הבינה המלאכותית בחרה: ההרכב הגדול בהיסטוריה של הכדורגל

ליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו בפנים, רונאלדיניו ורונאלדו הברזילאי בחוץ • צ'אט GPT נשאל וקבע את 11 השמות שהענף לא ישכח לעולם

מראדונה ומסי. ב-11. צילום: AFP

הבינה המלאכותית הפכה בשנה האחרונה לאחד הכלים המשמעותיים בטכנולוגיה העולמית. השימוש בצ'אט GPT הפך לפופולארי כדי לנסות ולקצר את תהליכי העבודה, אבל גם כדי לבדוק את הממצאים בנוגע לשאלות מסוימות. בספרד ביקשו מהצ'אט הרובוטי לבחור את ההרכב הגדול בכל הזמנים בכדורגל העולמי, והתשובות מעניינות בהחלט.

שוער: לב יאשין (ברית המועצות)

בעיניי רבים נחשב הרוסי לשוער הגדול בהיסטוריה לאחר שהוביל את נבחרתו להישגים רבים ונודע בכינויו "הפנתר השחור" בזכות אפודת השוער השחורה.

מגן ימני: קאפו (ברזיל)

המגן המצוין שזכה במונדיאל 2002 הוא השחקן היחיד ששיחק בשלושה משחקי גמר רצופים ואף רשם קריירה מכובדת באירופה.

בלם: פרנץ בקנבאואר (גרמניה)

הבלם שכונה ה"ליברו" נחשב לאחד השחקנים שהקדים את זמנו והוביל את נבחרת גרמניה לזכייה באליפות העולם ב-1974. לימים גם זכה באליפות העולם כמאמן בשנת 1990.

בלם: פאולו מלדיני (איטליה)

אחד הסמלים הגדולים של הכדורגל האיטלקי ושל מילאן ששלטה בכדורגל האירופי בשנות ה-90.

פאולו מלדיני, צילום: EPA

מגן שמאלי: רוברטו קרלוס (ברזיל)

המגן שנודע בבעיטותיו העוצמתיות ובכוח מתפרץ אדיר, שיחק במועדונים גדולים כמו אינטר וריאל מדריד לפני שעבר בסוף הקריירה לכסף הגדול של אנז'י מחאצ'קלה הרוסית וזכה בתארים אישים וקבוצתיים רבים.

קשר: צ'אבי הרננדס (ספרד)

מאמנה הנוכחי של ברצלונה הוא אחד השחקנים החשובים בהיסטוריה של הכדורגל. הוא שיחק תחת פפ גוארדיולה ולצדו של ליאו מסי ונחשב לאחד האחראים המרכזיים לקבוצה ההיסטורית של ברצלונה.

זידאן. רשימה מכובדת, צילום: AP

קשר: זינדין זידאן (צרפת)

הצרפתי הוא אחד השחקנים הטובים והחכמים שדרכו אי פעם על מגרשי הכדורגל. הוא זכה בתארים רבים עם הטריקולור וכן עם ריאל מדריד ויובנטוס. גם לאחר שפרש נחשב למאמן מוערך ומוצלח.

חלוץ/מתחת לחלוץ: ליאו מסי (ארגנטינה)

הכוכב הארגנטיני כבש את כל הפסגות האפשריות כשזכה במונדיאל 2022 אחרי אין ספור תארים אישיים וקבוצתיים רבים במהלך הקריירה. הפרעוש הוא כנראה השחקן שהכי הרבה פרשנים טוענים כי הוא הגדול מכולם.

מתחת לחלוץ: דייגו מראדונה (ארגנטינה)

אחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה, יש שיגידו הגדול בהיסטוריה, הוביל את נבחרת ארגנטינה לזכייה במונדיאל וגם את נאפולי לאליפות איטליה.

פלה. בלתי נשכח, צילום: אי.פי

חלוץ: פלה (ברזיל)

בעיניי רבים הברזילאי הוא הסקורר הטוב ביותר אי פעם. המומחים אומרים כי אם היה משחק היום, ייתכן שהיה הופך לשחקן עם השכר הגבוה אי פעם.

חלוץ: כריסטיאנו רונאלדו (פורטוגל)

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

הפנומן הפורטוגלי זכה עם נבחרתו ביורו 2016 ועם אין ספור תארים קבוצתיים ואישיים במדי מנצ'סטר יונייטד, ריאל מדריד ויובנטוס תוך שהוא שובר את כל השיאים האפשריים. גם בגיל 32 הוא הכדורגלן עם השכר הגבוה ביותר אי פעם – 200 מיליון יורו שמספרים את כל הסיפור.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר