ניק קלאת'ס היה לא רצוי בשתי קבוצות, כעת הפיינל פור חתום על שמו

הוא הסתכסך עם שאראס בברצלונה והיה אמור להיזרק מפנרבחצ'ה, אך דווקא כשהמאמן מהתקופה בקטאלוניה הגיע לטורקיה הרכז התעורר מחדש • אתמול הוא העניש את מונאקו שהימרה על הקליעה שלו ועשה היסטוריה • כעת הוא חולם על תואר אירופי שני

שחקני מונאקו מותקפים על ידי אוהדי פנרבחצ'ה

איזו דרך חתחתים עבר ניק קלאת׳ס לפני שהעלה אתמול (שלישי) את פנרבחצ׳ה לפיינל פור לראשונה מ-2019. הוא בכלל לא היה אמור לשחק העונה בקבוצה, אבל בסופו של דבר הוא מביא את ההישג הגדול דוקא כשעל הקווים נמצא האיש שוויתר עליו בעבר כשהיה בברצלונה.

פנרבחצ'ה עשתה אתמול מה שאף אחת לא עשתה לפניה - לנצח בחוץ את משחק 5 ולעלות לפיינל פור (בהמשך הערב עשתה זאת גם אולימפיקוס בברצלונה). זה קרה בזכות האופי וקור הרוח של הרכז היווני בן ה-35 שקלע שתי שלשות גדולות במאני טיים. זה ממש לא מובן מאליו. קלאת׳ס הוא לא מעט פעמים האיש שהגנות היריב נותנות לו לזרוק מבחוץ כי הקליעה שלו לשלוש לא מהמשובחות. גם מונאקו עשתה את זה ושילמה על כך ביוקר.

ניק קלאת׳ס הגיע לפנרבחצ׳ה בקיץ 2022 מברצלונה. אחרי עונה ראשונה בינונית המועדון כבר החליט לוותר עליו והחתים את ראול נטו. הבעיה היתה שהרכז הברזילאי נפצע בצורה קשה בקיץ באליפות העולם. המועדון הטורקי חזר בו והשאיר את קלאת׳ס בקבוצה גם לעונה הזו.

ניק קלאת'ס, צילום: EPA

היווני נשאר בסופו של דבר בפנרבחצ׳ה רק כדי לגלות בהמשך העונה שהאיש שלא רצה אותו מגיע למועדון. אחרי שדימטריס איטודיס פוטר מפנרבחצ׳ה המועדון הטורקי החתים את שרונאס יאסיקביצ'יוס. המאמן הליטאי היה זה שוויתר על הרכז היווני כשהיה בברצלונה ובזמנו פשוט הודיע שהוא לא בתכניות שלו. קלאת׳ס כמובן לא אהב את ההחלטה וגם העביר ביקורת על המאמן בראיון שערך בהמשך: "כשחקן אתה רוצה גם מידה של חופש. אני לא בן 20, אני יודע איך לשחק".

כששאראס הגיע למועדון הוא לא עשה חשבונות עבר ונתן את המפתחות לרכז היווני שהגיב ביכולת טובה ובהרבה מנהיגות כפי שהוא יודע. זה השתלם לו בסופו דבר. השחקן שעליו ויתר בברצלונה הביא אותו לפיינל פור עם פנרבחצ׳ה. עכשו הוא ינסה להביא למאמן שלו תואר יורוליג ראשון כמאמן. אם זה יקרה, זה יהיה תואר יורוליג שני לרכז היווני כשהראשון היה עם פנאתינייקוס ב-2011. הפיינל פור הקרוב יהיה החמישי שלו. איזו סגירת מעגל עבור קלאת׳ס, שהוכיח לאורך כל השנתיים האחרונות איזה אופי יש לו ואיך הוא יודע להתגבר על כל מכשול.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
שאראס ושחקני פנרבחצ'ה, צילום: EPA
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר