ארגין עתמאן החזיר את החשמל לאואקה, עכשיו הוא רוצה כרטיס לפיינל פור

בדיוק כפי שעשה בשושלת של אנאדולו אפס, המאמן הטורקי לקח את פנאתינייקוס מתחתית היורוליג אל צמרת הטבלה • לפני שהוא פוגש את מכבי תל אביב בפלייאוף, ביוון מסבירים מדוע דווקא הוא היה האיש הנכון בזמן הנכון בפרויקט השאפתני: "הבחירה בו לא היתה מקרית"

ג'וש ניבו בראיון בלעדי ל"ישראל היום"

שנים לא פשוטות עברו על פנאתינייקוס בזירה האירופית. מועדון הפאר היווני שהעפיל בפעם האחרונה לפיינל פור היורוליג בשנת 2012 נראה כמי שאיבד את דרכו בעשור האחרון ומחפש כיוון מחודש. עבור היוונים, פתיחתה של סדרת הפלייאוף הערב (שלישי) באואקה נגד מכבי תל אביב היא שחזור של אחת היריבויות הספורטיביות הגדולות בהיסטוריה של הכדורסל האירופי והזדמנות להתרפק על זכרונות העבר, אך גם תקווה לימים טובים יותר והזדמנות לחזור לבמה הגדולה של אירופה ולמקום אליו הם שייכים.

13 מאמנים שונים עמדו על הקווים באואקה לאורך תקופה זו. היו מי שהצליחו יותר, היו מי שפחות, אך בשלוש השנים האחרונות התחושה הכללית אותה חוו האוהדים המקומיים הייתה של דכדוך וייאוש. בעונה שעברה סיים מועדון הפאר במקום ה-17 והלפני אחרון במפעל, מקדימים רק את וילרבאן. בין אותם מאמנים שעברו במועדון לאורך השנים האחרונות היה גם עודד קטש. הימים היו שונים באואקה, הסגל היה נוצץ הרבה פחות וגם הציפיות. למרות הזכרונות כשחקן והעביר המרשים, כמאמן ובשל הנסיבות באותם הימים קטש לא הצליח להותיר חותם יוצא דופן. "כמאמן הוא לא השאיר רושם יוצא דופן. ביוונית אנחנו מתארים את זה - ׳לא חם ולא קר, לא שום דבר יוצא דופן׳. שלא באשמתו, העונה שקטש אימן בה את פנאתיינקוס היתה לא טובה בהיסטוריה של המועדון. לא היה הרבה כסף ולא היו שחקנים טובים״, מספר העיתונאי היווני טוליס קוטאזיס מאתר הכדורסל המקומי "SDNA" בשיחה עם "ישראל היום" באתונה.

ארגין עתמאן. שינה את פנאתינייקוס מהקצה אל הקצה, צילום: EPA

בקיץ החולף משהו השתנה באתונה. דימיטריס ינאקופולוס, הבעלים הצבעוני והכל יכול של המועדון, מאס בבינוניות. בצעד מרשים שכאילו רימז על העתיד לבוא, הודיע בצורה חגיגית ולא פורמלית ברשתות החברתיות שלו על החתמתו של מאמן אנאדולו אפס ואלוף אירופה שנתיים ברציפות ארגין עתמאן. המאמן הטורקי המנוסה חיפש אתגר מקצועי חדש ועבור היוונים הוא היה האיש המתאים ביותר למשימה. בסוף עונת 2019 סיימה אנאדולו אפס במקום האחרון ביורוליג. משם ותחת הדרכתו היא המריאה לשלוש עונות חלומיות בהן הפכה לקבוצה הטובה באירופה ואחת הקבוצות הגדולות בתולדות היורוליג. על פרויקט שיקום כזה חלמו באתונה ולא חסכו באמצעים. סוללת כוכבים מרשימים מן אירופה וה-NBA נחתו בזה אחר זה במועדון בקיץ ואיתם הציפיות הרקיעו שחקנים. גם האואקה המיתולוגי חזר אט אט להתמלא ואיתו החשמל המפורסם והאווירה שהמגרש יודע לייצר.

"הקיץ הזה הראה את השינוי במחשבה של הקבוצה. ינאקופולוס השקיע הרבה מאוד כסף, תקציב הקבוצה זינק בצורה דרמטית לעומת השנה שעברה. בשלוש השנים האחרונות פנאתינייקוס לא הייתה כל כך טובה והיא רצתה לחזור לפסגה, לכן ינאקופולוס שכר את עתמאן ונתן לו תקציב גדול ויד חופשית לעבוד", משתף בשיחה עם "ישראל היום" מאתונה העיתונאי היווני כריסטוס טסאלטס מאתר הכדורסל המקומי "Sportal.Gr״. "הבחירה בעתמאן לא היתה מקרית, הוא היה הבחור היחיד שיכול לשנות את כל האנרגיה סביב הקבוצה שחיפשה רוח חדשה. הוא נלהב ויש לו תקשורת ייחודית עם האוהדים של הקבוצה. הוא מה שפנאתינייקוס הייתה צריכה".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
ינאקופולוס. הפעם הוא פתח את הכיס, צילום: אינסטגרם
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר