לברון ג'יימס עצבני אחרי ההפסד לדנבר נאגטס

שוטף הכלים עשה היסטוריה: ג'ורדי פרננדס הוא הספרדי הראשון שהפך למאמן ראשי ב-NBA

יליד בדאלונה בן ה-41 עבר דרך ארוכה כדי להגשים את החלום ולעמוד בקדמת הקווים של ברוקלין נטס • עם 8 שנות ניסיון כעוזר ועבודות צדדיות בדרך לתואר ד"ר לפסיכולוגיית ספורט, הוא מאושר להביא כבוד למולדתו

לפני 26 שנה, כשהוא בן 15 בסך הכל, ג'ורדי פרננדס, שמאוד אהב לשחק כדורסל, הבין שהוא יתרום הרבה יותר למשחק אם יעבור לתחום האימון. הוא קיבל לידיו קבוצת נערים ובגיל 22 כבר אימן קבוצה מקצועית בוגרת, שרוב שחקניה מבוגרים ממנו. מאותו הרגע הוא ידע שהוא לא מתכוון לעצור עד שיגיע לפסגה, אליה הגיע רשמית אתמול (שני) עת מונה לברוקלין נטס מה-NBA.

פרננדס בן ה-41, יליד העיר בדאלונה, גאה מאוד להיות הספרדי הראשון שמקבל משרת מאמן ראשי בליגת הכדורסל הטובה בעולם. הוא למעשה בסך הכל האירופי השלישי לעשות זאת, כשקדמו לו שני סרבים: דארקו ראיקוביץ' שהחל מ-2022 מאמן את טורונטו ראפטורס ואיגור קוקושקוב שאימן לעונה אחת ב-2018 את פיניקס סאנס.

פרננדס, שהגיע לארצות הברית כדי להגשים את החלום, החל קודם כל במסע לתואר אקדמי, עד שלאחרונה הפך לד"ר לפסיכולוגיית ספורט. בין שעות הלימודים לשעות הפנאי שלו, הוא עבד למחייתו במסעדות כשוטף כלים והתקדם לניהול, עד שהצטרף לליגת הפיתוח של ה-NBA, משם סלל דרכו למעלה. תחילה קיבל תפקידי אימון שוליים בקליבלנד קאבלירס (חלק מהזמן תחת דיוויד בלאט), חזר לליגת הפיתוח ולבסוף הגיעה הקפיצה הגדולה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

ב-2016 הוא מונה לעוזר המאמן של דנבר נאגטס ושימש בתפקיד במשך שש שנים. ב-2022 עבר לסקרמנטו קינגס כעוזרו של מייק בראון, ולבסוף כאמור קיבל את הזדמנות חייו כשמונה למאמן הראשי ברוקלין. דרך ארוכה, קשוחה, אבל מתוקה בסופו של יום. לצד זאת, אין בכוונתו לעצור כאן. פרננדס שואף לצמוח יחד עם ברוקלין ולהפוך אותה למועמדת לאליפות. משימה לא פשוטה, אבל הספרדי כבר הוכיח שהוא מסוגל לטפס למעלה ולהגשים את החלום האמריקני. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו