הפלופ של בוסטון סלטיקס הפך לברומטר של יריבתה בגמר המזרח

הוא מיעט לקבל הזדמנויות אצל הסלטיקס שוויתרו עליו אחרי שנתיים, אך באינדיאנה ארון ניסמית' פורח • השחקן בן ה-24 השתלב בחמישייה של הפייסרס במסע המופלא שלהם בפלייאוף, ונתון אחד מוכיח שהוא הברומטר שלהם • האם יצליח להוכיח לאקסית שהיא טעתה איתו?

לוקה וקיירי חוגגים העפלה לגמר עם דאלאס / קרדיט: דאלאס מאבריקס

כפי שהסביר טייריס האליברטון לפני שסדרת גמר המזרח יצאה לדרך, אינדיאנה פייסרס המפתיעה מהווה שילוב מוצלח של שחקנים מנוסים לצד כאלה צעירים. פסקל סיאקם, טי ג'יי מקונל ומיילס טרנר כבר צברו קילומטראז' ב-NBA, ולצידם ישנם שמות מרעננים וחדשים.

מעל כולם כמובן ניצב האליברטון, שהפך לכוכב ענק ב-NBA על אף שנבחר רק במקום ה-12 בדראפט 2020. האיש שנבחר שלושה מקומות אחרי דני אבדיה, נבחר גם שני מקומות לפני מי שכיום פותח לצידו בחמישייה של הפייסרס - ארון ניסמית'.

ארון ניסמית' ומיילס טרנר. איזון בין צעירים לוותיקים,

ניסמית' בן ה-24 נבחר בזמנו על ידי בוסטון סלטיקס. בדומה לשחקנים רבים שהירוקים בחרו בשנים שאחרי ג'יילן בראון וג'ייסון טייטום, גם הוא התקשה להשתלב בסלטיקס. הגארד/פורוורד פתח בחמישייה בארבעה משחקים בלבד, ובמסע לעבר גמר 2022 שהסתיים בהפסד לגולדן סטייט הוא לחלוטין לא היה פקטור.

באותו הקיץ החליטו בבוסטון להרים ידיים ולשלוח אותו לאינדיאנה כחלק מהטרייד על מלקולם ברוגדון. אפשר להגיד שהעסקה הזו היתה טובה לשני הצדדים. ברוגדון נבחר אשתקד לשחקן השישי של העונה, ובקיץ שעבר הסלטיקס הצליחו להמיר אותו בג'רו הולידיי כחלק ממתיחת הפנים שעברו.

ניסמית' מנגד קיבל הזדמנות בקבוצה עם פחות לחץ, והחל להראות ניצוצות. מ-4.2 נקודות בממוצע בשנתיים מדים הירוקים, בעונה הראשונה שלו באינדיאנה הוא זינק ל-10.1 נקודות. העונה הוא טיפס עוד יותר לממוצע של 12.2 וגם ההצלחה הקבוצתית הגיעה. הפייסרס הפתיעו והגיעו לגמר טורניר אמצע העונה, שם הפסידו ללייקרס, אך כל זה לא משתווה למסע שהם עושים בפלייאוף.

נבחרו בסמיכות וכעת משתפים פעולה. ארון ניסמית' וטייריס האליברטון, צילום: רויטרס

אינדיאנה ניצלה את הפציעות של מילווקי כדי להדיח אותה בסיבוב הראשון, ולאחר מכן העיפה את הניקס עם ניצחון ענק במשחק 7 בניו יורק. כל זאת כשהיא עם מאזן 0:6 במשחקי הבית בפלייאוף. ניסמית' תורם בנקודות (כולל 19 במשחק 7 מול הניקס), אך יש נתון שמעיד יותר מכל שהוא הברומטר של הפייסרס.

כאשר מדד הפלוס-מינוס שלו שלילי הפייסרס מפסידים, וכשהוא חיובי הם מנצחים. כך היה במשך עשרה משחקים רצופים, עד שהגיע המשחק הראשון בגמר המזרח מול בוסטון. הפייסרס ניצחו בנקודה ב-40 הדקות של ניסמית' על הפרקט, אך בסך הכל הפסידו בהארכה והחמיצו הזדמנות פז להעביר לעצמם את יתרון הביתיות.

עד כה בפלייאוף 2024, בוסטון הפסידה בביתה את משחק 2 בסדרה. אלו היו ההפסדים היחידים שלה בסדרות מול מיאמי וקליבלנד, אולם נדמה שאינדיאנה הזו קורצה מחומר אחר והיא תרצה הלילה במשחק 2 להשתמש בתקדים הזה לטובתה. לשם כך היא תצטרך את ניסמית', השחקן שיש לו הרבה מה להוכיח בסדרה הזו - בעיקר לאקסית שוויתרה עליו.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
ארון ניסמית'. יש לו מה להוכיח, צילום: AFP
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר