חוק זה חוק: האיש החזק של מנצ'סטר יונייטד עומד לסבך אותה

ההשתלטות של ג'ים רטקליף על השדים האדומים, לצד היותו הבעלים של ניס הצרפתית, עלולה לדחוק את קבוצתו האנגלית מחוץ למפעלים האירופיים בעונה הבאה

ברונו פרננדס. איפה מנצ'סטר יונייטד תשחק בעונה הבאה?. צילום: Getty Images

חוקי אופ"א מאפשרים לקבוצות שונות עם בעלים משותף להשתתף באותה עונה במפעלים אירופיים, כל עוד לא מדובר באותו המפעל. יש חריגות, דוגמת קבוצות רד בול, לייפציג וזלצבורג של אוסקר גלוך, אבל נעשית כל פעולה אפשרית כדי למנוע מהן להיפגש או להשפיע על הישגיה של האחרת, כאמור ככל הניתן.

קיליאן אמבפה משתעשע במסיבת העיתונאים | טיקטוק

עם זאת, באופ"א רוצים לאכוף בצורה יותר אפקטיבית את האיסור הזה, מה שמציב את מנצ'סטר יונייטד בבעיה לקראת העונה האירופית הבאה. עם השתלטות סר ג'ים רטקליף על השדים האדומים (למרות שהוא מחזיק רק ב-27.7% ממניות הקבוצה), נוצר מצב של בעלות כפולה, כיוון שהמיליארדר הבריטי הוא גם בעליה של ניס הצרפתית.

המצב נכון לשלב זה של העונה הוא, ששתי הקבוצות בדרך לליגה האירופית בעונת 2024/2025, עם אפשרות מסויימת ששתיהן יחליקו למקום שמוביל לקונפרנס ליג. במצב הזה, במידה ויונייטד לא תזכה העונה בגביע האנגלי, לניס תהיה עדיפות עליה בתפיסת מקום במפעל אירופי. משמע, אם שתיהן יעפילו לליגה האירופית, הקבוצה האנגלית תידחק לקונפרנס ליג. אם שתיהן יחליקו לקונפרנס ליג, יונייטד תמצא את עצמה מחוץ לאירופה.

הסיבוך הזה הופך את משימת הזכייה של יונייטד בגביע האנגלי למטרה עליונה, אלא אם תצליח לרוץ בצורה מושלמת עד סיום העונה בליגה ולהשתחל למקום הרביעי שמוביל לליגת האלופות. לשם ניס לא יכולה להגיע.

סר ג'ים רטקליף. הכסף הגדול שלו יסדר את המצב?, צילום: אי.אף.פי
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר