שברו את הרצף: ההיסטוריה של פנרבחצ'ה ואולימפיאקוס

ביום אחד בודד, רצף 20 הסדרות ללא ניצחון חוץ במשחק 5 הגיע לסיומו • הטורקים עשו זאת בהארכה עם שתי שלשות קלאץ' של ניק קלאת'יס על מונאקו, היוונים ברחו ברבע האחרון לברצלונה והשלימו את תמונת הפיינל פור

שחקני מונאקו מותקפים על ידי אוהדי פנרבחצ'ה / X

אחרי שמכבי תל אביב הייתה קרובה לעשות זאת אמש אבל כשלה מול פנאתינייקוס, קבוצה צהובה אחרת הצליחה לקבוע היסטוריה ביורוליג. פנרבחצ'ה, שסיימה במקום השישי בעונה הסדירה, הפכה לקבוצת החוץ הראשונה שמנצחת משחק חמישי בסדרה ועולה לפיינל פור. בחצי הגמר מחכה הקבוצה יוונית של ארגין עתמאן. 

זה קרה בזכות 79:80 בהארכה על מונאקו, זאת שניצחה בעונה שעברה את מכבי תל אביב. אקס הצהובים, סקוטי ווילבקין, רשם ערב גדול מבחינתו עם 4 שלשות ו-4 חטיפות. ים מדר שוב לא שותף. שותפם לקו האחורי, ניק קלאת'יס, הכריע עם שתי שלשות רצופות במאני טיים בסיומו של ערב איום מחוץ לקשת (3/10).

סקוטי ווילבקין, צילום: Getty Images

זו הסדרה ה-21 שמגיעה למשחק חמישי מאז שינוי הפורמט ב-2009 ועד כה, אף קבוצת חוץ לא הצליחה לנצח את המשחק החמישי. שאראס כבר רגיל לעשות דברים גדולים ביורוליג, כאשר הגיע עם ז'לגיריס לפיינל פור בעונת 2017/18 ועונה לאחר מכן הוביל את הקבוצה מהמקום ה-13 במחזור ה-24 למקום השמיני בסיום העונה, כך שההישג ההיסטורי הנוכחי בהתחשב ברפרטואר שלו. 

ג'בארי פארקר. לא משחק שירצה לזכור, צילום: EPA

מיד אחריה, הקבוצה הקודמת של שאראס עלתה לשחק. בזמן שהוא היה בצד אחד של ההיסטוריה, הם ראו אותה מהצד השני. בזמן שהוא הפך לראשון שמנצח קבוצת חוץ במשחק 5, הקטלונים הפכו לקבוצת הבית הראשונה שמפסידה משחק 5 בסיום 40 דקות. 

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

המשחק עצמו לא התעלה לרמה מאוד גבוהה התקפית. שתי הקבוצות התקשו מאוד לקלוע מחוץ לקשת, אבל רבע רביעי גדול של אולימפיאקוס העלה אותה לפיינל פור עם 59:63 על רוג'ר גרימאו ושחקניו. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר