קדיש מחוץ לאצטדיון: מ.ט.ק בודפשט "היהודית" מתאבלת עם ישראל

במשחקה של הקבוצה מול קבוצתו של נשיא הונגריה ויקטור אורבן, פושקאש אקדמי, נערכה דקת דומיה • שחקני העבר שכיכבו בישראל, אישטוון שאלוי ואישטוון פישונט, משמשים כשגרירי הסברה

שחקני מ.ט.ק בודפשט. התייחדו עם הקורבנות

במסגרת משחק ליגת הכדורגל הראשונה בהונגריה, הקורבנות של מסע הרצח הברברי של החמאס ביישובי עוטף עזה זכו לארוע זיכרון מכובד ומרגש מצד שחקני מ.ט.ק בודפשט ופושקאש אקדמי.

הוועד האולימפי בישראל

טרם שריקת הפתיחה, מחוץ לאצטדיון, התאספו מאות אוהדים לקריאת קדיש, ועל המגרש עמדו שחקני שתי הקבוצות לדקת דומיה וטקס יזכור. מ.ט.ק מזוהה בהונגריה כקבוצה "היהודית" ודחפה לקיום הטקס למרות שבעליה אינו יהודי.

היריבה פושקאש אקדמי, המזוהה עם נשיא הונגריה ויקטור אורבן, שיתפה פעולה על מנת לכבד את הנרצחים ואת משפחותיהם, ונראה שהתמיכה בישראל מצד ההונגרים היא נרחבת.

ההתאחדות הכדורגל המקומית מעוניינת להציע לנבחרת ישראל ולקבוצות הישראליות שמשחקות באירופה לארח את משחקיהן בבודפשט. הצעה רשמית טרם הוגשה, אבל שיחה בנושא נערכה עם שגריר ישראל בהונגריה.

אישטוואן שאלוי. תומך בישראל, צילום: מתוך פייסבוק

 

מי שמצטרפים לעמידה לצד ישראל ומשמשים כשגרירי הסברה ישראלית בפועל, הם צמד שחקני העבר המקומיים, אישטוון שאלוי ואישטוון פישונט שכיכבו בליגת העל בשנות ה-90.

השניים מתראיינים בתקשורת ההונגרית ככל שביכולתם ומביעים תמיכה מלאה בישראל מאז תחילת מלחמת חרבות הברזל.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר