סרג'יו סקאריולו בראיון מיוחד: "שום זוכה ביורוליג לא תפתיע אותי"

יחסי הכוחות בפיינל פור ("לא רואה יתרון למי מהקבוצות, הפרטים הקטנים יכריעו"), העונה של מכבי תל אביב ("הצליחה הרבה מעל המצופה") ושני השחקנים המשפיעים ביותר במפעל • מאמן נבחרת ספרד בראיון מיוחד ל"ישראל היום" לקראת רגע השיא של הכדורסל האירופי בסוף השבוע

חיובים - פודקאסט הכדורסל של "ישראל היום" - פרק 81

מכבי תל אביב אמנם לא תהיה שם, אבל בסוף השבוע ייפתח בברלין אירוע השיא של הכדורסל האירופי - פיינל פור היורוליג - בהשתתפות ריאל מדריד, פנאתינייקוס, אולימפיאקוס ופנרבחצ'ה. "יהיה פיינל פור צמוד ושקול. אני לא אופתע משום זוכה", כך אומר סרג'יו סקאריולו, מאמנה של נבחרת ספרד, בראיון מיוחד ל"ישראל היום".

ריאל מדריד, אלופת אירופה המכהנת, היתה הקבוצה הטובה ביותר ביורוליג לאורך כל העונה ונחשבת פייבוריטית להניף פעם נוספת את הגביע. עם זאת, סקאריולו, שאימן את הבלאנקוס בעבר, פחות בטוח באשר לסיכויים של הלבנים לשחזר את ההצלחה.

"נכון שריאל סיימה ראשונה בצורה ברורה, אך מתחתיה זה היה צמוד. עובדה ששלוש סדרות הגיעו למשחק חמישי. דברים קטנים הכריעו. כך גם יהיה הפיינל פור", מנתח המאמן. "אני לא בטוח שריאל, למרות העונה שעשתה, היא כזו פייבוריטית. הם לא הרבה מעל כולם. אני לא רואה איזשהו יתרון למי מהקבוצות. כמו שאמרתי, לא משנה מי תזכה - זה לא יפתיע אותי".

סרג'יו סקאריולו, צילום: גטי אימג'ס

סקאריולו עצמו לא אימן העונה ביורוליג אחרי שסיים את דרכו בווירטוס בולוניה ימים ספורים לפני פתיחת העונה. זכייה באליפות אירופה למועדונים אין לו ברזומה, אבל עם נבחרת ספרד הוא זכה בזהב היבשתי לא פחות מארבע פעמים. בסל ההישגים שלו יש גם זהב באליפות העולם ושתי מדליות אולימפיות (כסף בלונדון 2012, ארד בריו 2016). לאחרונה חוזהו הוארך עד 2028.

סקאריולו וספרד ינסו להשיג את הכרטיס גם לפריז 2024 דרך הטורניר הקדם־אולימפי. בינתיים, כמו כל חובב כדורסל, גם המאמן המעוטר מתכנן לעקוב מקרוב אחרי רגעי השיא של העונה.

יאבוסלה. ריאל רוצה לשמור על הכתר, צילום: EPA

"פנר ופאו הכי מוכשרות"

חצי הגמר הראשון ביום שישי בערב (19:00) יפגיש בין פנרבחצ'ה לפנאתינייקוס, שהדיחה את מכבי תל אביב. כשסקאריולו נדרש לבצע את ההערכה שלו לקראת המשחק - הוא יוצא בהצהרה: "מבחינת הכישרון בסגלים שלהן, אלה שתי הקבוצות הטובות ביותר בפיינל פור הזה.

"אלה שתי קבוצות שיכולות לקלוע בהרבה דרכים, ושתיהן מבוססות מאוד על הגארדים", מוסיף האיטלקי. "לשתי הקבוצות מאמן עם מנטליות של ווינר - שאראס מצד אחד וארגין עתמאן מנגד. אני לא רואה יתרון משמעותי לאף אחת, הפרטים הקטנים יכריעו".

חצי הגמר השני - בין ריאל מדריד לאולימפיאקוס (22:00) - יהיה שחזור של הגמר אשתקד, אז הספרדים ניצחו 78:79 בתום דרמה גדולה. "אולימפיאקוס תגיע עם הרצון לנקום על ההפסד בגמר", טוען סקאריולו.

שחקני אולימפיאקוס. ישיגו נקמה?, צילום: AFP

"מנגד, ריאל בטוחה מאוד בעצמה ובסיכוייה לזכות בפעם השנייה ברציפות. ההגנות יכריעו את המשחק הזה. יש נטייה לחשוב שההגנה של ריאל פחות טובה. זה לא נכון, אל תמעיטו מרמת ההגנה שלהם. במשחקים מכריעים הם מעלים את הרמה בהגנה".

בעוד על הפרקט ריאל נחשבת לפייבוריטית, ביציעים היא תהיה נחותה משמעותית ביחס לשלוש האחרות. סקאריולו מציע לטוענות לכתר לא לבנות על הנושא הזה: "ריאל מנוסה, והיא יודעת להתמודד היטב בכל מצב. אסור לשכוח שכמות גדולה של קהל זה אומר גם לא מעט לחץ על אותן קבוצות".

סלוקאס ולסור. פאו תזכה לתמיכה גדולה, צילום: EPA

"מכבי עשתה מעל ומעבר"

מכבי ת"א לא תהיה בברלין, אבל העונה שלה לא נעלמה גם מעיניו של סקאריולו. "מכבי עשתה העונה מעל ומעבר, היא הצליחה הרבה מעל המצופה. זו היתה עונה גדולה אם מסתכלים על התנאים שהיו להם.

"המאמן עודד קטש עשה עבודה מצוינת", הוא מוסיף. "הם היו קרובים להשיג את הכרטיס לפיינל פור, למרות שחסרו לאורך רוב הסדרה את השחקן הכי טוב שלהם, ווייד בולדווין".

אפרופו שחקנים טובים, סקאריולו התבקש לבחור את השחקנים המשמעותיים ביותר העונה ביורוליג - והלך על שניים: "קנדריק נאן מפנאתינייקוס היה השחקן הכי משפיע, במיוחד בהתחשב בכך שזו היתה עונתו הראשונה במפעל. עוד אחד שהשפיע רבות הוא פקונדו קמפאסו עם החזרה שלו לריאל מדריד".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
שאראס ושחקני פנר. משוכה גבוהה בחצי הגמר, צילום: EPA
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר