי מילים", אמר בסיום שוער בארסה מארק אנדרה טר שטגן, "יש הרבה כסף, אבל הוא לא מושקע במה שחשוב". בספרד נטען כי הטמעת טכנולוגיית קו השער בשתי הליגות הבכירות עולה 4 מיליון יורו (2 מיליון לכל ליגה). מספר דקות אחרי הסערה, נשיא הלה ליגה חאבייר טבאס צייץ שורת טעויות של הטכנולוגיה הזו מליגות אחרות כדי להצדיק את סירובו להשתמש בטכנולוגיה.

"מה שקרה היום זה חוסר צדק גדול, כולם ראו מה קרה", אמר המאמן צ'אבי בסיום, "אני לא רוצה לדבר על השופטים כי אם אדבר יענישו אותי. היינו טובים יותר מריאל מדריד, הגיעו לנו שלוש נקודות והפסדנו אותן בגלל נסיבות שמחוץ לשליטתינו". שחקן העבר של בארסה ג'רארד פיקה מיהר להגיב כי השער היה חוקי למהדרין, ואף הוסיף שלא היה צריך להישרק פנדל לטובת הבלאנקוס בעקבות העבירה על לוקאס ואסקס.

בעוד בברצלונה ניסו להציג ראיות חותכות לכך שהכדור חצה את הקו במלוא היקפו, במספר כלי תקשורת השתמשו בטכנולוגיה תלת ממדית כדי להראות שלא כך הדבר ושלמעשה הכדור לא עבר במלואו את הקו.

3D: הזוויות שמראות שהכדור לא עבר את הקו

הטענה של ברצלונה

בינתיים, ריאל מדריד באופוריה. שורת אגדות ספורט כמו נובאק ג'וקוביץ', רפאל נדאל, טום בריידי וגם קרלוס אלקראס הצעיר צפו בברנבאו כיצד הלבנים פותחים פער של 11 נקודות מבארסה כשנותרו עוד שישה מחזורים לסיום. עם שני ניצחונות בליגה ועוד 1:4 בסופרקאפ, לבלאנקוס יש שלושה ניצחונות רצופים באות העונה בקלאסיקו - דבר שלא קרה 88 שנה.

בדיוק כמו בקלאסיקו הקודם גם הפעם בלינגהאם הכריע עם שער בדקות הסיום, אולם האנגלי נתן קרדיט דווקא לשחקן אחר בסיום: "לוקאס ואסקס, אתה פאק*נג אגדה". ואסקס פתח בהיעדרו של דני קרבחאל הפצוע, ומעמדת המגן הימני רשם את אחד ממשחקיו הגדולים בקריירה עם סחיטת פנדל, שער ובישול של שער הניצחון.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
ג'וד בלינגהאם בטירוף. שער אליפות, צילום: AFP
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו