סערת הרמדאן בכדורגל הצרפתי: "אוסרים על השחקנים להיות מוסלמים"

ההתאחדות מתעקשת לא להתאים את לו"ז הנבחרות לצום • דמבה בה זועם: "מנסים למחוק לנו את הזהות" • הנשיא טוען: "אנחנו לא אוסרים על אף אחד כלום"

דני אלבס מגיע לבית המשפט לחתום נוכחות // צילום: רשת X

התאחדות הכדורגל הצרפתית מגבילה את השחקנים המוסלמים שצמים ברמדאן, והדבר גורר לאחרונה מעט תגובות מגורמים רשמיים במדינה. בהתבסס על עקרון הנייטרליות הדתית המעוגן בחוקה הצרפתית, התאחדות הכדורגל אינה מקלה על שחקנים בינלאומיים שרוצים להימנע משתייה או אכילה מבוקר ועד שקיעה במהלך החודש הקדוש לאסלאמי.

לקראת מחנות האימונים הלאומיים שמתקיימים במרץ, הפדרציה הבהירה כי לא תשנה את לוח הזמנים של הארוחות והאימונים כדי להתאים אותם לשחקנים שרוצים לקיים באופן מלא את הטקס הדתי.

"אתם אוסרים עליהם להיות מוסלמים. בין אם נרצה ובין אם לא, זה חלק מהזהות שלהם שמנסים למחוק", אמר דמבה בה, השחקן הבינלאומי של סנגל לשעבר שנולד בצרפת והוא מוסלמי.

דמבה בה במדי בשיקטאש, צילום: רויטרס

מאמן נאנט, אנטואן קומבואאר, אמר בשנה שעברה שהוא עזר לשחקניו להתאים את לוח הזמנים שלהם לדרישות הרמדאן, אבל צום ביום המשחק לא היה אופציה.

קומבואאר היה נותן לשחקנים לצום במהלך השבוע, אבל ביום המשחק הוא לא היה מרכיב את אלו שכן צמים. "אני מכבד ששחקן צם. אבל מצד שני, הוא צריך לכבד את הכללים שהצבתי, וזה מתאים לכולם", אמר קומבואאר.

פיליפ דיאלו, נשיא ההתאחדות, מכחיש את ההאשמות שהפדרציה אוסרת למעשה על שמירת הרמדאן בשל הכללים המחמירים שלה. "אף אחד בפדרציה, החל ממני, לא אסר על אף אחד לצום", אמר דיאלו לתקשורת המקומית, "אני לא יכול לקבל אנשים שאומרים שההתאחדות מפלה על רקע דתי".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
קארים בנזמה, צילום: AFP
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר