ערב המהפכים הגדול: פ.ס.ז' ודורטמונד סיפקו הצגות וייפגשו בחצי גמר ליגת האלופות

עוד ערב גדול בצ'מפיונס: ראפיניה העלה את ברצלונה ליתרון, אבל הקטלונים קיבלו שלושה כרטיסים אדומים ואלופת צרפת ניצלה זאת כדי להשתלט על העניינים בדרך ל-1:4 במשחק עצבני במיוחד • אתלטיקו מדריד הצליחה לחזור מפיגור 2:0 לשוויון, אבל משחק ענק של סביצר קבע 2:4 ושלח את השוורצגלבן לשלב הבא

אוהדי ברצלונה בטירוף לקראת הגומלין מול פ.ס.ז'

ערב יום שלישי בשבוע שעבר סיפק כדורגל ענק. 10 שערים, מהפכים, דרמות, בעיטות נפלאות ורמת ביצוע נהדרת. הערב (שלישי), קיבלנו 11 שערים, מהפכים, דרמות, בעיטות נפלאות ורמת ביצוע נהדרת. בניגוד לערב שלישי בשבוע שעבר, הערב גם קיבלנו הכרעות. פ.ס.ז' ודורטמונד, שהפסידו את המשחק הראשון ברבע הגמר ברביעי האחרון, עלו לחצי גמר ליגת האלופות בתום שני משחקים גדולים ועצבניים כאחד.

שחקני פ.ס.ז' חוגגים עלייה לחצי הגמר, צילום: רויטרס
שחקני דורטמונד בטירוף אחרי העלייה לחצי הגמר, צילום: Getty Images

ברצלונה - פ.ס.ז' 4:1 (6:4 בסיכום)

אין ספק שסיפור המשחק הוא השופט אישטוון קובאץ'. הרומני התקשה להשתלט על המשחק המתוח מהרגע הראשון ואפשר לומר ששחקני ברצלונה הרגישו כמו ששחקני פריז הרגישו במהלך ה-6:1 לפני שבע שנים. הקטלונים סבלו מהחלטות שיפוט שנויות במחלוקת והוצאו לחובתה לא פחות משלושה כרטיסים אדומים, המשמעותי מביניהם לאראוחו בדקה ה-29 ששינה לחלוטין את התמונה.

למרות שהייתה ביתרון 1:0, ברצלונה נשברה מנטלית ופ.ס.ז' הצליחה לנצל את זה. דמבלה (40), ויטיניה (54) וצמד של אמבפה (61 בפנדל, 89) קבעו 1:4 וחגיגה פריזאית במונז'ואיק. מארק אנדרה טר שטגן ניסה הכל כדי לעצור את ההדף, אבל ללא הצלחה. צ'אבי רושם הפסד ראשון בכל המסגרות מאז שהודיע שיסיים את תפקידו בסיום העונה, אבל קשה לבוא לקבוצה שלו בטענות. היא עשתה מה שהייתה יכולה, אבל 60 דקות בחיסרון מספרי זה יותר מדי להתמודד נגדו מול החבורה של לואיס אנריקה.

לאמין ימאל וראפיניה חוגגים את השער הראשון במשחק, צילום: רויטרס
ראפיניה. שער שלישי ברבע הגמר, צילום: Getty Images
רונאלד אראוחו מורחק, צילום: רויטרס
עוסמאן דמבלה חוגג עם חבריו את השוויון, צילום: AFP
ויטיניה. שער נהדר של הפורטוגלי, צילום: Getty Images
קיליאן אמבפה חוגג את המהפך, צילום: AFP
לואיס אנריקה בטירוף. שוב יצא המנצח ברמונטדה, הפעם מהצד השני, צילום: AP
קיליאן אמבפה. סיים 180 דקות לא טובות עם צמד קריטי, צילום: Getty Images

דורטמונד - אתלטיקו מדריד 2:4 (4:5)

בעוד במשחק הראשון האיש המרכזי היה השופט, הפעם האיש המרכזי היה מרסל סביצר. הקשר האוסטרי היה מדהים לאורך כל ההתמודדות והעלה את השוורצגלבן לגמר עם שער ושני בישולים בתום הופעה גדולה. הגרמנים שלא הפסידו בבית עד כה במפעל עלו ליתרון כפול תוך חמש דקות משערים של יוליאן בראנדט (34) ואיאן מאטסן (39) כמעט מאותה הבלטה, אבל דייגו סימאונה ביצע שלושה חילופים בהפסקת המחצית שהשתלמו לו עם שוויון תוך רבע שעה (עצמי של מאטס הומלס ושער נוסף של אנחל קוראה).

אבל דורטמונד, לפחות בליגת האלופות, היא לא אחת שנשברת. היא הצליחה לעלות מבית המוות מהמקום השני, התגברה על תיקו ביתי מול פ.ס.וו כדי לנצח 1:3 עוצמתי בחוץ וידעה שהכל תלוי בה. היא המשיכה ללחוץ על השער של יאן אובלק וזה השתלם לה מהר מאוד. בדקה ה-71 סביצר הרים כדור ללניקלאס פילקרוג שמצא את הרשת בנגיחה. שלוש דקות מאוחר יותר, האוסטרי בעט מחוץ לרחבה והכניע את השוער הסלובני. כעת, הם יפגשו את פ.ס.ז', הקבוצה היחידה אותה לא הצליחה לנצח עד כה במפעל. האם הפעם זה ישתנה בדרך לגמר ראשון מאז 2013?

ג'יידון סאנצ'ו ויוליאן בראנדט חוגגים את השער הראשון, צילום: רויטרס
איאן מאטסן חוגג את השני, צילום: רויטרס
מריו הרמוסו בטירוף אחרי השער המצמק, צילום: Getty Images
אנחל קוראה חוגג את השוויון הזמני, צילום: Getty Images
ניקלאס פילקרוג בטירוף אחרי השער השלישי, צילום: AFP
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
מרסל סביצר. משחק ענק של האוסטרי, צילום: Getty Images
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר