שבע, בזכות הפועל באר שבע: הפסד מכבי תל אביב פתח את מאבק האליפות מחדש?

כשנותרו עוד שבעה מחזורים לסיום, בהם מפגש נוסף נגד מכבי חיפה בחוץ, הפער של המוליכה מהירוקים קטן לשבע נקודות • הצהובים אמנם מובילים, אך לא מציגים כדורגל דורסני ומלהיב ובטרנר אף הפסידו לראשונה משחק ליגה עם מילסון • אנטוניו ספר קבע 0:1 עם פנדל מאוחר והאדומים החזירו את הכבוד אחרי שני הפסדים בטרנר לאותה היריבה

התפאורה של אוהדי הפועל באר שבע לפני המשחק מול מכבי תל אביב

מכבי תל אביב קלקלה העונה את כל החגיגות בטוטו טרנר. הפועל באר שבע הרגישה את נחת זרועה כאילו הגיע הבריון השכונתי שמפזר את המסיבה ולוקח עליה בעלות. 6:1 במשחק האירופאיות במסגרת גביע הטוטו בקיץ ועוד 1:0 קטן בליגה, שם זה קרה ממש ללא מאמץ. הפעם באר שבע לא באה לחגוג, אלא בעיקר הקהל שלה, שארגון האוהדים שלו ציין 10 שנים ליום בו נוסד ובדקה העשירית הם הדליקו עשרות רימוני עשן ואבוקות שהביאו להפסקת המשחק. לפחות מבחינת הקהל הדרומי, אסור היה לאפשר למכבי תל אביב לפזר את החגיגה בטרנר.

אלא שמוליכת הטבלה רחוקה מלהיות משהו מאיים. היא ראשונה, הפער שלה ממכבי חיפה עדיין עומד על שבע נקודות, אבל אין בה דורסנות או כדורגל מלהיב. יש לה את המספר הנכון בטור הנקודות, היא איבדה הכי מעט נקודות מול קבוצות נחותות ממנה ובליגה של העונה זה כנראה יספיק לה כדי להניף צלחת. זה לא שהיריבה שלה לתואר נראית טוב יותר וזה הסיפור של העונה כולה. עד הדקה ה-80, המשחק בין הפועל באר שבע למכבי תל אביב הרגיש כאילו שתי הקבוצות רק רוצות לא להפסיד. באר שבע לא רצתה לקלקל שוב את האווירה, בעוד לאורחים נקודה היתה מעניקה עוד צעד בדרך לאליפות. אלא שאז, אנריק סבוריט שלח בעיטת קראטה לפניו של מיגל ויטור בתוך הרחבה ואנטוניו ספר המחליף קבע בדקה ה-80 0:1 קטן, שכולו חגיגה של האדומים.

מכבי תל אביב לא הצליחה לנצח בביקור השלישי שלה העונה בטרנר ויותר מזה, חזרה הביתה בלי כלום. יוני סטויאנוב, שעלה כמגן שמאלי עם רגל ימין, סגר את מילסון בצורה הרמטית ומבחינת רובי קין זה האיש שלו לחגיגות בצהוב ולא רק בבאר שבע. בלי מילסון אין חגיגה למכבי תל אביב וזה כך לאורך עונה שלמה. זו הפעם הראשונה בה המוליכה יורדת מנוצחת בליגה כאשר האנגולי על המגרש ואנחנו באמצע חודש אפריל. אם זו תהיה מעידה חד פעמית, אף אחד לא יזכור את בעוד חודש כאשר היא תזכה באליפות.

באר שבע? הפעם שום דבר לא התקלקל. אליניב ברדה החזיר קצת מהכבוד שנשאר על הרצפה בשני המפגשים הביתיים הקודמים מול מכבי תל אביב. הוא עשה זאת ללא זרים בהרכב, עם אור דדיה בהופעה נדירה כמגן ימני וסטויאנוב בשמאל, אבל עם רועי גורדנה בלב המגרש וכשהוא טוב, הפועל באר שבע יכולה אפילו להנחיל למכבי תל אביב הפסד ראשון העונה שלא במשחק מול מכבי חיפה.

מילסון ודור פרץ. מכבי תל אביב הסתבכה?, צילום: ברני ארדוב
אנטוניו ספר. הכריע את המפגש עם פנדל מאוחר, צילום: ברני ארדוב
האבוקות של אוהדי הפועל באר שבע, צילום: ברני ארדוב
אוהדי הפועל ב"ש חוגגים עשור לארגון האוהדים, צילום: ברני ארדוב
שחקני הפועל באר שבע חוגגים, צילום: ברני ארדוב
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
ערן זהבי מול אור דדיה. משחק שמכבי תל אביב תרצה לשכוח, צילום: ברני ארדוב
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר