הוא השחקן הכי "משוגע" ב-NBA, אבל כולם רוצים לשחק לידו

לפני שלוש שנים, היה נראה שהמעשים והאמירות של קיירי אירווינג יוציאו אותו מהליגה • דאלאס לקחה עליו את ההימור ואחרי עונת התחשלות, נראה שהיא מצאה את השותף האולטימטיבי ללוקה דונצ'יץ' • יצליח לזכות באליפות שנייה לו ולקבוצתו?

קיירי אירווינג מדבר על החיבור עם אוהדי דאלאס מאבריקס
השערוריות של קיירי אירווינג העניקו לו את התואר הבלתי רשמי "השחקן הכי לא יציב ב־NBA". אבל דווקא המציאות מוכיחה שהרכז בן ה־32 הוא לא רק שחקן על, אלא גם דמות די אהובה בקרב השחקנים בליגה הטובה בעולם, ובעיקר בקרב ה"סופרסטארים".

לוקה דונצ'יץ', שמככב לצידו בדאלאס מאבריקס, טוען ש"לשחק לצד קיירי זה תענוג". הוא מסביר שמדובר בבחור ש"מביא אנרגיות חיוביות ועוזר לכולם". לאור ההיסטוריה הבעייתית של אירווינג, ניתן לחשוב שלוקה קצת מגזים עם המחמאות, אבל העובדות מראות שגם לברון ג'יימס מתגעגע לשתף פעולה עם הרכז. הוא רצה להתאחד איתו בלוס אנג'לס לייקרס, אבל אחרי שזה לא קרה, צפה בו מהבית בסדרה של המאבס נגד לוס אנג'לס קליפרס והתפעל מיכולותיו. כל הציוצים האחרונים של ה"מלך" מוקדשים לתצוגות השיא של הרכז בסדרה.

אפילו קווין דוראנט, שבמהלך הקדנציה שלו ושל אירווינג בברוקלין נטס "נעלם" הרכז לתקופה ארוכה בגלל דיכאון לא מוסבר, מרבה להחמיא לו. "ההשפעה והמנהיגות שלו היו המפתח עבור נבחרת ארה"ב באולימפיאדת ריו", סיפר הפורוורד בראיון בינואר האחרון, ונדמה שבין השניים אין דם רע למרות שהשילוב ביניהם לא צלח. "אני חושב שהוא השחקן המוכשר אי פעם", טוען KD, "אין דבר שהוא לא מסוגל לעשות עם הכדור".

אירווינג, כאמור, הוא טיפוס לא קל לעיכול. אבל האגו לא משחק אצלו תפקיד. כמו שעשה בעבר לצד לברון בקליבלנד, אז זכה באליפות היחידה שלו בקריירה, קיירי מקבל את העובדה שבדאלאס הנוכחית הוא רק השחקן השני הכי חשוב בסגל - וזה גם מה שמאפשר לו להפוך לעיתים לשחקן הכי טוב בקבוצה. הוא מוריד את הלחץ מדונצ'יץ' כשצריך, אבל גם יודע לעמוד בצד ולתת לסלובני לעשות את מה שהוא יודע טוב ממנו.

לוקה דונצ'יץ' וקיירי אירווינג, צילום: Getty Images

338 נקודות משותפות קלעו ביחד לוקה וקיירי בשבעת המשחקים נגד הקליפרס, שזה הכי הרבה שצמד ב־NBA קלע ביחד בסדרת פלייאוף ראשונה משותפת. ונראה שלא מדובר רק בוויתורים מקצועיים שאירווינג יודע לעשות על הפרקט, או בסלים המשוגעים שהוא יודע לקלוע. האופי שהופך אותו לדמות מוזרה ושנויה במחלוקת גם הופך אותו לדמות ששחקנים אוהבים לצידם בחדר ההלבשה.

כבר שנים שהמאבריקס (ובעיקר לוקה) מחכים למושיע שיהפוך אותם מקבוצת פלייאוף לגיטימית לכזו שיכולה לזכות באליפות, ועל סמך הסדרה מול הקליפרס, נראה שהעונה יש להם לא מעט סיבות להאמין שעם אירווינג זה יכול לקרות.

קיירי אירווינג, צילום: AP

דאלאס איבדה בקיץ 2022 את ג'יילן ברונסון, מי שהופך בפלייאוף הנוכחי לאחד הרכזים הכי טובים בליגה. לא נוציא את הדברים מהקשרם, המאבריקס לא ויתרו על ברונסון כדי לצרף את קיירי, אלא איבדו אותו בגלל שורה של טעויות מקצועיות. אבל דווקא עכשיו, בחלוף שנתיים, נדמה שהפרידה הזו היטיבה עם שני הצדדים. ברונסון הפך לשחקן דומיננטי שחייב את הכדור אצלו ביד. ליד שחקן כמו דונצ'יץ', זה לא יכול היה לעבוד. בניגוד אליו, אירווינג מסתמן כמו המשלים האולטימטיבי של לוקה.

דאלאס הנוכחית לא רק נראית כמו קבוצה מאומנת מאוד, אלא יש לה גם סגל עמוק יותר מאשר בעונות הקודמות, והטרייד שהביא אליה את דניאל גאפורד ופי.ג'יי וושינגטון שדרג אותה משמעותית בעמדות הפנים. דונצ'יץ' הוא לא רק אחד השחקנים הכי טובים בליגה, אלא גם אי של יציבות. המאבס יודעים שאת התפוקה מלוקה הם יקבלו כמעט בכל משחק. בינתיים בפלייאוף היא מגיעה גם מקיירי, וזו בשורה גדולה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

ב־2017 אירווינג הצהיר שכדור הארץ הוא שטוח. ההתבטאות ההזויה הזו היתה רק הספתח לעוד המון מקרים לא שגרתיים: הוא סירב להתחסן לקורונה, התאסלם והפיץ מסרים אנטישמיים. המקרים הללו גרמו לרבים להאמין שהקריירה של אחד השחקנים המוכשרים בהיסטוריה "תתבזבז" בגלל שיגעונותיו. אם ישיג העונה טבעת אליפות שנייה, אולי הוא יצליח להוכיח למבקרים, שלמרות הכל הכדור הוא עגול.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר