10 המשחקים הכי מסקרנים של מונדיאל 2022 - לגזור ולשמור

צוות המומחים של טיקטיק תיירות ספורט, עושה לכם סדר • כתבה מספר 2 בסדרה

המונדיאל בקטאר יספק לא מעט משחקי חובה, צילום: איי.אף.פי

מ-1930 ועד היום נרשמו במונדיאל עשרות משחקים בלתי נשכחים, שנכנסו להיסטוריה. גם במונדיאל הקרוב בקטאר צפויים כמה משחקים שיהיו יותר מעוד משחק כדורגל, ועשויים להיזכר במשך דורות, בין אם בזכות הרמה והאירועים על המגרש, ובין אם בשל הפיקנטריה מסביב.

אז קיבלנו לידינו אתגר אמיתי, כמעט כמו הניסיון לזכות בגביע הקדוש. לעשות את הבלתי אפשרי, ולנסות לדרג עבורכם את עשרת המשחקים הכי מעניינים שטומן בחובו הטורניר הגדול בעולם שיפתח בקרוב בקטאר - הכניסו ליומנים, ואל תפספסו.

1. ארה״ב - איראן (29 בנובמבר)

מלחמת העולם השלישית עדיין לא החלה, אבל אם היא תתחיל בגלל משחק כדורגל, הרשו לנו לנחש איזה משחק זה יהיה.

ההתמודדות המסקרנת והמתוחה בין נבחרות ארצות הברית לאיראן, במשחק שכמו בתסריט שנכתב מלמעלה, אמור להתרחש במסגרת שלב הבתים (בית ב׳), מביא את היריבות האולטימטיבית, התנגשות בין עולמות, תרבויות, מעצמות - לתוך מגרש הכדורגל, ל-90 דקות שבהן יוכרע מי תהיה עם ידה על העליונה. יש מה להוסיף?

נבחרת ארה"ב. מלחמת עולם, צילום: גטי אימג'ס

2. סנגל - הולנד (21 בנובמבר)

להולנד באופן מסורתי, הרבה משחקים שנכנסו לפנתיאון. התבוסה 5-1 שואן פרסי וחבריו הנחילו לספרד ב-2014, הניצחון של ברגקאמפ בהארכה על ארגנטינה ב98׳, ועוד. המשחק נגד סנגל ביום השני לאליפות, יכול להיות אחד שייכנס לכולנו לזיכרון, כשהוא מפגיש את המעצמה האירופאית עם נבחרת אפריקאית שמסוגלת לקרוא עליה תיגר. הנה משחק שאסור לכם לפספס.

נבחרת הולנד, צילום: גטי אימג'ס

3. ארגנטינה - מקסיקו (26 בנובמבר)

המפגש של ליאו מסי ונבחרתו נגד מקסיקו, שתמיד באה קטנה אבל יודעת להוציא מעצמה מטעמים במונדיאלים, הוא עוד משחק שאסור לכם לפספס. מפגש על טהרת דרום אמריקה, בו אנו צפויים לראות שערים, כדורגל מלהיב, קצב מסחרר, ובעיקר תשובה. האם זה המונדיאל של ״הפרעוש״, או שגם הפעם הוא יחזור עם הזנב בין הרגליים לארגנטינה? האם סוף סוף האליל של חצי עולם, יהפוך למספר אחד גם בארגנטינה מולדתו?

מסי במדי נבחרת ארגנטינה. מוכן לקרבות הגדולים, צילום: רויטרס

4. צרפת - דנמרק (26 בנובמבר)

זה יהיה היום בו יעצור העולם מלכת ויביט בדבר הגדול הבא, או בעצם זה שכבר עכשיו נחשב לשחקן הטוב בעולם, היורש הרשמי מסי ורונאלדו ומי שעתיד לשלוט בכדורגל העולמי בעידן שאחרי שני הנפילים, יחד עם החייזר הנורבגי הולאנד שייעדר מהמונדיאל. האם אמבפה וצרפת יצליחו לעבור את המשוכה הקשה ביותר ולדלג הלאה לשמינית הגמר?

קיליאן אמבפה, צילום: איי.אף.פי

5. ספרד - גרמניה (27 בנובמבר)

מפגש בין שתיים מהאימפריות של הכדורגל העולמי הוא לא משהו שצריך באמת להסביר את חשיבותו. היציבות הגרמנית, הסגל העשיר, מול הדור הספרדי החדש שרוצה להדביק את קצב התארים וההישגים של קודמו, יספק לנו בוודאות את אחד המשחקים הכי מרתקים בקטאר.

באנקר ביומן שלכם - משחק שאסור לפספס.

נבחרת ספרד, צילום: גטי אימג'ס

6. בלגיה - קרואטיה (1 בדצמבר)

דה ברוינה נגד מודריץ׳, הזאר נגד קובאציץ׳, לוקאקו נגד פריסיץ׳. קורטואה נגד כולם? הנה מפגש מדהים בין שתיים מהנבחרות הכי מפחידות בדרג ב׳ העולמי, אלה שבאות מלמטה אבל תמיד מסכנות את הגדולות, שתיהן ירצו להתלבש על תפקיד הסוס השחור של האליפות.

קרואטיה כבר עשתה את זה מושלם ב-2018, האם יהיה לדור הנפלא הזה כח לריקוד אחרון? האם בלגיה הגדולה של קורטואה תצליח לממש סוף סוף את מה שציפו ממנה לעשות כבר בטורנירים הקודמים?

דה ברוינה, צילום: גטי אימג'ס

7. ברזיל - ארגנטינה (מפגש פוטנציאלי בחצי הגמר ב-13 בדצמבר)

כמה שנים אנחנו מחכים למפגש הגדול בין שתי הגדולות של דרום אמריקה, והעולם בכלל? מאז מונדיאל 90׳, השתיים הללו לא נפגשו. וכמה שאנחנו רוצים לראות את ויניסיוס מסתכל למסי בלבן של העיניים, את ניימאר מנסה להכריע את די מריה, את מפגש הטיטאנים הזה, שאם יקרה - והוא יכול לקרות בתרחיש מסוים בחצי הגמר, העולם כולו יעצור לרגע ויצפה להכרעה, וזה הולך להיות מרתק מתמיד.

ברזיל וארגנטינה. מפגש שהוא חלום, צילום: איי.פי

8. ארגנטינה - פורטוגל (מפגש פוטנציאלי בגמר ב-18 בדצמבר)

מה אנחנו רוצים בחיים האלה, אם לא מפגש בין שני הגדולים של הדור האחרון, אולי אי פעם, על הבמה הגדולה מכל? רק לדמיין משחק גמר בין ארגנטינה של מסי לפורטוגל של רונאלדו, גורם לאמות הסיפים לרעוד, ללב לרטוט, ולמוח לעוף עם הדימיון.

כל שיאי הרייטינג יישברו, כל הפרופורציות ייאבדו, וכל מילה מיותרת. תנו לנו את זה, בבקשה. מעבר לפן המקצועי, ולעובדה שמדובר בשתי נבחרות מעולות, מועמדות ליגיטימיות ללכת עד הסוף, תנו לנו פעם אחת ולתמיד את ההזדמנות להכריע בשאלה הגורלית מכולן, מי יותר גדול, מסי או רונאלדו?

רונאלדו. המפגש שיכריע מי הגדול ביותר?, צילום: גטי אימג'ס

9. רבעי הגמר (9 ו-10 לדצמבר)

אי אפשר לדעת מי יהיו הקבוצות שיגיעו לשלב רבע הגמר, אבל אפשר לתאר איזו חגיגה הולכת להיות בעיר בסוף השבוע המטורף הזה. שני רבעי גמר בכל יום, יום אחרי יום, שאחריהם ייקבע מי יהיו הארבעה שהולכות עד הסוף.

10. חצאי הגמר (13 ו-14 לדצמבר)

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

חוויה מדהימה של יומיים מטורפים של כדורגל. אפשר ללכת רק על משחק אחד, או לרכוש כרטיסים לשני המשחקים וליהנות מחוויה כפולה ומכופלת. מה שבטוח הוא שמובטחת לכם הזדמנות לצפות בארבעה מהנבחרות הטובות ביותר בעולם על במה אחת קסומה. איזה אוהד יפספס דבר כזה?

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר