לברון ג'יימס, ג'ימי באטלר, פול ג'ורג': השאלות הבוערות של חלון ההעברות ב-NBA

כוכב הלייקרס צריך להחליט על סדר העדיפויות שלו, במיאמי מתחילים להתייאש מהכוכב שמרבה להיפצע, לפילדלפיה יש הרבה כסף כדי למשוך שמות גדולים ולקליבלנד יש החלטה גורלית • בעיצומו של הפלייאוף, חלק מקבוצות ה-NBA כבר עם הראש בעונה הבאה

קיירי אירווינג מדבר על החיבור עם אוהדי דאלאס מאבריקס

חצאי הגמר האיזוריים בפלייאוף ה-NBA רק יצאו לדרך, אך עונת 2023/24 הסתיימה עבור מרבית הקבוצות. המודחות כבר חושבות על כיצד להתחזק לקראת השנה הבאה, וישנם כמה כוכבים שלגביהם עדיין יש סימני שאלה לגבי הקיץ הקרוב. ב"בליצ'ר ריפורט" סימנו את כמה מהסיפורים המרכזיים שעומדים ללוות אותנו בשבועות והחודשים הקרובים, וכאן ריכזנו עבורכם את הבולטים שבהם.

לברון ג'יימס, צילום: AFP

מה יחליט לברון ג'יימס?

אם ירצה, הכוכב בן ה-39 יוכל להפוך לשחקן חופשי כבר בקיץ הקרוב. כמו כן, הוא יוכל לחתום על חוזה חדש בלייקרס שבו ירוויח 164 מיליון דולר בשלוש שנים. הלייקרס גם הביעו נכונות לפי דיווחים לבחור את ברוני ג'יימס בדראפט הקרוב, ובכך להגשים את חלומו של אבא לשחק עם בנו.

עם זאת, השנתיים האחרונות שבהן הלייקרס עלו לפלייאוף רק דרך הפלייאין מראות כי יש קושי רב בבניית מועמדת רצינית לאליפות סביבו. אם זכייה באליפות חמישית בקריירה עדיין נמצאת בראש מעייניו, בהחלט ייתכן שעזיבה תהיה הצעד הנכון עבורו. האם יסכים לעזוב את החיים הנוחים בלוס אנג'לס? ימים יגידו.

מיאמי תתייאש מג'ימי באטלר?

על אף שהדיחה את בוסטון בשנה שעברה, מיאמי הגיעה לסדרה מול הסלטיקס בסיבוב הראשון כאנדרדוג. הפציעה של ג'ימי באטלר רק הגדילה את יחסי הכוחות, וההיט הלכו הביתה אחרי 1:4 ירוק בסדרה. באטלר אמנם הוביל את ההיט לשני גמרים בארבע שנים, אך בשנים האחרונות, מעבר לפלייאוף הנוכחי, הוא מפספס המון משחקים.

באטלר מחזיק בחוזה לעונה הבאה ובאופציית שחקן לשנה שתבוא לאחר מכן. בארצות הברית טוענים כי כבר עכשיו הוא מכוון להארכת חוזה, ובגיל 34 ולאור היסטוריית הפציעות שלו, במיאמי מתלבטים. אם בפלורידה יחליטו לא להאריך את חוזהו, ייתכן ויהיו קבוצות אחרות שירצו לקפוץ על המציאה ולתת לבאטלר הזדמנות לזכות בטבעת ראשונה.

דונובן מיטשל שוב ינדוד?

כשהביאה את מיטשל בטרייד מיוטה לפני שנתיים, קליבלנד ידעה שיש לה שתי עונות לשכנע את מיטשל להתחייב לקאבלירס לטווח הארוך. השמועות על כך שמיטשל פוזל למקומות אחרים מעולם לא פסקו, ואם הוא יסרב להאריך חוזה קליבלנד תצטרך לקבל החלטה גורלית - האם להעביר אותו בטרייד הקיץ או שמא להסתכן בלאבד אותו ללא תמורה בשנה הבאה? בגיל 27, למיטשל יש עוד הרבה שנים בטופ לפניו. אם ירצה לעזוב, לשולחנה של קליבלנד יגיעו הצעות שיהיה קשה לסרב להן.

יעזוב את הקליפרס? פול ג'ורג' עם דניאל תייס, צילום: AP

בין פילדלפיה לקליפרס

הסיקסרס נכנסים לקיץ עם 60 מיליון דולר פנויים מתחת לתקרת השכר. חלק נכבד מהסכום הזה יושקע בחוזה החדש של טייריס מקסי, אולם עדיין יישאר מספיק כדי למשוך כוכב נוסף לעיר האחווה. שם אחד שהוזכר הוא פול ג'ורג', שיוכל להחליט אם לעזוב את לוס אנג'לס קליפרס אחרי חמש שנים מאכזבות או שמא להמשיך בעיר המלאכים. אם יעזוב, פילדלפיה תהפוך לפייבוריטית המובילה לצרפו.

אגב, גם ג'יימס הארדן מסיים חוזה בקליפרס וראשי להחליט על עתידו. עם זאת במקרה הזה, הגירושים המכוערים בין הסיקסרס להארדן בתחילת העונה מורידים אותו מהפרק. שם נוסף שהוזכר כמועמד לחזק את הסיקסרס הוא ברנדון אינגרם מניו אורלינס.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

דילמה נוספת שהובאה בכתבה היא זו של אטלנטה. בקיץ הקרוב ההוקס צפויים להעביר בטרייד את אחד מהגארדים שלהם - טריי יאנג או דז'ונטה מארי. בלי קשר למי שזה יהיה, הגארד שיעזוב יהיה אחד השמות הבולטים בשוק הטריידים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר