לוקה וקיירי חוגגים העפלה לגמר עם דאלאס / קרדיט: דאלאס מאבריקס

מבט מקרוב: קיירי אירווינג שלא הכרתם

אתם יכולים לבטל אותו, אבל אם מפרידים אדם מאמרותיו אז אפשר לגלות את המנהיג של דאלאס מאבריקס בפלייאוף - שחקן גדול ששיחק לצד כוכבים גדולים • אנתוני אדוארדס הפך לשחקן צפוי, בעוד שלוקה דונצ'יץ' ממשיך להפתיע בכל פעם מחדש

6:15 דקות לסיום הרבע השלישי נתן אנתוני אדוארדס הטבעה שאם לא ראיתם - רוצו ליוטיוב. הקהל באולם גנח. פטיש אוויר בריחוף מעל דניאל גאפורד. זה משהו שאדוארדס יכול לשמור ולנצור מהמשחק הזה: גלויה!

לפני כמה שבועות, אחרי כמה משחקים טובים של אדוארדס, נוצר איזשהו דחף בתקשורת להשוות בינו למייקל ג'ורדן. אז בואו נשים דברים על דיוקם: לאדוארדס כרגע אין השפעה מעשית על תוצאות משחקים בסיבובים המאוחרים של הפלייאוף. זו התכונה הכי לא מייקל ג׳ורדנית שיש.

אנתוני אדוארדס מטביע. גלויה יש, השפעה על משחקים בסיבובים המאוחרים עדיין לא, צילום: USA TODAY Sports

השפעה על תוצאות משחקים גדולים היא סיפור הקריירה של לוקה דונצ'יץ'. הסלובני האדיר קלע הלילה (בין ראשון לשני) 33 נקודות עם 7 ריבאונדים ו-5 אסיסטים. במסיבת העיתונאים הוא מניף ידיים כשעיתונאי שואל אותו גם על 5 חטיפות וחסימה. המספרים של אדוארדס היו 26 נקודות עם 9 אסיסטים ו-9 ריבאונדים. אבל ההבדל לא בסטטיסטיקה.

אדוארדס הוא שחקן מלא ליקויים בסיסיים, כמו למשל הנטייה שלו לקפוץ באוויר למסירה. הוא שקוף לחלוטין וחייב למסור מיידית. דונצ'יץ' מחפש את המסירה בזמן תנועת רגל ציר מרהיבה, בחינה של 360 מעלות את המתרחש כולל האופציה לקלוע. ליקוי אחר של כוכב מינסוטה הוא נטיה להתחיל לכדרר לפני שקיבל החלטה. כשהסופרסטאר של דאלאס מקבל כדור באזור החצי בכדי לרכז, הוא אוחז בו ובוחן את השטח. זה עיקר ההבדל: אדוארדס שקוף, דונצ'יץ' שומר על האופציות.

לוקה דונצ'יץ' ואנתוני אדוארדס. הבדל משמעותי, צילום: Getty Images

השפעה על תוצאות משחקים גדולים היא גם חלק מהמורשת של קיירי אירווינג בליגה הזו. אם מדברים על אופציות אז יש לכם כמובן, כקוראים ישראלים, את האופציה לבטל אותו. יותר מדי דברים קיצוניים נאמרו על ידו - אין בכך כל ספק. אבל אם אתם בוחרים באופציה של להפריד בין אדם לדעותיו, אז קיירי במדי כדורסל הוא אדם כובש, חביב, כריזמטי ומאיר פנים לכל הבריות.

הוא מבקש בנימוס מעיתונאים להבהיר שאלות בכדי שיוכל לענות להם בצורה בהירה. משוחח עם אוהדים המחכים לו מחוץ למגרש החניה למרגלות פסל דירק נוביצקי. נפרד אישית מעובדי האצטדיון בסוף יום העבודה. נדיבותו בתרומה לעניים, לפרוייקטים סביבתיים, לשבטים אינדיאנים - היא מרשימה.

קיירי אירווינג. הבדל גדול בין אדם לדעותיו, צילום: אי.פי

כשמישהו מציין בפניו את השיח לפיו הוא ודונצ'יץ' הם הקו האחורי הטוב בכל הזמנים הוא אומר שזה לא אחראי ולא מכבד כי הם עדיין לא זכו בדבר. הוא מציין את השפעת מזג האוויר הנעים של טקסס על חיי משפחתו.

אירווינג מנדב לנו כמה אבחנות על המתרחש בקבוצה הלוהטת בליגה. למשל שהם צופים בסרטים ישנים של שחקנים כמו סקוטי פיפן או רוברט הורי, שידעו להשפיע על ניצחונות מבלי להיות הכוכבים העיקריים.

מישהו אומר לו שג'ייסון קיד אמר כמה דקות קודם לכן שהוא השחקן B1 של הקבוצה והוא צוחק: "התכונה הכי טובה שלי היא שאני יודע איך לשחק ליד שחקנים גדולים", הוא אומר. הוא גם אומר שבניגוד לקבוצות שכבר כמעט לא מתאמנות בזמן הזה של השנה - דאלאס היא "אולד סקול" ועדיין עורכת הרבה משחקי אימון פנימיים בזמן הגמר האזורי.

לוקה דונצ'יץ' וקיירי אירווינג, צילום: Getty Images

אירווינג גם מספק לנו אבחנה מעניינת על מנהיגות. "זורקים את המילה הזו הרבה בתעשייה שלנו. לדעתי זה להראות לשחקנים הצעירים שמותר להם לטעות", הוא אומר.

הוא גם טועה מעט בדקות הסיום של משחקים. דונצ׳יץ׳ אפילו פחות. ממצב שוויון 104:104 3:36 לסיום המאבריקס פשוט סוגרים בתקיפות עם 3:12 עד הבאזר האחרון. דניאל גאפורד, ההוא מהגלויה של אדוארדס, סוגר עניין בחסימה בצד אחד והטבעה מאלי-הופ של דונצ׳יץ׳ בצד השני.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
דניאל גאפורד סוגר עניין וקובע 0:3 לדאלאס. גלויה גם בצד של המאבריקס, צילום: USA TODAY Sports
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו