"מסובך שאישה צריכה להחליט ב-VAR": הערה שוביניסטית יצרה סערה בברזיל

מאמנה הארגנטינאי של ואסקו דה גאמה, רמון דיאס, עורר בלאגן גדול בתקשורת לאחר הפסד קבוצתו לרד בול ברגנטינו • "יותר גרוע מהאמירה המגעילה של דיאס, זה העובדה שהיא חושפת עד כמה האווירה בכדורגל עדיין מיזוגנית ורעילה עבור נשים", צייץ איש תקשורת מוביל

דיאס. צילום: EPA

סערה גדולה בברזיל, זאת לאחר שמאמנה הארגנטינאי של ואסקו דה גאמה, רמון דיאס, סיפק אמירה שוביניסטית מגעילה לאחר הפסד קבוצתו לרד בול ברגנטינו הלילה (בין רביעי לחמישי).

אחרי שנכנע 2:1, דיאס בחר לבקר דווקא את השיפוט במשחק הקודם של ואסקו, אותו היא ניצחה, ואמר: "על השופטים אנחנו לא יכולים לדבר הרבה כי יש את ה-VAR, ועצם זה שאת ההחלטות ב-VAR צריכה לקבל אישה, זה נראה לי מסובך, כי כדורגל הוא כל כך דינמי".

בתקשורת הברזילאית כמובן לא קיבלו את האמרה בהבנה. "יותר גרוע מהאמירה המגעילה של רמון דיאס, זה העובדה שהיא חושפת עד כמה האווירה בכדורגל עדיין מיזוגנית ורעילה עבור נשים", צייץ איש התקשורת דניאל קאיסר. הפרשן לוקאס פדרוסה הוסיף: "זו הצהרה סקסיסטית, טעות ברורה ורצינית. את רוב המשחקים בברזיל שופטים גברים, רובם לא טובים, שעושים המון טעויות כל הזמן".

דיאס התנצל מהר מאוד על דבריו ואמר יותר מאוחר: "אם משהו בדבריי התפרש לא נכון, אני מבקש סליחה. מה שניסיתי לומר זה שאדם אחד לא יכול לקבל החלטות כה חשובות בכדורגל. לא התכוונתי שדברים יתפרשו אחרת".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

גם ואסקו פרסמה הודעה רשמית והוסיפה: "אנו מתחרטים על דבריו של המאמן רמון דיאס ומזכירים את המחויבות שלנו לחיזוקים האמצעים וההנחיות החינוכיות הנדרשות בהתאם לערכים והעקרונות של המועדון. אנו מתנצלים, וכך גם המאמן שלנו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר