מתיאס לסור וקנדריק נאן חוגגים. צילום: רויטרס

לא עוצרת בצהוב: פנאתינייקוס עלתה לגמר היורוליג ותפגוש את ריאל מדריד

היוונים, שעברו את מכבי תל אביב בפלייאוף, הציגו משחק הגנתי נהדר בדרך ל-57:73 על פנרבחצ'ה • מתיאס לסור וקנדריק נאן, שנכנסו לחמישיית העונה של המפעל, הצטיינו, סקוטי ווילבקין במשחק מהרעים בקריירה • מחצית ראשונה היסטורית של הבלאנקוס עזרה להם לנצח 76:87 את אולימפיאקוס

לראשונה מאז 2011, פנאתינייקוס בגמר היורוליג. הקבוצה היוונית, שהדיחה בפלייאוף את מכבי תל אביב, ניצחה בחצי הגמר הראשון של הפיינל פור בברלין את פנרבחצ׳ה 57:73.

המשחק נפתח באיחור של חצי שעה בגלל בלגן גדול בכניסת הקהל לאולם, מה שעזר מאוד בדיעבד ליוונים. 0:12 מהמם בפתיחה העיד לאן הולך המשחק הזה. מכאן החל המרדף של הקבוצה הטורקית. 

פנר הצליחה להגיע עד לפיגור נקודה, 51:50, אבל זה היה הערב של פאו. היא הורידה את יריבתה ל-7 נקודות ברבע האחרון וניצחה את המשחק בצורה משכנעת.

מתיאס לסור וקנדריק נאן. גמר ראשון מאז 2011, צילום: רויטרס
קוסטאס סלוקאס בטירוף, צילום: אי.אף.פי

סיפור המשחק היה ההגנה היוונית. היא הצליחה להוריד את הקבוצה המוכשרת וההתקפית מאיסטנבול לפחות מ-60 נקודות ו-30 נקודות מתחת לממוצעים שלה. מתיאס לסור קלע 17 נקודות ולקח 10 ריבאונדים למנצחת. קנדריק נאן הוסיף 14.

ארגין עתמאן חוגג, צילום: אי.אף.פי

פנר, למרות ניסיונות הקאמבק ורבע שני מוצלח, לא הצליחה להיכנס לקצב או להפוך את התוצאה. שאראס שוב נשאר בלי הגביע. סקוטי ווילבקין, בפיינל פור הראשון שלו, היה חלש מאוד וקלע 2 נקודות ב-1/10 מהשדה ומדד 9-.

שאראס. עוד פיינל פור ללא תואר, צילום: אי.פי.אי
סקוטי ווילבקין. משחק נפל, צילום: אי.אף.פי

ריאל מדריד - אולימפיאקוס 76:87

שתי מחציות שונות בתכלית הובילו למשחק צמוד באופן יחסי, שבסופו אלופת אירופה תוכל להגן על תואר האליפות שלה בגמר מול קבוצה יוונית אחרת. שחקני ריאל מדריד קלעו באחוזים לא הגיוניים מהשדה בדרך ל-56 נקודות במחצית הראשונה - שיא פיינל פור - שהעניקו לה את היתרון למשך 38 דקות. 

אולימפיאקוס, שרשומה על הקאמבק הגדול בתולדות הפיינל פור, כבר הצליחה לחזור לפיגור 8 במחצית השנייה בזכות הגנה טובה, לא הייתה יכולה לסרחיו יוי, שנקודות שלו (9) עצרו את ניסיונות הקאמבק פעם אחר פעם. שני ההפסדים האחרונים של החבורה של יורגוס ברצוקאס הגיעו לאחר מהפך בשניות הסיום, אבל הפעם ההפסד היה כבר מכדור הפתיחה. 

וינסנט פורייה מטביע. מהלך אופייני למחצית הראשונה, צילום: אי.פי.אי
אייזיאה כנאן מול פביאן קוזר, צילום: אי.פי
סרחיו יוי. הנקודות שלו עצרו את היוונים, צילום: אי.אף.פי
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

דזנאן מוסא הוביל את החבורה של צ'וס מתאו עם 20 נקודות, כאשר פקונדו קמפאצו מסר תשעה אסיסטים. אלק פטרס בלט בצד השני עם 23.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו