לוקה דונצ'יץ' שומר על קוואי לאונרד. צילום: Getty Images

רק מתחת למייקל ג'ורדן: המספרים האדירים של לוקה דונצ'יץ'

הכוכב הסלובני קלע 32 בניצחון 93:96 של דאלאס מאבריקס על לוס אנג'לס קליפרס ונכנס לרשימה אקסלוסיבית • לצד זאת, הוא תפס את הכותרות גם בצד ההגנתי

לוקה דונצ'יץ' הוא אחד המועמדים לתואר ה-MVP השנה בעיקר בזכות הדברים שהוא עשה לאורך העונה בהתקפה. הלילה (בין שלישי לרביעי), הוא הוכיח שגם הצטיינות שלו בצד ההגנתי יכולה להוביל לניצחונות. דאלאס מאבריקס, בהובלתו, גברה 93:96 על לוס אנג'לס קליפרס והשוותה את הסדרה ביניהן ל-1:1. 

הכוכב הסלובני אמנם קלע 32 נקודות ומסר תשעה אסיסטים שהעלו את המאבס ליתרון 7 שתי דקות לסיום, אבל מה שתפס את העין היה דווקא ההגנה שלו. על פי הסטטיסטיקה, שחקני הקליפרס קלעו רק 2/17 מהשדה בזמן שדונצ'יץ' היה השומר המרכזי עליהם, כאשר היחידים שהצליחו לשים את הכדור בסל הם ג'יימס הארדן (1/5) ואמיר קופי (1/1). השאר, ביניהם קוואי לאנרד שחזר לשחק אחרי כמעט חודש בחוץ, לא הצליחו להתמודד איתו.

"זה הפלייאוף, זה שונה" אמר דונצ'יץ' אחרי הניצחון על ההגנה שלו. "אני גאה בהגנה שלי. השונאים יגידו מה שהם רוצים, אבל זה לא משנה לי, אני רק יוצא החוצה ונהנה מכדורסל, זה כיף". הסלובני שיחק את משחקו ה-30 בפלייאוף והיחיד עד כה עם ממוצעים גבוהים ממנו בשלבי ההכרעה הוא מייקל ג'ורדן. כבר עכשיו יש לו יותר משחקים עם 30 נקודות ומעלה מאשר ל-98.6% משחקני הליגה ששיחקו בפלייאוף אי פעם.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו