"לוקה דונצ'יץ' יותר טוב מלארי בירד, כבר עכשיו"

באמירה נחרצת, שחקני העבר תמכו בסלובני בדיון מול אגדת ה-NBA: "אין לו עדיין את הרזומה, אבל דונצ'יץ' יכול לעשות כל דבר שבירד עשה, ויותר מזה"

לוקה וקיירי חוגגים העפלה לגמר עם דאלאס / קרדיט: דאלאס מאבריקס

אחד הדברים שחובבי ספורט אוהבים יותר מכל הוא להשוות בין שחקנים. השאלה "מי הכי טוב בכל הזמנים?" ו"מי יותר טוב?" היא חלק בלתי נפרד מאהדת ספורט, ואחד הגורמים שהכי מעוררים מחלוקת בשאלות הללו הוא הפער בין העידנים. קשה להשוות בין כוכבי הווה לבין כוכבים מלפני עשרות שנים, אולם נדמה שמדובר בדחף בלתי נמנע.

בצל המסע של לוקה דונצ'יץ' לעבר אליפות ראשונה, בתכנית "Run It Back" החליטו להשוות אותו לאחד השחקנים הגדולים בתולדות ה-NBA - לארי בירד. מי שדנו בנושא הם שני שחקני העבר, לו וויליאמס וצ'נדלר פרסונס, וייתכן שהם היו משוחדים לטובת הסלובני משום שהם משתייכים ל"דור החדש".

"דונצ'יץ' ברמה של לארי", אמר לו וויליאמס, "לבירד היו שחקנים טובים יותר סביבו, אלופים כמו קווין מקהייל, דניס ג'ונסון ורוברט פאריש. אפשר להמשיך עוד ועוד לציין את האנשים שעזרו לו להפוך למי שהוא, לזכות באליפויות ולבנות את המורשת שלו". "אנחנו מסתכלים על מישהו שבנה מורשת ומישהו שעדיין בונה אותה", המשיך וויליאמס, "אם ללוקה יהיו חמש או שש אליפויות (בהשוואה לשלוש של אגדת בוסטון) בסוף הקריירה, למי נשווה אותו?"

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

חברו לפאנל, פרסונס, היה הרבה יותר נחרץ: "דונצ'יץ' כבר עכשיו יותר טוב מבירד. אין לו את הרזומה והאליפויות, אבל כשחקן הוא יכול לעשות כל דבר שלארי בירד היה יכול לעשות, ויותר מזה. המבוגרים יגידו שהמשחק שונה בין התקופות ושלוקה לא היה יכול לשחק אז באותה הרמה. הוא לא צריך, הוא משחק עכשיו והוא פשוט טוב יותר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר