לברון ג'יימס הגיב לטעות הגדולה ב-NBA, מאמן אינדיאנה: "ההפסד הזה עליי"

הפייסרס החליטו לא לבצע עבירה ביתרון 3 בשניות הסיום, ואז בוסטון ש"כבר היתה בקבר" כפתה הארכה עם שלשה בדרך ל-0:1 בגמר המזרח • כוכב הלייקרס נתן את דעתו על הדילמה הקבועה, בשורות טובות מאחד מכוכבי הסלטיקס?

לוקה וקיירי חוגגים העפלה לגמר עם דאלאס / קרדיט: דאלאס מאבריקס

"הסלטיקס כבר היו בקבר". כך תיארו ב-ESPN את הסיטואציה שאליה נקלעה בוסטון במשחק הראשון של גמר המזרח, הלילה (בין שלישי לרביעי) מול אינדיאנה. הקבוצה בעלת המאזן הטוב ב-NBA היתה בפיגור 3 כשנותרו עשר שניות לבאזר והכדור היה אצל אינדיאנה. הפייסרס איבדו את הכדור ונתנו לירוקים חבל הצלה, ולאחר מכן ביצעו טעות נוספת שעלתה להם במשחק.

במקום לבצע עבירה הפייסרס אפשרו לסלטיקס לאיים מבחוץ, וג'יילן בראון קלע שלשה ששלחה את המשחק להארכה. שם, כאמור, הסלטיקס יצאו מנצחים עם 128:133. ההתלבטות הזו - לעשות עבירה ביתרון 3 או לא - מעוררת דיון סוער כבר שנים ארוכות ב-NBA. בעוד בכדורסל האירופי כמעט תמיד מבוצעת עבירה, בארצות הברית פעמים רבות נותנים למשחק "לזרום".

מי שהתייחס לאירוע הוא לברון ג'יימס, שמצדד בביצוע עבירה במקרים שכאלה, בניגוד לאיך שהפייסרס פעלו: "אתם עדיין רוצים לדעת למה הייתי עושה פאול ביתרון 3 כל פעם מחדש?". כוכב לוס אנג'לס לייקרס אף שיתף קטע מהפרק האחרון בפודקאסט המשותף שלו עם ג'יי ג'יי רדיק, בו הם דנים בדיוק בסוגיה זו.

ריק קרלייל, מאמן אינדיאנה, לקח אחריות: "ההפסד הזה לגמרי עליי. עם עשר שניות לסיום היינו צריכים פשוט לקחת פסק זמן, לקדם את הכדור, לסחוט עבירה ולהכריע את המשחק".

עוד לפני המשחק, בוסטון קיבלה חדשות חיוביות מכיוונו של קריסטאפס פורזינגיס. על פי אדריאן ווז'נרובסקי מ-ESPN, גוברת אופטימיות כי הלטבי שנפצע בסיבוב הראשון יוכל לחזור כבר במשחק 4 של גמר המזרח.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר