איך שגלגל מסתובב: השחקן שמכבי תל אביב לא רצתה יכול להדיח אותה מהיורוליג

מתיאס לסור הספיק לשחק חודשיים בלבד במדים הצהובים • שנתיים לאחר מכן הוא כבר הפך לאחד הסנטרים הטובים באירופה וכעת הוא עומד בין החבורה של עודד קטש לפיינל פור • בכל זאת, יש מי שטוען: "מכבי לא טעתה איתו"

חיובים - פודקאסט הכדורסל של "ישראל היום" - פרק 80

לקראת סוף חודש נובמבר של 2021, ואחרי חודשיים בלבד בקבוצה, מכבי תל אביב שיחררה את מתיאס לסור. כשנתיים וחצי מאוחר יותר, הביג־מן של פנאתינייקוס הוא אחד הסנטרים הטובים באירופה, והערב (21:15) במשחק מספר 5 הוא יכול לסגור את החשבון הפרטי עם האקסית.

"פרטיזן בלגרד לחצה שאחתום אצלה, אבל רציתי לשחק ביורוליג. מכבי החתימה אותי ונשארתי שם לחודשיים. הימרתי על עצמי ורציתי לראות אם אוכל להישאר שם עד סוף העונה, אבל אז אנטה ז'יז'יץ' חזר מפציעה ויאניס ספרופולוס אמר לי שהוא אוהב אותי כשחקן אבל אנחנו צריכים להמשיך לפי החוזה ולכבד אותו ולכן לא אמשיך בקבוצה", נזכר לסור בתקופה ההיא בראיון שקיים לאחרונה.

לסור. הימר על עצמו בצהוב, צילום: EPA

בנקודת הזמן הנוכחית, כאשר הצרפתי הוא כאמור אחד הסנטרים הבכירים ביבשת, אותה החלטה מהעבר של מכבי יכולה לעורר תהיות. אם לא די בשדרוג של לסור עצמו, ז'יזיץ' נמצא היום גם הוא הרחק מתל אביב ומתקשה להישאר רלוונטי עבור קבוצות היורוליג שראו את תפוקתו צונחת בגרף חד בשנים האחרונות.

מי שיוצא להגנת הצהובים במקרה הזה הוא דווקא העיתונאי היווני תאנוס תסיבוס, שמסקר את פנאתינייקוס עבור אתר הכדורסל המקומי "SDNA". בשיחה עם "ישראל היום" הוא אומר: "כשמכבי שחררה את לסור בתום חוזהו הזמני הוא לא היה השחקן שהוא היום. זה היה משהו נורמלי בתקופה שזה קרה וזה נראה הגיוני. היום הוא שחקן אחר לגמרי, אז אני לא חושב שהם עשו טעות. אף אחד לא יכול היה לדמיין את ההתפתחות שלו ושהוא יהפוך לאחד הסנטרים הטובים ביורוליג".

לורנזו בראון מול מתיאס לסור., צילום: Andreas Papakonstantinou / Tourette Photography

המסע של לסור לפסגת הכדורסל האירופי ומעמדו כיום בפאו כאחד מגיבורי האוהדים לא היה פשוט וכלל הרבה תחנות. לאורך העשור האחרון ועד אשר זכה לקבל הזדמנות לשחק בליגה הבכירה ביבשת - היורוליג - מצא עצמו הסנטר הצרפתי נודד בין שאלון ונאנטר במדינתו, הכוכב האדום הסרבית, מלאגה הספרדית, באיירן מינכן הגרמנית, מונאקו הצרפתית ששיחקה אז ביורוקאפ, ומשם לגיחה קצרה ביורוליג עם מכבי ת"א.

נקודת המפנה בקריירה של לסור הגיעה בתחנה שבאה אחרי השחרור ממכבי. הוא חתם בדצמבר 2021 בפרטיזן בלגרד, שם החיבור עם המאמן האגדי ז'ליקו אוברדוביץ' הוציא ממנו את המיטב. "היתה ללסור עונת פריצה בעונה שעברה עם אוברדוביץ', שם הוא שיחק כמעט לבד בעמדת הסנטר, הוא היה נהדר והכפיל את שכרו. לאחר חתימתו כאן השאלה בפנאתינייקוס לקראת העונה היתה אם הוא יכול לספק את אותם מספרים ויכולות מחוץ לסביבה של פרטיזן ועם מאמן אחר. הוא היה חידה", נזכר תסיבוס.

מתיאס לסור, צילום: EPA

החידה הזאת, ובכן, נפתרה די מהר. "מאחר שאולק בלצ'רובסקי לא הצליח להשתלב וקוסטאס אנטטוקומפו יכול היה לשחק רק דקות מוגבלות, לסור קיבל את ההזדמנות, שיחק הרבה ביורוליג והמשיך את קו ההתקדמות והיכולת הנהדרת שלו מהעונה שעברה" מוסיף תסיבוס. "עד אמצע העונה בערך, אז קוסטאס סלוקאס נכנס לכושר,  לסור היה כנראה היה השחקן הכי חשוב בפאו. הוא משחק עם הרבה ביטחון, הוא מרגיש מצוין והוא חייב את זה לאוברדוביץ' כי הוא שינה את הקריירה שלו".

מלבד היכולת המרשימה על הפרקט, האוהדים באואקה התחברו באופן טבעי גם למזג החם ולאופיו הצבעוני של לסור. "יש לו קשר נהדר עם האוהדים, הוא מאוד נלהב והם באמת אוהבים את זה", מתייחס תסיבוס לסיפור האהבה בין הצדדים.

שחקני פנאתינייקוס בטירוף, צילום: EPA

לאורך העונה הסדירה הצליחה מכבי תל אביב להצר את צעדיו של הסנטר הנפלא, ולכן קרב הסנטרים סומן בתחילת הסדרה כאחד המפתחות המרכזיים. עבור הירוקים חשיבותו של לסור מכרעת וגדולה יותר מחשיבותם של כוכבי הקבוצה האחרים - קנדריק נאן וקוסטאס סלוקאס. "הוא השחקן היחיד בסגל שאין לו תחליף. המאמן ארגין עתמאן לא סומך מספיק על קוסטאס או בלצרובסקי, אז לסור הוא הסנטר היחיד בפועל שיכול לשחק דקות משמעותיות בסדרה", מסכם תסיבוס.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

במשחק הרביעי בסדרה - שהיה משחק על כל הקופה עבור פאו - שיחק הצרפתי 38 דקות, מספר יוצא דופן עבור סנטר בכדורסל המודרני. הערב מצפה לו משחק אחד נוסף של להיות או לחדול, כך שאפשר להניח שכמות הדקות תהיה דומה בניסיון להשאיר את העונה האירופית של היוונים בחיים. אם יצליח בכך, גם ישיג על הדרך סוג של נקמה ספורטיבית על האקסית. מכבי ת"א, מצידה, מקווה להשאיר את החשבון פתוח.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר