"הטיפול הפסיכולוגי הציל את חיי, כבר הייתי בתחתית": חלוץ נבחרת ברזיל נחשף וריגש

לאחר שאנשי ההתאחדות לכדורגל בברזיל צירפו לצוות המקצועי פסיכולוגית, שחקן טוטנהאם הודה בראיון כי היה במצב נפשי לא פשוט לאחר ההדחה שלו ושל חבריו מהמונדיאל בקטאר ובעקבות התמודדות עם פציעה ממנה סבל

רישרליסון באימון נבחרת ברזיל, אתמול. צילום: AP

לא מעט כדורגלנים מתוודים בשנים האחרונות על כך שהם נעזרים בפסיכולוג כדי להתמודד עם הלחצים שהם עוברים במהלך הקריירה שלהם. לאחר שנבחרת ברזיל מינתה לסגל המקצועי פסיכולוגית, חלוץ טוטנהאם והסלסאו – רישרליסון – התראיין בנושא וריגש לא מעט אנשים.

"חשוב מאוד לנבחרת שיהיה פסיכולוג שיעזור לשחקנים", אמר השחקן בן ה-26. "רק אנחנו יודעים את הלחץ שאנחנו סובלים ממנו, לא רק על המגרש אלא מחוצה לו. סבלתי יותר אפילו מחוץ למגרש. אנחנו מכירים את הדעה הקדומה שקיימת כשמישהו אומר שהוא מחפש עזרה וגם אני סבלתי מזה והתביישתי, אבל אין לי את זה יותר. כשחקן נבחרת שיכול להשמיע את קולו, אני אומר לאנשים לפנות לעזרה כי זה הציל את חיי. כבר הייתי בתחתית".

רישרליסון כזכור חשף בספטמבר כי יבקש עזרה פסיכולוגית בעקבות תקופה קשה שעבר מחוץ למגרש, במיוחד לאחר הכישלון של ברזיל במונדיאל בקטאר לפני כשנה ושלושה חודים ולאחר מכן שנאבק בפציעה שהשביתה אותו מהמגרשים באנגליה. "עברתי חודשים של קושי, עם כאבים במפשעה. למרבה המזל, עברתי את הניתוח והוא עבר בסדר. עבדתי קשה וחזרתי מוקדם יותר מהצפוי".

רישרליסון עשוי לערוך את הופעתו ה-50 במדים הצהובים-ירוקים אם ייקח חלק בשני משחקי ההכנה מול אנגליה וספרד בשבוע הקרוב. "זה הישג יפה אבל אני לא רוצה להפסיק, אני רוצה יותר, היעד הבא יהיה 100 משחקים", אמר. "אני מקווה שאוכל להתקדם ולהשיג תארים חשובים. זוהי אחריות גדולה מאוד ללבוש את החולצה של ברזיל. יש הרבה ילדים שאוהבים אותי ואני תמיד משתדל לספק את הסחורה כדי לא לאכזב אותם".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר