לראשונה מאז 2011: פנאתינייקוס הביסה את ריאל מדריד וזכתה ביורוליג

היוונים חזרו ממינוס 14 במחצית שנייה אדירה בדרך ל-80:95 ולגביע אירופה שביעי בהיסטוריה, בזמן שהאלופה היוצאת קרסה • קוסטאס סלוקאס הצטיין עם 24 נקודות

עתמאן וסלוקאס מניפים את הגביע, הערב

פנאתינייקוס אלופת היורוליג. הקבוצה מאתונה זכתה הערב (ראשון) בתואר אחרי 13 שנים לאחר שבמשחק הגמר היא מנצחת את מחזיקת הגביע ריאל מדריד 80:95, כאשר המסורת נשמרת ומאז היורוליג עברה לשיטת ליגה הקבוצה שסיימה ראשונה בעונה הסדירה לא זוכה בגביע.

עבור פאו מדובר בזכייה השביעית בהיסטוריה שלה והיא חוזרת לטופ של היורוליג אחרי לא מעט שנים שחונות, כאשר רק בעונה שעברה היא סיימה במקום הלפני אחרון במפעל. ארגין עתמאן שזכה פעמיים עם אנאדולו אפס הגיע העונה לאתונה ועושה זאת שוב עם גביע שלישי בארבע שנים.

גיבור המשחק הוא הווינר האולטימטיבי קוסטאס סלוקאס שעבורו מדובר בגביע רביעי עם שלוש קבוצות שונות. לפני כן הוא זכה פעמיים עם אולימפיאקוס ופעם אחת עם פנרבחצ'ה. סלוקאס חצה העונה את הכביש מהיריבה הגדולה ורשם תצוגה גדולה עם 24 נקודות ב-25 דקות ומאה אחוז מהשדה.

ההתחלה לא בישרה על המשך. ריאל עלתה ל-12 הפרש וקלעה 36 נקודות ברבע הראשון אבל המהפך החל ברבע השני והמשיך בגדול ברבע השלישי כשפאו עולה ליתרון ושומרת את ריאל על 7 נקודות ברבע הזה. המכה הסופית הייתה ברבע הרביעי עם 16:31 גדול שהפך את ההפסד של ריאל לתבוסה. קנדריק נאן קלע 21 לפאו ומתיאס לסור הוסיף 17. לריאל: דזנאן מוסא סיים עם 15 ופאקונדו קאמפאצו שסיים את המשחק מוקדם עם חמש עבירות הוסיף 12, שלא הספיקו לבלאנקוס.

נאן מול מוסא, הערב, צילום: AFP
מתאו בטירוף, צילום: AFP
אוהדי פנא, הערב, צילום: AFP
סקוטי פיפן בקהל, צילום: AFP
מבט עילי על האולם בברלין, צילום: AFP
מאבק אווירי, הערב, צילום: AFP
עתמאן, הערב בברלין, צילום: AFP
שחקני פנא מנסים לעצור את האזוניה, הערב, צילום: AFP
עוד מאבק אווירי, הערב, צילום: AFP
סלוקאס בדרך לטבעת, צילום: AFP
לסור לא יודע את נפשו מרוב אושר, צילום: AFP
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
עתמאן בטירוף,
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר