צעד קדימה, שניים אחורה: קשיים משמעותיים בתוכניות של הפועל תל אביב

תקציב של 40 מיליון שקלים? שכר שחקנים של 25 מיליון? • המחלוקות בין הבעלים הנוכחיים של הפועל ת"א לחדשים השאירו בור כלכלי, שעלול לפגוע קשות בהכנות לעונה הבאה • "יש כאן פחות אופטימיות מאשר לפני חודשיים", הודו האדומים

אוהדי הפועל תל אביב. רוצים רעש. צילום: אלן שיבר

עם בעלים חדש, יועץ מקצועי חדש ומאמן חדש, כפי הנראה זר, העונה הבאה של הפועל ת"א עומדת להיות מאתגרת ומסקרנת במיוחד. התוכנית היא שמתוך ההריסות של הקבוצה הנוכחית תקום לה קבוצה חדשה כמעט לחלוטין, תוך מתיחת פנים רחבה במיוחד.

לא מעט סימני שאלה מציפים את ההכנות לעונת 2023/2024 של האדומים: זהות המאמן, סכומי הכסף שהאחים מיינצברג עומדים להשקיע, המעטפת הניהולית, השחקנים שיצטרפו, מדיניות כלפי אוהדי הקבוצה, ועוד. כמובן, ככל שיעבור הזמן העננים הרבים יתפזרו, אבל אנחנו קודם כל ננסה להביא את תמונת המצב הכלכלית של הפועל לקראת הקיץ שנמצא מעבר לפינה.

נתחיל בבורות. על פי ההערכות, למועדון יש גירעון בסך 8 מיליון שקלים, ואולי יותר. היא אמורה לקזז אותו בעזרת הכספים הצפויים להיכנס בעונה הבאה מתשלומים שנפרסו על מכירת שחקנים דוגמת דורון ליידנר, אושר דוידה, שי אליאס, ועוד. לפי הערכה, מדובר בכ־5 מיליון שקלים, שעדיין ישאירו גירעון כללי של לפחות 3 מיליון שקלים.

הרוכשים בבלומפילד. יצטרכו להתמודד עם אילוצי הגרעון, צילום: גדעון מרקוביץ'

הסיפור לא מסתיים עם הבור שצריך לכסות. מכיוון שאת משכורות אפריל של העובדים סירבו לשלם הבעלים הנוכחיים, כמו גם קבוצת מיינצברג, האדומים נאלצו לדחות פניות של חלק מהספקים, וכעת חוזר הניגון עם המשכורות של חודש מאי, שאותן המועדון צריך לשלם בקרוב.

הסיטואציה הלא ברורה רק מגדילה את הגירעון, שהוא תוצר של בניית תקציב לא טוב, שהסתמך בין היתר על הערכה מוגזמת של מכירת כרטיסים, העפלה לפלייאוף העליון ועוד חלומות שלא קרו.

מקל כלכלי בגלגלים
למרות שמועות ודיבורים למיניהם, העסקה בין ארבעת הבעלים הנוכחיים לאחים מיינצברג חתומה ונעולה מבחינה חוקית.
ב־1 ביוני צפויים המשקיעים החדשים לקבל את כל זכויות הניהול ולהפוך באופן רשמי לבעלים. כל זה, סביר להניח, לא ימנע מפגש בין הצדדים בבית המשפט, בניסיון לפתור את המחלוקות ביניהם.

האחים ניסנוב. ייגררו לבית המשפט, צילום: אלן שיבר

הבעיה הגדולה שעומדת לדיון היא כאמור הגירעון. הבעלים היוצאים לא מתכוונים לסגור אותו, וכדי לפתוח את העונה הבאה האחים מיינצברג יצטרכו כנראה לשים את הכסף הזה, לפחות עד ההכרעה בנושא. אפשרות נוספת היא שבתמורה לכך יהיה דילול המניות של הבעלים הנוכחיים.

למה מדובר בבעיה גדולה כל כך? ההסבר לפניכם: "במקום לשים את המיליונים האלה על שחקנים, להגדיל את תקציב השחקנים, להביא עוד עובדים, יצטרכו לסגור חובות והקבוצה תהיה פחות אטרקטיבית. זה משהו שיפגע בכל התוכניות שלהם". את הדברים אמר מקורב לראשי המועדון, ושווה להרחיב ולהדגיש עוד קצת את דבריו.

קבוצת מיינצברג כבר הפקידה 2 מיליון דולרים (כ־7.3 מיליון ש') בנאמנות, שעל פי החוזה אמורים לשמש להשקעות בקבוצה, בדגש על שכר שחקנים והצוות המקצועי.

אם הקבוצה תצטרך לקחת את הסכום הזה או את רובו לצורך כיסוי הגירעון, הרי שהם יתקשו להגדיל משמעותית את תקציב שכר השחקנים, שעמד העונה על 15 מיליון שקלים, ובכך תימנע החתמת שחקנים בכירים, משדרגים, שידרשו מן הסתם שכר גבוה.

דיוויד מינצברג. יש לו פתרונות לסיבוכים?,

מגדלים באוויר
האחים מיינצברג, למי ששכח, מייצגים קבוצה של כ־30 משקיעים, שהשקיעו דרכם סכומים לא מבוטלים. אלה, מן הסתם, ירצו בעתיד לראות תשואה על ההשקעה המכובדת שלהם, ולא רק לקבל בחזרה את הקרן. מסיבה זו עניין הגירעון הופך למאוד קריטי ומשפיע על כל הפעולות לקראת העונה הבאה.

גורם המעורה בפרטים טען כי התכנון של הבעלים החדשים היה להעמיד תקציב שיעמוד סביב ה־40 מיליון ש', שמתוך הסכום הזה 25 מיליון ש' היו מיועדים ללכת לטובת שכר השחקנים - ללא ספק גידול משמעותי של עשרות אחוזים, שנועד לבנות קבוצה אטרקטיבית. לאור הסיטואציה המורכבת כל המודלים בנויים לעת־עתה באוויר.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

"אנחנו לא יודעים כמה מיינצברג ישקיעו. אנחנו גם לא יודעים אם הם יצליחו להביא עוד כסף, או שייקחו הכל מהנאמנות. יש כאן פחות אופטימיות ממה שהיה לפני חודשיים", סיכמו בהפועל, שם מקווים שהכל יתבהר במהירות ולא יפגע בהכנות לעונה הבאה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר