היעד הבא של ננו גינזבורג: "כיוונתי לשם כבר מספר שנים"

אחרי 18 שנה, המאמן הישראלי המצליח החליט לעזוב את אירופה ולעבור לליגה היפנית • בראיון ל"ישראל היום" הוא מסביר את ההחלטה ("יכול לעבוד שם תקופה ארוכה"), עזיבת פרומיטיי ("המלחמה באוקראינה הכניעה אותם") והמסע בעולם: "אני נהנה, מתישהו אחזור לאמן בישראל"

צעדת אוהדי הפועל תל אביב לקראת הדרבי התל אביבי

בתוך ימים אחדים שני מאמנים ישראלים עשו היסטוריה ויעברו לאמן ביפן. מודי מאור, אחרי שהיה עוזרו של דן שמיר ואחר כך המאמן הראשי של ניו זילנד ברייקרס בליגה האוסטרלית, עבר לנגאסקאי ולקה. ננו גינזבורג, אחרי 18 שנים באירופה, יאמן את קוואסקי ברייס ת׳אנדרס, אחת הקבוצות הגדולות במדינה.

הם מצטרפים לשורה של מאמנים בכירים, בראשם מאמן אלופת העולם גרמניה גורדון הרברט, שיאמן בצ׳יבה ג׳טס. הכל כחלק ממגמת ההתקדמות הגדולה והפיתוח של הליגה, שמושכת אליה זרים בכירים הרבה בזכות סכומי הכסף הגדולים שמשולמים שם.

גינזבורג הוא סיפור הצלחה גדול בכדורסל האירופי בנימבורק, נבחרת צ׳כיה ובשנים האחרונות בפרומיטיי האוקראינית, אותה הוביל לפני שתי עונות עד חצי גמר היורוקאפ כשהיא משחקת מחוץ לבית בגלל המלחמה באוקראינה.

ננו גינזבורג, צילום: אלן שיבר

ננו, הפתעת את כולם.

״לא הפתעתי. זה מקום שכיוונתי אליו כבר כמה שנים כי זה מקום בו הכדורסל מאוד מתפתח. ראיתי בזה אתגר גדול והזדמנות גדולה. זה גם מקום שאפשר להסתכל בו לטווח ארוך. זה שוק שמתפתח ואני יכול לעבוד בו הרבה זמן״.

אני מעריך שההצעה הכספית מכובדת. עד כמה זה היה השיקול?

״ברור שזה גם שיקול, אבל לא פחות מזה האתגר, איכות הליגה והמחשבה שאני יכול לעבוד שם תקופה ארוכה״.

ננו גינזבורג, צילום: רויטרס

ספר קצת על הליגה היפנית.

״זו ליגה שעושה צעדים גדולים קדימה. אתה יכול לראות את זה על פי איכות השחקנים הזרים. אלה כבר לא זרים שבאים לעשות את הסיבוב האחרון בקריירה. יש שם זרים של חצי מיליון ואפילו מיליון דולר. אלו סכומים שהקבוצות באירופה מתקשות להתמודד איתם. הליגה מתפתחת ומאורגנת מצוין. איכות המאמנים גבוהה מאוד. יש הרבה קהל במגרשים.

"מותר בקבוצה שלושה זרים ועוד שחקן אסיאתי, השאר שחקנים מקומיים. היא מחולקת למספר מחוזות שמהן נקבעות העולות לפלייאוף. הכדורסל מעט שונה בסגנון, אבל מתקרב לסגנון האירופאי בגלל המאמנים שנמצאים. הם שמים דגש גדול על הכדורסלן המקומי והנבחרת. חתמתי בחוזה על התחייבות לקדם את השחקן המקומי כדי שיוכל להגיע לנבחרת. אני לא מכיר סעיף כזה בחוזה בשום מקום״.

גינזבורג עוזב את אירופה אחרי כמעט שני עשורים: ״זה קצת מוזר אבל מתרגלים. היו לי הצעות מאירופה, אבל תמיד טוב לגוון. זו מדינה מעניינת, עם מנטליות אחרת וסגנון חיים אחר. ההתנהלות שונה, הנימוסים שונים ואני אצטרך ללמוד ולהסתגל״.

ננו גינזבורג, צילום: AFP

מה אתה יכול לספר על המועדון שאתה הולך לאמן בו.

״העיר קוואסאקי נמצאת חצי שעה מטוקיו וזה מועדון שלקח אליפויות, אבל בשנתיים האחרונות דשדש והמטרה בטווח הקצר היא לבנות אותו כדי שיחזור לצמרת. המתאזרח ניק פאזקאס, ששיחק בנבחרת יפן, עוזב את המועדון אחרי הרבה שנים. יש להם אולם של 7,000 מקומות ובונים שם אולם עם 20 אלף מקומות. מגיע הרבה קהל למשחקים והכל מאורגן היטב. הם ידעו והכירו אותי היטב גם מהמשחקים של הנבחרת הצ׳כית, איתה שיחקתי נגד יפן״.

גינזבורג עוזב את פרומיטיי האוקראינית אחרי שלוש וחצי שנים מוצלחות מאוד ומדבר בעצב על עתיד המועדון: ״עשינו שם דברים מדהימים, אבל המלחמה הכריעה אותם. בעונה הבאה הם לא ישחקו במפעל אירופי, אלא רק בליגה האוקראינית. חבל מאוד. זה מועדון שהיו לו תוכניות גדולות והיה יכול ללכת רחוק אם לא המלחמה. עשינו הישגים גדולים במפעלים האירופיים. היתה לנו תקופה נהדרת שם, אני לא יכול לבקש יותר״.

ננו גינזבורג, צילום: אי-פי

למה אחרי כל כך הרבה שנים אתה לא חוזר לאמן בישראל. יש לך החלטה לא לחזור לאמן בארץ?

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

״כל עוד אני נהנה בעולם אז למה לא להמשיך את החוויה הזו? כל עוד אני יכול, יש לי ביקוש והמשפחה תומכת, אין סיבה שאני לא אמשיך. אין לי החלטה עקרונית לא לחזור לארץ, מתישהו אחזור לאמן בישראל״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר