שחקני לברקוזן חוגגים אליפות היסטורית

בניגוד לכל התחזיות: הכסף מאחורי האליפות של באייר לברקוזן

האלופה הגרמנית מתנהלת נכון בשוק ההעברות, ההצלחה מתורגמת להכנסות ותקציב השחקנים נמוך משמעותית משאר המועדונים הגדולים בבונדסליגה • צ'אבי אלונסו מראה לכולם איך עושים את זה נכון

לאחר 11 שנים ברציפות בשליטה של באיירן מינכן חגגה אתמול (ראשון) גרמניה אלופה חדשה וראויה - באייר לברקוזן, לה היתה זו אליפות היסטורית, הראשונה בתולדותיה.

האליפות הנוכחית מדהימה במיוחד לאור הפערים העצומים בתקציבים בין לברקוזן למועדונים המובילים בגרמניה. ההכנסות העונה של המועדון הגרמני מגיעות לכ-270 מיליון יורו ושכר השחקנים עומד על כ-143 מיליון יורו, פחות מבאיירן מינכן, בורוסיה דורטמונד ולייפציג. גם שכרו של המאמן צ'אבי אלונסו נמוך משמעותית מזה של מקבילו בבאיירן תומאס טוכל (6.5 לעומת 12 מיליון יורו), אם כי בעונה הבאה הוא צפוי להיות משודרג משמעותית.

באיירן מציגה הכנסות שנתיות של 744 מיליון יורו, דורטמונד 420 מיליון יורו ואילו לייפציג 300 מיליון יורו. בזכות ההצלחה, ההכנסות של לברקוזן עלו גם הן בשנים האחרונות, בין השאר בזכות מכירת שחקנים – בקיץ האחרון נמכר מוסא דיאבי לאסטון וילה תמורת 52 מיליון ליש"ט. שלוש שנים לפני כן נמכר קאי האברץ לצ'לסי תמורת 80 מיליון יורו.

גם בגזרת הרכש לברקוזן מתנהלת בצורה שקולה ומדודה. היא הצליחה להביא בשנה האחרונה שחקנים איכותיים בסכומי כסף לא גבוהים - השם הגדול ביותר הוא הקשר גרניט ג'אקה שהגיע מארסנל תמורת 25 מיליון יורו וזוכה לשכר גבוה של כ-110 אלף יורו לשבוע. גם שחקן הכנף, יונאס הופמן, נרכש ממנשגלדבאך תמורת 10 מיליון יורו. בדו"ח הכנסות/הוצאות של שחקנים סיימה לברקוזן את הקיץ עם מינוס של 20 מיליון יורו בלבד, כאשר באיירן מינכן הוציאה רק על רכישתו של הארי קיין כ-110 מיליון יורו.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

שווי השוק של שחקני אלופת גרמניה החדשה עומד על 594.55 מיליון יורו (וגם זה רק לאחר ההצלחה הפנומנלית) ואילו שווי הסגל של באיירן מינכן עומד על 929.45 מיליון יורו (וגם זה לאחר הכישלון הגדול בליגה).

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו